fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצרפתים בנתניה בחרו במקרון

בוחרים בצרפתית צילום שלומי גבאי
בוחרים בצרפתית צילום שלומי גבאי

1950 מאזרחי צרפת שהם גם תושבי נתניה השתתפו בהצבעה בסיבוב השני שנערך בצרפת בין מקרון למרין לה פן. הרוב המוחץ (1832) בחר במקרון לנשיא. רק 71 קולות הופנו ללה פן. תשע מעטפות סומנו ריקות, 39  בוחרים הכניסו פתק לבן ואחד אף רשם את מחאתו על גבי הפתק הלבן ונפסל.

בוחרים בצרפתית צילום שלומי גבאי
בוחרים בצרפתית צילום שלומי גבאי

נטלי מימון קונסולית כבוד של צרפת מסבירה

נטלי מימון.צילום: פטריק מרוואני
נטלי מימון.צילום: פטריק מרוואני

נטלי מימון קונסולית כבוד של צרפת מסבירה לבלינקר מדוע אחוז ההצבעה היה נמוך.

"זה נשמע מעט, אבל הפעם הצביעו יותר מאשר בכל הבחירות הקודמות שהיו. אפשר להסביר את ההשתתפות המועטה של הבוחרים בכמה היבטים:

יש אנשים שלא רצו לבחור בין את המועמדים שהפעם הם נציגי מפלגות קטנות. בנתניה רוב הצרפתים נוהגים להצביע למפלגת הימין. יש הרבה צרפתים שרשומים בקונסוליה אך לא כל כך מחוברים לפוליטיקה הצרפתית. הם אלה שמרגישים כבר יותר ישראלים מצרפתים, הם ישרים עם ליבם וחושבים שזה לא לעניין שהם ישפיעו על מה שקורה בצרפת.

מצד שני, יש אנשים שבאים להצביע כדי לקדם את האינטרסים של היהודים בצרפת ואת היחס של צרפת לישראל. יש יהודים צרפתים שעדיין עובדים עם צרפת, יש פנסיונרים שרוצים להצביע ולהשפיע כדי שישמרו הזכויות שלהם. ויש קבוצה של ישראלים אזרחי צרפת שחושבים על העתיד שלהם ורוצים להחזיק בשתי האזרחויות כדי לאפשר לילדיהם לקבל מהתרבות העשירה של צרפת. הם אלה שימשיכו לדבר בבית צרפתית לקרוא צרפתית וגם לשיר בצרפתית".

הצרפתים בנתניה הצביעו מקרון. תשמעו למה:

מיכאל בוקובזה צילום עצמי
מיכאל בוקובזה צילום עצמי

מיכאל בוקובזה, 40 מהנדס תוכנה:

"הצבעתי למקרון כי לא היתה לי ברירה אחרת. הבחירה שלי בסיבוב הראשון היתה פיון אבל בשלב השני לא נותר לי אלא לבחור בו למרות שהוא לא בדיוק מתאים לדעות שלי. אני מקוה שהוא לא יהיה נגד ישראל".

פביאן אופל צילום עצמי
פביאן אופל צילום עצמי

פביאן אופל, 54 מתווכת נדל"ן ברחוב הרצל 6:

"הצבעתי מקרון כדי לחסום את לה פן. מקרון הוא צעיר ומבטיח וכמו שהוא אמר הוא יצעיד קדימה את צרפת".

יהודית אנושי צילום רותי ברמן
יהודית אנושי צילום רותי ברמן

יהודית אנושי, 69 שחקנית תיאטרון:

"הצבעתי מקרון כי ברגע שלה פן אמרה שלא תהיה שחיטה יהודית והיא תאסור על יהודים לחבוש כיפה ברחוב מבחינתי היא פשיסטית והברירה האחרת היתה מקרון".

איילה עטיה צילום עצמי
איילה עטיה צילום עצמי

אילה עטיה, 59 מנחת קבוצות למודעות ותודעה:

"הצבעתי מקרון. הוא מביא רוח חדשה והמיסטיקנים אומרים שצפויה מהפכה חדשה בצרפת. זה ממש לא בא בחשבון להצביע ללה פן. הבחירה שלי במקרון היתה לצורך חסימתה של לה פן".

אלבר וג'יזל חן צילום עצמי
אלבר וג'יזל חן צילום עצמי

אלבר וג'יזל חן. אלבר עבד 30 שנה ברכבת ישראל. חקלאי לשעבר מינוב:

"הצבעתי מקרון כמו רוב המצביעים הישראלים שמתנגדים ללה פן. מקרון שייך לימין המתון וזה מתאים לי. הוא גם מבטיח לעשות שינויים וזה מבטיח משהו טוב יותר".

ניסים נורברט קלפה צילום עצמי
ניסים נורברט קלפה צילום עצמי

נורברט ניסים קאלפה, 66 נדל"ן:

בחרתי מקרון כי הוא אוהב יהודים ומתנגד למדינה פלסטינאית. לה פן לא טובה ליהודים כי היא אמרה שתאסור לחבוש כיפה, אוכל כשר ותבטל את האזרחות הכפולה וכך תפגע הפנסיה שלנו".

סילביה אלוש צילום עצמי
סילביה אלוש צילום עצמי

סילביה אלוש, 65 עיתונאית:

בחרתי מקרון אבל הבחירה הראשונה שלי היתה פרנסואה פיון. אני בחרתי מקרון כי לא רציתי את לה פן. אני מעריכה מאד מה שהוא עשה בשנה וחצי ולמה שהגיע ואני מקוה שהוא יצליח להקים ממשלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות