fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נווה פרדסים: הגיע זבל עד נפש

תושבים בשכונה בפרדס חנה מתלוננים על פינוי לקוי ואיטי של האשפה. השיא, לדבריהם, הגיע לפני פסח האחרון: "זה היה כמו לגור בעזה". המועצה: "אנו נמצאים במעקב אחרי קבלן האשפה"
"רכב הטיאוט לא נכנס לפה". פח אשפה בשכונה (צילום: פרטיים)

שכונת נווה אשר בפרדס חנה היא שכונה חביבה ופסטורלית של בתים צמודי קרקע, אך לדברי תושביה היא טובעת באשפה שפינוייה איטי ולקוי כל כך, שהיא תמיד נראית – ומרגישה – מלוכלכת.

א', תושב השכונה: "נווה אשר סובלת מהזנחה וחוסר התייחסות מצד המועצה בכל מה שקשור לפינוי אשפה וגזם. מה ששבר את גב הגמל של הרבה אנשים כאן זה שבמהלך כל הפסח האחרון, בתקופה שבה אנשים מפנים אשפה מבתיהם, לא אספו פה אשפה ולא גזם. היו הרים של זבל. לא משנה כמה פעמים התקשרו למוקד 106, פשוט התעלמו. זה היה מתחת לכל ביקורת, כמו לגור בעזה".

אבל הבעיות לא התחילו ולא נגמרו בפסח. "אחרי שמפנים את האשפה ואת הגזם, תמיד צריך לצאת ולפנות אחרי פועלי הקבלן", מתאר א'. "אחרי פינוי הפחים נשארות שקיות ואשפה, אחרי פינוי הגזם נשארים ענפים. צריך לצאת עם מגרפה, לטאטא אחריהם, להכניס לפח. פעם קראתי לפקח שיראה איך האזור נראה אחרי פינוי גזם, והוא אמר לי: 'מה אתה רוצה, שיתכופפו וירימו? זה משפיל אותם'. משאיות הזבל פועלות בדרך של הפיכת הפח למשאית, זורקות פחים ופחים נשברים כל פעם בפינוי, ואם חס ושלום תעיר לנהג, תקבל 'שטיפה'. הפחים אינם מעוגנים לקיר, וכלבים הופכים אותם תדיר. יש לנו התארגנויות חוזרות בוואטסאפ לאסוף את כל הזבל בשכונה. על מה אנחנו משלמים ארנונה? למה המועצה לא עושה את זה? אף פעם לא מנקים פה, רכב הטיאוט לא נכנס לפה לעולם".

"רכב הטיאוט לא נכנס לפה". פח אשפה בשכונה (צילום: פרטיים)
"רכב הטיאוט לא נכנס לפה". פח אשפה בשכונה (צילום: פרטיים)

בעיה חמורה במיוחד מתארים תושבים בשטח שבפינת הרחובות הצפירה ועמל, לא רחוק מפנימיית נווה מיכאל. שטח זה, הם טוענים, נראה כמזבלה קבועה כשקבלנים מכל היישוב מגיעים עם משאיות ושופכים בו את האשפה שלהם. "אנחנו מתקשרים בכל פעם למוקד, ואחרי שבוע באים מהמועצה ומפנים. למה כל הזמן צריך להתקשר ולהתלונן? למה מאפשרים את המצב הזה בכלל?".

תושב נוסף בשכונה מוסיף: "הפחים עולים על גדותיהם, הכל מלוכלך כי המפנים דוחפים את הלכלוך לצדדים. תכיפות הפינוי לא מספקת, בעיקר בסוף השבוע ובחגים. נכנסים לחגים עם פחים לא ריקים, וקל לנחש מה קורה לקראת סופם".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "המועצה מצויה בשיח ובמעקב מקצועי מול קבלן פינוי האשפה במטרה לשמור על יישוב נקי ונעים עבור כלל התושבים. מאז תחילת פעילותו לפני כשנה, מחלקת שפ"ע מפקחת על האיסוף בשטח ומסייעת באמצעות המוקד העירוני לטפל בכל בעיה נקודתית שעולה. בעת חריגה מההסכם וממחויבות הקבלן, למועצה אפשרות בנקיטת סנקציות כספיות ואף ביצעה זאת לאחרונה כדי לשמור על איסוף אשפה כנדרש מכל שכונות היישוב.

"בחודשיים האחרונים נכנס לפעילות קבלן פינוי גזם חדש, אנו מתנצלים על תקלות באיסוף הגזם בשבועות האחרונים, באם ישנן. אנו פועלים לקליטתו המהירה של הקבלן החדש ולשיבה לשגרת איסוף גזם תקינה ומלאה מכל רחובות היישוב.

"לעניין פחי האשפה – כשירות לתושב, המועצה מאפשרת רכישת פחי אשפה במחיר עלות של 165 שקלים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות