fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטס יום העצמאות יעבור השנה בגבול הצפון?

יו"ר קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ, ביקש ממפקד חיל האויר כי השנה יעבור המטס גם מעל יישובי גבול הצפון. מהחיל השיבו כי מתווה המטס טרם נקבע
מטס חיל האויר. צילום: חיל האויר
מטס חיל האויר. צילום: חיל האויר

במכתב ששלח בחודש שעבר, משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ביקש דוידוביץ לקחת את תושבי גבול הצפון בחשבון במטס יום העצמאות הקרוב. לטענתו, כך גם תושבי הצפון יוכלו ליהנות מהמראות המרשימים של מפגן חיל האוויר ביום של שמחה ולא רק בעת התרחשות ביטחונית, אותה הם מכירים היטב.

המכתב נשלח כהמשך למכתב שהוציא דוידוביץ בשנה בעברה לאחר תשובת חיל האוויר שנשלחה לתושב קריית שמונה, יובל אפריאט, בה הוסבר לו כי מסלולי המפגן נקבעים על פי ריכוזי אוכלוסייה משיקולי תקציב ועל כן, הנקודה הצפונית ביותר למטס הגיעה עד לעיר חיפה בלבד.

בהוצאת המכתב בתזמון מוקדם, מבקש דוידוביץ לוודא כי השנה יבואו בחשבון שיקולים נוספים לקביעת מסלולי הטיסה, כך שגם רבע מיליון התושבים המתגוררים לאורך גבול הצפון מראש הנקרה ונהריה במערב ועד קריית שמונה והגולן במזרח, יוכלו ליהנות מהמפגן החגיגי.

משה דוידוביץ: "אני וחבריי, ראשי הרשויות בגבול הצפון הופתענו והתאכזבנו מאד לאחר יום העצמאות בשנה שעברה, מתשובת חיל האויר למניעים שהביאו לכך שהנקודה הצפונית ביותר במפגן המטוסים היתה העיר חיפה. תושבי הצפון הם אזרחים שווי זכויות, ככאלה ניתן לצפות שיספרו אותם לא רק בעת התחממות הגזרה. מגיע לילדים הגדלים פה לראות מטוסים בשמיים כסימן לכוחה ועצמאותה של ישראל, ולא רק כאשר ישנה הסלמה. כתבתי מכתב זה בכוונה תחילה כארבעה חודשים לפני יום העצמאות, בכדי לאפשר לכל הגורמים להיערך בהתאם".

השבוע, הגיעה תגובת חיל האויר, במכתבו של קמ"ט (קצין המטה) של החיל, סרן אור שוחט, בו נכתב כי מתווה המטס טרם נקבע וכי בקשתו של דוידוביץ תבחן למול מכלול השיקולים בעת קביעת נתיבי המטס.

במטה אשר טוענים כי מדובר בתגובה שאינה מספקת מבחינתם וכי הם מתכוונים לשלוח מכתב תגובה בקרוב.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות