fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לעיריית נתניה אין כסף להגן על מצוקי החוף

ביקורו של יואב קיש. צילום - רן אליהו
ביקורו של יואב קיש. צילום - רן אליהו

 

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בע"מ פרסמה בשבוע שעבר מכרז פומבי לתכנון מבניים ימיים להגנה על מצוקי החוף בנתניה מחוף סירונית וחוף הארגמן.

סוגיית חיזוק מצוקי החוף עמדה גם במרכזו של ביקור שערך בנתניה חה"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת. קיש הגיע לנתניה בהזמנת העירייה, המקדמת את הנושא מזה שנים. כזכור לאחר מאבק ממושך של למעלה מעשור שהתנהל אל מול גופים ממשלתיים ומקצועיים ואף לווה בפנייה לבג"צ  אישרה הוועדה לסביבה חופית הקמתם של שבעה שוברי גלים בנתניה, במטרה להביא להאטת הבלייה של המצוק לכל אורך חופי נתניה. כמו כן סוכם כי בהמשך יוקמו חמישה שוברי גלים נוספים, בהשקעה כוללת של כ-150 מיליון שקלים.

ביקורו של יואב קיש. צילום - רן אליהו
ביקורו של יואב קיש. צילום – רן אליהו

שוברי הגלים צפויים לקום על ידי החברה הממשלתית להגנת המצוק, שמאז הקמתה בהחלטת ממשלה, "יושבת" בנתניה, כאשר מימון ההקמה נעשה על ידי משרד האוצר. אלא שאליה וקוץ בה: מסתבר כי אמנם נמצא פתרון למבנים הימיים להגנה על המצוק, אלא שאת ההגנות היבשתיות נדרשת עיריית נתניה לבצע בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. לנוכח הדברים, הוזמן חה"כ קיש לנתניה, לעמוד מקרוב אחר הסוגיה. בביקורו – נפגש חה"כ קיש עם ראשת העירייה מרים פיירברג -איכר וכן עם ראש מינהל ההנדסה, אבנר אקרמן, מנכ"ל הנכסים האורבניים, פול ויטל ועם מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, אשר פרשו בפניו את הבעייתיות שבהטלת הנושא על כתפיה הצרות של העירייה.

הם ציינו בפניו כי בארבעים השנים האחרונות איבדה בימת המצוק לאורך חופי נתניה כ- 100 דונם, מה שהביא את עיריית נתניה לגבש תכניות רחבות היקף במטרה להתמודד עם כוחות הים שמכים בבסיס המצוק, עם הנגר העילי שגורם לחתירה לרגלי המצוק וכן לגבש תוכנית להגנת המדרון.

קיש יצא ביחד עם אנשי מנהל ההנדסה לסיור בחופי נתניה, כדי לעמוד מקרוב אחר תהליכי הבלייה לאורך המצוקים, כאשר בסופו של הביקור הבטיח לפעול לקידום החלטת ממשלה בנושא: "לאחר שבדקתי את הדברים לעומקם, הגעתי למסקנה חד משמעית שלא יתכן ולא צודק כי האחריות הכלכלית על הטיפול במצוקי החוף יושתו על העיריות. אין ביכולת הכלכלית של הרשויות לטפל בבעיית המצוקים ובעלויות הכרוכות בכך. יש לקדם החלטת ממשלה חדשה שתתקצב ותתכלל את ההשקעה הנדרשת בטיפול במצוקי החוף ולא רק בטיפול התוך ימי אלא בחיזוקי הקרקע הנדרשים במצוקים עצמם. אני קורא למשרד הפנים להעלות נושא זה בדחיפות על סדר יומה של הממשלה מכיוון שהשארת המצב הנוכחי משמעותה היא שלא ייעשה דבר. המצב הנוכחי שבו עיריות נדרשות להשקעות של סכומי עתק הוא אבסורד ובכל מקרה אין לעיריות אלו, על אף חוזקן היחסי שום יכולת לעמוד לבדן בסכומים הנדרשים. על הממשלה לשנות את החלטתה הקודמת ולמצוא פתרונות ארוכי טווח בר ביצוע  במיידי".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות