fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשרות הפגינו בכנס ערים לבריאות: "רוצים אוויר נקי לנשימה"

תנו אויר נקי לנשימה (צילום: חזי ויסוקי)
תנו אויר נקי לנשימה (צילום: חזי ויסוקי)

עשרות מפגינים, לוחמי איכות סביבה מנתניה עמדו ביום אתמול (שני) במשמרות מול היכל התרבות אריק איינשטיין בעיר ימים שם התקיים הכנס השנתי ערים לבריאות. המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב שהם דורשים אויר נקי לנשימה, מניעת זיהום אויר בנתניה והרחקת מפעלים מזהמים מהעיר.

המפגינים חברי הקבוצה "זיהום אוויר בנתניה  – מבקשים אויר נקי" החלו לאסוף תלונות מהציבור על מפגעי סביבה וזיהום בכל רחבי העיר. כמה מחברי הקבוצה הפכו להיות בלשים, ערכו מעקבים צילמו ארובות מעשנות, ערימות פסולת בניה, לוחות אזבסט והתלוננו על ריחות רעים. את כל הממצאים הם צילמו והעלו לפייסבוק. השבוע נעשה צעד אחד קדימה במאבק הקבוצה למניעת זיהום אויר בנתניה. פעילים מהשכונות הסמוכות לאזורי התעשיה נפגשו ביום ראשון כדי לגבש דרכי פעולה לשיפור איכות החיים והסביבה בנתניה ולא רק זיהום אויר.  כמו כן הוגשה ביום ראשון תלונה על תקיפת עשן לאחר שנמצאה מאחורי בניין העירייה בצורן 4 ארובה של עסק שעובד שם ממש מתחת לאפה של ראש העירייה.

תנו אויר נקי לנשימה (צילום: חזי ויסוקי)
תנו אויר נקי לנשימה (צילום: חזי ויסוקי)

חזי ויסוקי פעיל בקבוצה אומר: "ביום שישי שטח שלם באזור התעשייה ברחוב הצורן היה כולו אפוף  בריח חזק, לא יאומן כמה עשן היא הוציאה. בכמות של מפעל. יצאנו לחפש את מקור הריח  לאחר שבאותו לילה היו תלונות למוקד גם מעיר ימים, מפולג וגם מנורדאו. ככה הגענו לארובה החבויה מאחורי הבניין של העירייה. גם אנשי האגף לאיכות הסביבה היו שם והם העבירו את הטיפול לרישוי עסקים. היה חשוב לנו להגיע למקור הריח כי בכל פעם שאנשים מתלוננים על ריחות אומרים באיכות הסביבה שהריחות מגיעים מחוץ לעיר והנה זה מתחת לאף של  העירייה".

מדוע הקמתם את הקבוצה?

"כל חודשי השנה יש ריחות  רעים מאזורי התעשייה. אנשים סובלים ולא תמיד מתלוננים. עכשיו כשיש קבוצה יודעים מה קורה בכל חלקי העיר ומאחדים מידע כדי להבין מה היקפי המפגעים. אנחנו מתכוונים לפעול גם ברמה הארצית כי זו מכת מדינה ובינתיים החלטנו על הפגנת מחאה השבוע. ולא רק פליטות עשן. השבוע מצאנו אני ואורנה אביקזר ערמות אסבסט ברחוב בברוך שפינוזה בצפון העיר וברחוב דגניה פינת האר"י. אנחנו באים בדרישות לעירייה להתנהלות טובה יותר מצד הפקוח העירוני לאכיפה, המוקד העירוני ואגף איכות הסביבה שיציב תחנות ניטור בשכונות ושהדבר יעשה בתיאום עם התושבים. לגבי מפעלים מזהמים דרשנו שיעשו בהם בקורות וידרשו מהם לעמוד בתקנים ולא שיסגרו".

בתגובה אומר מחזיק תיק התשתיות בעיריה ממלא מקום ראש העירייה אלי דלל: בקשנו מהמשרד להגנת הסביבה בקשה להצבת שתי תחנות ניטור וברגע שנקבל אישור הן יוצבו בתיאום עם התושבים לאחר שנעשה ביחד איתם סיור משותף במפעלים וסקר מזהמים. יש לומר שאנחנו נתקלים בקשיים באיתור משליכי פסולת בניין ועושים מאמצים לאכוף את החוק. בימים אלה אנחנו חושבים על שימוש ברחפן כדי לצלם את העבריינים הללו וקוראים לציבור להיות ערניים ולדווח לנו על משליכי פסולת בניין ברשות הרבים".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות