fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נהריה מתכננת מתחם ייעודי לבני נוער ליד חומרים מסוכנים

לאחרונה החלה העירייה להסב את "מחסן צפון" באזור התעשייה הצפוני ליד מפעל, המחזיק גם חומרים מסוכנים. המפעל הגיש ערר, במשרד להגנת הסביבה שמעו על התוכנית רק מ"צפון~1"
מתאים למועדון נוער? מחסן צפון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מתאים למועדון נוער? מחסן צפון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עיריית נהריה מתכננת להסב את "מחסן צפון" באזור התעשייה הצפוני של נהריה למתחם נוער בסגנון "נהריה וילג'" לחודשי החורף. מדובר במבנה שהוקם בשנת 1971, ששטחו 600 מ"ר.

המבנה נמצא בסמוך למפעל אגמו וורגוס לעיבוד שבבי, המחזיק גם בחומרים מסוכנים בהתאם לחוק. העבודות להסבת המבנה למועדון החלו בלא ידיעת המפעל, שמצידו הגיש ערר נגד עיריית נהריה לוועדה המחוזית. עד כה, כבר השקיעה העירייה עשרות אלפי שקלים בהכשרת המבנה, אך בעקבות הערר שהגיש המפעל, נעצרו העבודות.

הדיון בערר התקיים לפני כשבוע בנוכחות עורכי הדין של עיריית נהריה ושל המפעל ונציגי ציבור. נציגי העירייה אמרו בדיון כי המיקום הזה נבחר בשל היותו מרוחק מאזורי מגורים ולא יהווה כל מטרד. עוד הם אמרו, כי החומרים המסוכנים נמצאים במרחק רב מהמחסן ובמרחק הפרדה תקין והמפעל נחשב לתעשייה לא מזיקה.

מתאים למועדון נוער? מחסן צפון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מתאים למועדון נוער? מחסן צפון
(צילום: אדריאן הרבשטיין)

מנגד, נציגי המפעל בדיון טענו, שמועדון נוער אינו מתאים לאזור תעשייה. עמדתם הייתה שכמו שלא שמים משאית בתוך עיר, כך לא שמים ילדים בתוך אזור תעשייה, והמפעל אינו מתכוון לקחת כל סיכון אפשרי. לעירייה הם הציעו למצוא תוכנית אלטרנטיבית להקמת המתחם ואף הציעו לסייע בשיפוץ.

במשרד להגנת הסביבה הופתעו מפרטי התוכנית, כפי שהוצגו להם על ידי "צפון~1" ומסרו: "איננו מכירים את הבקשה או את הדיון בוועדת הערר ואנו מודים ל'צפון~1' על יידוענו בנושא. הבקשה לשימוש חורג שהוגשה לוועדה המקומית טופלה באיגוד ערים לאיכות סביבה גליל מערבי ולא הגיעה לידינו כל פנייה להתייחסות. כאשר נקבל את החומר הרלוונטי מוועדת הערר או מהמערערים נוכל לבחון את הבקשה ולהוציא את התייחסותנו המקצועית".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה ממשיכה לפעול למען הנוער בעיר ולאור הצלחתו של פרויקט 'נהריה וילג" בחודשי הקיץ, הוחלט להרחיב את הפעילות עבור הנוער גם בחודשי החורף ולספק מקום בילוי ופנאי בטוח ומפוקח תוך הענקת שקט נפשי להורים אשר שולחים את ילדיהם לבילוי. על כן העירייה החליטה להסדיר מבנה גדול וראוי, שיהפוך למרכז משיכה עבור צעירים. גם הגעתם למקום תוסדר ותיערך על ידי הסעות חינם מטעם העירייה. אין לנו אלא להצר על כך שיש גורם באזור התעשייה המנסה לסכל פעילות מבורכת זו. אנו נמשיך לפעול למען הקמת פרויקט זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות