fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משה קונינסקי: "בכוונתי לרענן ולשדרג את פסטיבל המחול"

משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי (צילום: אלכס הובר)

ימים ספורים לפני פתיחת פסטיבל המחול כרמיאל ה-31 הציג משה קונינסקי את עמדתו ביחס לנושא תרבות המחול לבמה ולריקודי עם בכרמיאל כפי שהתפתחה בזכות פסטיבל המחול ובכלל.

קונינסקי שוטח את השקפת עולמו בנושא: "ראשית, בדעתי לייעל את ניהול פסטיבל המחול, על פי התכנית שלי ושל רשימת 'רק כרמיאל' ניצור ממשק חיבור ושילוב של כלל הגופים הפועלים בתחום התרבות בעיר. עמותת פסטיבל המחול,  היכל התרבות ומינהל התרבות העירוני, יאוחדו למנהלת תרבות עירונית אחת, מה שעשוי להביא להתייעלות , בזכות ייעול העבודה , איגום משאבים, ופועל יוצא מכך צמצום השתתפות העירייה בפסטיבל".

משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום – אלכס הובר

קונינסקי סבור כי הפסטיבל מהווה מוקד משיכה לעיר וממתג אותה כעיר תרבות ואבן יסוד לפולקלור ישראלי ובינלאומי בתחומי המחול. "פסטיבל המחול של כרמיאל הוא אחד מהדברים היפים ביותר שחזה והוציא לפועל ראש העיר הראשון של כרמיאל, ברוך ונגר ז"ל, יחד עם זאת אחרי 31 שנים יש מקום לשפר, לשדרג ולייעל באופן משמעותי דווקא מתוך דבקות במסורת שהשתרשה וחשיבות הנושא".

"פסטיבל המחול מציב, ללא ספק, את כרמיאל במקום ייחודי בארץ, ואפילו בעולם. במדינת ישראל ישנם אלפי אנשים המשתתפים בחוגים לריקודי עם, והם מכירים את כרמיאל ומגיעים אליה בזכות הפסטיבל. העיר זוכה לחשיפה רבה בזכות הפסטיבל, ואין ספק שברוך ונגר המנוח, הגה רעיון ענק, ואף הוציא אותו לפועל. לזכותו של עדי אלדר, ראש העיר הנוכחי, יש לומר שלקח את הרעיון ופיתח והרחיב אותו ".

לדברי קונינסקי , יחד עם זאת, נדרש שינוי ושיפור משמעותי במבנה הארגוני של הפסיבל, ובמהות האומנותית שלו גם יחד. "בשנים האחרונות התייעלו מאוד דרכי ההגעה לפסטיבל, ואני מעריך שעם בואה של הרכבת לעיר וקווי הנסיעה הייעודיים לפסטיבל, עליהם התבשרנו השבוע, יהיה שיפור גדול בנושא העומס בכבישי העיר בימים אלו, לרווחת תושבי העיר, אבל בכך לא די" הסביר קונינסקי.

קונינסקי נותן את דעתו גם לתחום המחול והריקודים בעיר, במשך כל ימות השנה. מסביר: "לא מתקבל על הדעת בעיניי, שב"עיר המחול" אין אפילו מגמת מחול אחת בבתי הספר. בדעתי להניע פתיחת מגמת מחול באחד מבתי הספר התיכוניים בעיר, ומהיכרותי עם מאות ילדים הרוקדים בחוגי מחול מסוגים שונים בעיר, יהיה למגמה כזו ביקוש רב. בדעתי להנחיל  את פרויקט בית ספר רוקד בבתי הספר היסודיים, ולהשיג לשם כך תקציבים ממשרד החינוך".

קונינסקי לוקח את הנושא צעד קדימה ובחזונו הוא נחוש להקים בכרמיאל את בית ריקודי העם, מקום שיהיו בו גם חומרים של שימור ותיעוד, תולדות הריקוד והמחול במדינת ישראל לצרכי לימוד ועריכת מחקרים ברמה אקדמית. מקום שבו יוכלו להיעזר גם המרקידים המדריכים מרחבי הארץ, ואליו גם יגיעו תלמידי בתי הספר לשם לימוד והעשרה תרבותית.

לסיכום אומר קונינסקי: "אני מברך את אלפי האורחים הצפויים להגיע לכרמיאל בימי הפסטיבל, ומבטיח לתושבי העיר, כי לאחר הבחירות נביא לפריחה ולשיפור גם בתחום זה" .

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות