fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום הזיכרון הטרנסג'נדרי בכרמיאל

אז כן, יש יום כזה וצעירי איג"י כרמיאל עוזרים לבני הנוער בעיר לצלוח את תהליך השינוי בגאון
פעילים בעיר. איג"י צילום: דוברות איג"י

אמש, יום ד', ציינו ברחבי העולם את יום הזיכרון הטרנסג'נדרי הבינלאומי.

בדף הפייסבוק של איג"י- ארגון נוער גאה, נכתב: "יום הזיכרון הטרנסג'נדרי, שיוסד ב-1998 בעקבות רציחתה של ריטה הסטר, מצוין בישראל משנת 2002. בעקבות הרצח, החל פרויקט "לזכור את מתינו", המציין לא רק את הטרנסג'נדרים שנרצחו, אלא גם את האוכלוסייה שחווה רדיפה ואלימות. ביום הזה אנחנו זוכרות ומכבדים את זכרם של האנשים שנאלצו לחיות בעוני ברחובות, שלא זכו לטיפול רפואי הולם, שסבלו מאפליה, את אלה שבחרו לקחת את חייהם ואלה שנרצחו".

לרגל ציונו של יום זה, בחרנו לקיים שיחה עם הנציגים המקומיים של איג"י בכרמיאל. חן פלדמן, מנהלת פעילות איג"י באיזור הצפון וטום דניאלי, בן שנת שירות ("שינשין") בקומונת איג"י כרמיאל, שמספרים על הפעילות המקומית בעיר.

לדבריהם, איג"י פועל באיזור כרמיאל מספר שנים, זו השנה הראשונה שהארגון פותח בעיר קומונה של 'שינשינים', סה"כ שישה נערות ונערים מתנדבים. השינשינים נמצאים בבוקר בבתי הספר, ובשעות הצהריים במועדוני הנוער. אחת לשבוע מתכנסת קבוצה, מרחב בטוח לנוער להט"ב ולנוער מתלבט. הקבוצה היא קבוצה חברתית-דיסקרטית, מיקומה ושעות הפעילות לא מפורסמים, ההצטרפות דורשת יצירת קשר עם אחד מהמדריכים.

"המטרה של הקבוצה היא לייצר מרחב בטוח, מקום בו יכולים להיות עם עוד נוער להט"ב", אומרת חן. טום מוסיף: "מדברים על המון דברים שקשורים ללהט"ב, למשל בחודש הקרוב הנושא יהיה זהות וארון".

השניים מסכימים שאחת ממטרות הקבוצה הכרמיאלית היא קיום אירוע גאווה מקומי, שיביא ליצירת אקלים מכיל ומאפשר שמקבל את כל גווני החברה.

מלבד איג"י, פועלת בעיר מספר שנים האקטיביסטית, דפנה גיל, תושבת העיר ומאמנת אישית לקהילה הגאה. בתה של דפנה יצאה מהארון כשהיתה בת 14 ומאז מלווה דפנה בני נוער מהקהילה הגאה בגיבוש הזהות המינית והמגדרית ובתהליך היציאה מהארון. "זה שלב בו הם חווים בלבול מחוסר ההתאמה בין הנפש לגוף. הם פוחדים מבריונות, אלימות, דעות קדומות, אפליה, חוסר הבנה או קבלה של החברים והסביבה הקרובה, אך בעיקר מתגובת המשפחה וההורים".

לדברי דפנה, הקושי מול ההורים (בעיקר בקרב נוער על הרצף הטרנסי) הוא בכך שהנערות והנערים תלויים בהסכמת ההורים להתחיל בתהליך השינוי. "מתוך הכרה כי המתבגר/ת וההורים צריכים טיפול ייחודי, היה לי צורך עז ללכת וללמוד קואצ'ינג, והיום כמאמנת אישית עם התמחות בקהילה הגאה אני מלווה את בני הנוער ואת ההורים בתהליך הקבלה. הדגש הוא לעזור לכולם למצוא את כוחות הנפש, להסית את הפחד והתסכול, להישיר מבט לעבר המשפחה והסובבים ולחבק את הילד/ה במסע הלא פשוט של חייו/ה".

 

 

דפנה גיל צילום: פרטי

בני ובנות נוער שמרגישים צורך לפנות, יכולים ליצור קשר עם איג"י דרך הוואטסאפ 054-9119726, 054-9119718.

איג"י מקיים פורומים רבים ברשת לטובת נוער שרוצה לבדוק, לשאול, להתעניין: http://igy.org.il/communities/

למידע על קבוצות ברחבי הארץ: http://igy.org.il/page.php?id=41

שירן סימון גפן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות