fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד הפנים אישר 17 מליון שקלים לחיזוק המצוק בנתניה

משרד הפנים אישר לעיריית נתניה, לראשונה בארץ, תקציב של כ – 17.2 מיליון שקלים לטובת קידום הפעימה הראשונה בהקמת ההגנות היבשתיות למצוקי החוף.
המצוק הדרומי. צילום רותי ברמן
המצוק הדרומי. צילום רותי ברמן

עיריית נתניה, שהייתה חלוצת המאבק בנושא המאבק על הגנת המצוק  התבשרה בימים אלה כי משרד הפנים אישר לעירייה, לראשונה בארץ, תקציב של כ – 17.2 מיליון שקל לטובת קידום הפעימה הראשונה בהקמת ההגנות היבשתיות למצוקי החוף.

מדובר בסופו של מאבק שהחל לפני למעלה מעשור והתנהל אל מול גופים ממשלתיים ומקצועיים רבים ואף לווה בהליכים בבג"צ.

מפולת במצוק כרמל צילום נתי ריגלר
מפולת במצוק כרמל צילום נתי ריגלר

הגנות אלו בליווי ההגנות הימיות  כמו שוברי הגלים אותן תקים החברה הממשלתית לחיזוק מצוקי החוף, נועדו להאט באופן משמעותי את תהליכי הבלייה של המצוק, שהינם פועל יוצא של כמה גורמים ובהם: אנרגיית הגלים, הנגר העילי, התנהגות השכבות הגיאולוגיות לאורך המצוק, הרוח המליחה מהים ועוד.

ההגנות היבשתיות אותן תבצע העירייה  יתפרשו על פני 3.5 ק"מ, מחוף סירונית עד לחוף ארגמן. זאת כאמור במקביל לשוברי הגלים שיוקמו על ידי החברה הממשלתית לחיזוק מצוקי החוף שהוקמה לצורך העניין.

יודגש כי נתניה הינה העיר הראשונה בארץ שנכנסה לתהליך, לאחר שקידמה במשך שנים תוכנית בניין עיר ייעודית לנושא אשר מסתמכת על תב"ע רחבה יותר המהווה שינוי לתכנית המתאר הארצית לאורך חופי נתניה.

המצוק דרומה מסירונית. צילום רותי ברמן
המצוק דרומה מסירונית. צילום רותי ברמן

בתום המאבק, אותו הובילו ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, בליווי הצוות המקצועי – הוחלט כאמור בהחלטה תקדימית כי החברה לחיזוק מצוקי החוף – תבנה 12 שוברי גלים, בהשקעה של כ – 150 מיליון שקל ואילו העירייה נדרשה לבצע את ההגנות היבשתיות, שאת שלב א' שלהן תיקצב בימים אלה משרד הפנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות