fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משלחת "עדים במדים" שיקמה יער בו נרצחו יהודים

מימין: תא״ל זיו אבטליון ואל״מ אלכס מלייב ביער לופוחובה לצד המצבות שהביאו מהארץ. צילום: דובר צה"ל
מימין: תא״ל זיו אבטליון ואל״מ אלכס מלייב ביער לופוחובה לצד המצבות שהביאו מהארץ. צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר נחתה משלחת "עדים במדים״ ה-231 של צה״ל בישראל. שבוע המסע בפולין כלל ביקורים בבתי כנסת ובבתי קברות יהודיים, וכן במחנות הריכוז וההשמדה, להנצחת זיכרון השואה וחיזוק הערכים המובילים את מפקדי צה"ל. את המשלחת הוביל ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, תא״ל זיו אבטליון, בן לניצולת שואה, תושב פרדס חנה-כרכור. במסגרת המשלחת בוצעה פעולה ייחודית, כאשר חברי המשלחת שיקמו את יער לופוחובה, בו נרצחו כ-2500 יהודים כאשר נורו לשלושה בורות ירי. חברי המשלחת ניקו את היער, נטעו עצים, צבעו את הגדרות מסביב לבורות והניחו שתי מצבות בשפה העברית והאנגלית אשר הכינו בארץ, לזכר הנרצחים.

תא"ל אבטליון סיפר: "ההחלטה לבצע פעילות אקטיבית כחלק מהטמעת הזיכרון בקרב כלל חברי המשלחת, עלתה במוחי עוד במסעותיי הקודמים. בבסיס הרעיון ליצור זיכרון אקטיבי מחד לצד שימור אתרים יהודיים על אדמת פולין: בתי כנסת, בתי קברות ועוד. האירוע של שיקום אתר הקבורה של כל יהדות טיקוצ'ין בבורות הירי ביער לופוחובה יצר חוויה רגשית משמעותית מאוד בקרב הצוותים שלקחו חלק בפעילות זו. אדמת פולין רוויה באתרים יהודיים שמצבם מחייב שיקום ושימור, והלוואי שנוכל לאפשר לכל משלחת שיוצאת מישראל לקחת חלק בשיקום אתרים למען הנצחת הזיכרון והטמעתו לדורי דורות״.

מימין: תא״ל זיו אבטליון ואל״מ אלכס מלייב ביער לופוחובה לצד המצבות שהביאו מהארץ. צילום: דובר צה"ל
מימין: תא״ל זיו אבטליון ואל״מ אלכס מלייב ביער לופוחובה לצד המצבות שהביאו מהארץ (צילום: דובר צה"ל)

תא"ל אבטליון הוסיף על הקשר האישי שלו לשואה: "סבתי ואמי שרדו את השואה בזכות משפחת איכרים שהוכרו כחסידי אומות העולם על כך שהסתירו אותן לאורך המלחמה. סבי הצטרף לצבא הפולני ולאחר מכאן לג'ימנט הפולני בצבא האדום. הוא היה שותף בלחימה בנאצים עד שנהרג באפריל 1945 ומקום קבורתו אינו ידוע. המסע כראש משלחת מהווה עבורי סגירת מעגל הן נוכח העובדה שלמרות רצונותיו של הצורר הנאצי להשמיד את העם היהודי אנחנו עומדים על אדמת פולין, 189 עדים במדים, וללא ספק אנחנו כאן ועם ישראל חי וקיים. סגירת מעגל נוספת הייתה נוכח הפגישה עם קצינים בכירים בצבא הפולני, להם סיפרתי בערב משלחתי משותף על סיפורו של סבי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות