fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התושבים בבורוכוב: העירייה מעכבת פינוי בינוי

בורוכוב פינוי בינוי צילום רותי ברמן
בורוכוב פינוי בינוי צילום רותי ברמן

תושבי מתחם בורוכוב בנתניה הנמצאים בשלבים אחרונים של פינוי בינוי ביקשו השבוע פגישה בהולה עם מהנדס העיר. התושבים חוששים שהעירייה המבקשת לבדוק בימים אלה חלופות לתכנית שאושרה לפני שמונה שנים בועדה המקומית עלולה לעכב את ביצוע התכנית.

תושבי המתחם זועמים. לדבריהם זה הפעם השלישית שהעירייה משנה את התב"ע וכל שינוי כזה מעכב את התחלת הבניה בשלוש או ארבע שנים: "במשך 20 שנה, מספרים לנו שבקרוב מאד יחלו ביישום תוכניות של פינוי ובינוי ואנחנו עדיין מחכים. אנחנו גרים בשכונות הכי עניות בנתניה.

הבתים שלנו נבנו לפני 60 שנה בסטנדרטים שאינם עומדים בתקני בנייה החדשים. הבתים שלנו ישנים, מתפוררים. אנחנו 'אסירי פינוי ובינוי'" אומרת דיירת ברחוב בורוכוב.

בורוכוב פינוי בינוי צילום רותי ברמן
בורוכוב פינוי בינוי צילום רותי ברמן

לדברי עורך דין ראובן פרנקו המייצג את הדיירים התכנית אושרה בועדה המקומית לפני שמונה שנים והושבחה לפני שנתיים: "אחרי עשר שנים של מהלכים ותכניות הדיירים חתמו על הסכמים פרטניים ומחכים לאישורה של התכנית בוועדה המחוזית שם היא נמצאת עכשיו לדיונים. ובינתיים בעיריה התחלף מהנדס העיר, יש אי ודאות באגף לתכנון ובניה ותכניות נעצרות".

עוד מוסיף פרנקו כי מחלקת ההנדסה בקשה מהאדריכל אריה בר און האחראי על הכנת התכנית  להכין חלופות לתוכנית שאושרה במקומית: "כמו כן נודע לנו כי במסגרת החלופות תשקל האפשרות לגרוע שטח של כ- 2 דונמים ממתחם 5 לטובת הגדלת שטח ביה"ס יהודה הנשיא, משמעותו ציפוף הבנייה במתחם זה. תוצאות החלטה זו הן פגיעה אנושה באפשרות הוצאתו לפועל של הפרויקט במתחם ומשמעותה, חזרה לאחור למספר שנים וחוסר ודאות מוחלט באשר להתכנותו של הפרויקט".

עורך דין ראובן פרנקו צילום עצמי
עורך דין ראובן פרנקו צילום עצמי

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר בתוכנית שמקודמת על ידי העירייה, במימון משרד השיכון, כבר שנים רבות. תוקף התוכנית עמד לפוג ורק לאחר מאמצי שכנוע של מהנדס העיר, אבנר אקרמן ושל נציגת משרד השיכון הוחזרה התוכנית לשולחן הדיונים בוועדה המחוזית.

יצויין כי התנאי שהוועדה המחוזית הציבה היה שתיבחנה חלופות בינוי נוספות. זאת לאור גובהם של הבניינים המוצעים וכן שטחי הציבור שאינם עונים על הצרכים.

יש להדגיש כי תוכניות מן הסוג הזה אורכות לצערנו זמן רב, אך אנו מאמינים שההחלטה האחרונה שהתקבלה בנושא עשויה לקצר את זמן אישורה של התוכנית, לרווחת תושבי המתחם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות