fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הילדים העריצו אותו. הוא היה בן בית אצל רובם"

מורים, הורים ותלמידים בכרמיאל קיבלו בתדהמה את מעצרו של המורה למוזיקה גל סהר, שחשוד בביצוע עבירות מין בתלמידה * לעומת זאת, יו"ר הנהגת ההורים טוענת: "צריך לנקוט באפס סובלנות כלפי מקרים כאלה"
גל סהר . צילום אלכס הובר
גל סהר . צילום אלכס הובר

ביום ראשון, מחוץ לבית משפט השלום בעכו, אפשר היה לפגוש מורים, הורים ותלמידים מהקונסרבטוריון בכרמיאל ומתיכון הורוביץ. הם הגיעו להביע תמיכה פומבית במורה גל סהר, שנעצר בשבוע שעבר בחשד לביצוע עבירות מין בתלמידה.

מעצרו של סהר היכה בהלם את חבריו לשעבר, אנשי מקצוע שעבדו איתו, וכאמור גם הורים ותלמידים. במכתב רשמי שהוציאו כתבו בנים מהקונסרבטוריון למוזיקה בכרמיאל: "לאור הפרסומים האחרונים בתקשורת, המציגים צד אחד של אישיותו של גל, הרגשנו חובה מוסרית לפרסם צד אחר. ראשית, אנו רוצים להבהיר שאין ביכולתנו לדעת או להוכיח האם החשדות נכונים או לא. עם זאת, יש ביכולתנו להציג את הצד שלנו – ההיכרות האישית של כל אחד מאיתנו עם גל סהר. חשוב לנו להדגיש כי בזמן לימודינו אצל גל סהר, היה הקשר איתו נקי מכל צל של מגע, אמירה או אפילו רמיזה מינית. גל הוא מורה בחסד, שמקדיש את חייו, בנוסף לחינוך מוזיקלי, גם לחינוך ערכי וציוני, כזה שנדיר למצוא כיום במערכת החינוך. אנו מביעים את תקוותנו לבירור מלא של הפרשה והגעה אל האמת. כל אדם הוא חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו. אנא השאירו למערכת המשפט האמינה בישראל את הטיפול בפרשה".
מורה שעבדה בעבר עם סהר שנים רבות ומכירה אותו מקרוב אמרה: "גל היה ללא ספק מורה 'אחר'. היחסים בינו לבין הילדים לא היו 'רגילים', אבל גם אם למערכת החינוך המוכרת לנו הדברים נראו חריגים, הרי שלמי שמכיר אותו מקרוב, כמוני, ברור שגל אדם ערכי, מחנך, ובעיקר אהוב ונערץ על התלמידים. הוא הצליח במקומות שמורים אחרים נכשלו, הוא השקיע את נשמתו וכשרונו המדהים בילדים, והם פשוט העריצו אותו ואהבו אותו. חשוב לציין שההורים של הילדים, ברובם, ידעו על הקרבה וההערצה של הילדים לגל, אצל רבים הוא היה בן בית, הם ידעו מה קורה בקונסרבטוריון, וגיבו את הדרך שלו.
"אגב, הדרך הזו לא תמיד הייתה לרוחנו, המורים ה'קונבנציונלים', אבל דווקא משום שהפגין לפעמים קשיחות מוגזמת כלפי התלמידים, לא ההיפך. נוצר מצב שאם תלמיד לא תיפקד בלימודים, לא למד או משהו דומה – היינו צריכים לפנות לגל והוא 'יישר' אותו מיד. במקומות שההורים נכשלו – הוא הצליח. מה שאנחנו ראינו זה ללא ספק יחס הורי לתלמידות ולתלמידים כאחד. בוודאי שלא שום רמז מיני".
אותה מורה, ששמה שמור במערכת, הוסיפה: "התלמידים והתלמידות, כולל המתלוננת, היו אצלו בני בית, ולהיפך. אני הכרתי אותו כאדם ערכי, פרפקציוניסט, אוהב את המדינה ומוכשר ללא ספק. לא היה קל לעבוד, כקולגה, עם גל, כי הוא רצה לעשות את הדברים רק בדרכו, וכך הוא גם נהג עם התלמידים, אבל הם הסכימו ורצו אפילו לקבל את שיטת העבודה שלו, כי בזכותו הם הצליחו במוזיקה, וחלק מהם חייבים לגל ללא ספק קריירה מצליחה בארץ ובעולם. אני כמובן לא יכולה לשפוט מה היה, אבל ליבי שבור".
מדוע?
"מצד אחד נשבר הלב אם אכן בוגרת שאני מכירה היטב נפגעה, ואז, ללא ספק, הוא ראוי לעונש חמור. מצד שני, אם זה לא נכון, כמו שהוא טוען, זה נורא איך נהרסו חייו וחיי אשתו וארבעת ילדיו. ויש גם צד נוסף. נשבר לי הלב כי התלמידים שלו בעבר ובהווה שבורים והרוסים, לא מאמינים ולא מקבלים את העניין".
בעל תפקיד הקשור עם סהר בקשרי עבודה אמר: "כאשר הוא נעצר, בטרם פורסם שמו, גל היה האדם האחרון בו הייתי חושד ועליו הייתי חושב. זה לא מתיישב בכלל עם מי שאני מכיר".
בא כוחו של סהר, עו"ד אביעד רייפר: "כרגע מרשי חשוד בעבירות כשהחמורה שבהן היא מעשה סדום. יש מתלוננת אחת, זו שהתלוננה לפני כחודש ובגין תלונתה נפתחה החקירה. המשטרה האמינה שעם פרסום פרטיו ותמונתו של מרשי בתקשורת, תחנות המשטרה יוצפו במתלוננות. בהתבסס על המתלוננת, נטען כי מדובר בעבריין מין סדרתי, בעוד שעכשיו כבר ברור שמדובר בבדיה גדולה בעניין, שכן לא הגיעו המתלוננות להן ציפו. גם לאחר שמרשי עומת מול המתלוננת הוא לא שינה את גרסתו וחזר וטען שלא ביצע כל עבירה פלילית. אנחנו מאמינים שבקרוב מרשי ישוחרר ויחזור לשגרת חייו".
מי שלא מיהרה להביע תמיכה בסהר היא יו"ר הנהגת ההורים בכרמיאל, ענת בראונשטיין: "צריך לנקוט באפס סובלנות כלפי מקרים כאלה. אין סיכוי שאנחנו, כהורים, נהיה מוכנים לסבול הטרדות מיניות של תלמידים. זה פשוט לא מקובל, ואם זה נכון והוא ייצא אשם בבית המשפט, אסור שהוא ימשיך בעבודתו. נכנס ישיבת חירום בנושא בעקבות המקרה הזה, במטרה לחדד את הנהלים לצוותים שלנו בבתי הספר ובקרב ההנהלות הבית ספריות. אנחנו צריכים לתת להורים הרגשה שאנחנו בשטח גם כדי להיות עירניים ולמנוע מקרים מסוג זה".
דבריה של בראונשטיין הכעיסו מאוד את עו"ד רייפר: "מצער מאוד שבראונשטיין מנצלת את מצוקתו ומצבו הקשה של מרשי בכדי לתפוס כותרות על גבו. מוקדם מדי לצאת בהכרזות על הטרדות מיניות של ילדים, לא זה המקרה. מתוכן הודעתה של בראונשטיין עולה בורות בלתי נסבלת, שכן אינה מבדילה הבדלה בסיסית שכל נער בתיכון מבדיל, בין שלב חקירה לשלב הגשת כתב אישום, הרשעה וגזירת דין. מוטב היה לבראונשטיין שתמצא אפיקים חיוביים אחרים ותפעל בהם בכדי לשמור על ביטחון הילדים, ולא 'תקפוץ על העגלה' ותנצל ניצול ציני את מצבו של מרשי, שגם ככה במצוקה בלתי נסבלת".

גל סהר
צילום אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות