fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרמה במועצה האזורית מטה אשר: יורם ישראלי וסגנו משה דוידוביץ' מחליפים תפקידים

ראש המועצה האזורית מטה אשר יורם ישראלי וסגנו משה דוידוביץ' מחליפים תפקידים. השניים זוכים לתמיכה מחמישה נציגים מהקיבוצים, שבוע בדיוק לפני סגירת הרשימות לוועדת הבחירות.

דוידוביץ' יתמודד לראשות המועצה ואילו ישראלי ישמש כסגנו, יחד עם הסגן הנוכחי אייל רז. השלושה הציגו אידיליה תחת הכותרת: "טריו".

היום (חמישי) נערכה מסיבת עיתונאים באולם קיבוץ כברי לפתיחת קמפיין הבחירות בנוכחות סגני העבר של ראש המועצה יהודה שביט: נוני אורי ארנון ואבי אובנטל ונורית ברקאי שהתמודדה מול ישראלי בבחירות 2013.

עוד נכחו: אסתי ויסמן, אושרת זהבי מגשר הזיו, ירון אלבוים, שלמה בן דוד (מומו) מרגבה ונעמי שביט אלמנתו של שביט ז"ל.

ישראלי: "יהודה שביט הוא הסיבה שבגינה התכוונתי להתמודד לפני חמש שנים וזה מעולם לא היה בתוכניות שלי, הוא חסר לי עוד יותר היום. לפי חמש שנים, יצאתי להתמודד לראשות המועצה בנסיבות טרגיות הייתה לנו הנכונות להמשיך בדרכו ומורשתו. לאחר הבחירות יחד יצרנו חזון משותף רחב לפי היכולת וההתאמה. מיום ליום הקרבה בינינו רק גדלה והנושאים נידונו בפורום משותף.  אני גאה במשולש טריו שיצרנו: דוידוביץ', רז ואני.

"במיוחד אני גאה שלמרות הדיונים שהיו סוערים מעולם לא הפעלתי את זכות הוטו ותמיד מצאתי את שביל הזהב.  יש הבנה שכל אחד מראשי הטריו יכול לכהן כראש מועצה. חשבתי שאכהן שתי קדנציות מלאות, ערכנו סקר לפני כשנה ועל פי הסקר הסיכויים שלי להיבחר היו גבוהים מאד. אך כבר שנה וחצי לאחר שנבחרתי אמרתי שאני לא יכול לכהן קדנציה נוספת יותר והודעת פרישה הייתה מחייבת בחירות חוזרות. משה ואייל הפצירו בי להמשיך ואולי אין לדעת מה יוליד יום. אבל אני לאורך הזמן עמדתי על דעתי, שלא אתמודד בשנית,  כי לא הייתי מסוגל להמשיך בקדנציה נוספת מסיבות אישיות ובריאותיות.

"אנחנו מתמודדים בטריו באופן הגלוי.  רציתי למנוע מערכת בחירות ארוכה שבה המועצה תתפקד כמו 'ברווז צולע' ונעשה זאת אחרי פתיחת שנת הלימודים. הסיבה השנייה היא בזבוז כספי ציבור לשווא.  החלטנו לדחות את ההכרעה מי מהטריו יהיה המוביל לראות המועצה? היום אני יודע ששני חברי הסכימו לכך. רק בערב החג ישבנו שעות והחלטנו שמשה דוידוביץ' הוא המועמד שיוביל את מטה אשר ואת הטריו שלנו יחד עם אייל רז. אני מקווה שהעבודה שלנו תמשיך יחד לעוד שנים ארוכות. שניהם ראויים, הזמן הנכון לבחור במשה הוא הנכון ביותר להיות ראש מועצה.  יושבים איתנו כל מי שהניח מחלוקות עבר למען מטה אשר וזה לא היה פשוט.  אני מבקש להודות לכולכם על התמיכה ואצילות הרוח, ולהודות לנעמי שביט שהסכמת להגיע לכאן  את כל כך יקרה לנו.  אני מבקש להתנצל  כלפי כל מי שהתחמקתי ממנו ולא הייתה לי תשובה מדויקת לתת כי לא רציתי לשקר ולהוליך שולל. מטעמים מובנים התחמקתי מתשובה ישירה וזו ההזדמנות לשתף את הסוד שלי  יחד עם משפחתי".

דוידוביץ: "יוצאים למערכת בחירות. נשרת את כולם בשליחות שאני עומד בראש. אני מודה על התמיכה של כולם. מי שרצה להתמודד יכול היה להכריז לפני ארבעה חודשים כבר. לא חסמנו את אף אחד. ואם יהיו כאלו  שיציגו עכשיו מועמדות מעניין מה יהיו המניעים? כל האנשים שנמצאים כאן מחויבים להצלחתה של מטה אשר ולא אישית אליי. יש לנו משימות לא פשוטות לטפל בהן: מחצבת אושרת ומתקן התפלה ועוד גזרות".

אייל רז: "לנגד עיני טובת המועצה מכל הקשת כתף אל כתף לקבל הסכמה ולהיות חלק מההנהגה. המטרה היא להוביל עשייה חברתית וקהילתית ויש לזה משקל. המיקוד הוא לעשות טוב ואני קורא לציבור לתמוך. השנה פתחנו את בית הספר 'נטעים' בו מתחנכים תלמידים מקיבוץ געתון, עמקה, אושרת, בית העמק וכליל – זה המוטו שלנו להנהגה משותפת, מוסרית וערכית".

אובנטל: "לי זה יום חג היום. לפני חמש שנים ביקשתי לבטל את שתי הקבוצות:  סיעת הקיבוצים והמושבים. הראשות בעיני צריכה להוביל תושבים מהמעגל שהם מגיעים ממנו. אין מאושר ממני כי דוידוביץ הוא מועמד ראוי לראשות המועצה. חייב ראש ראשות שמסוגל להנהיג במכלול גדול. וליורם, אני לא זוכר בשדה הפוליטי שראש ראשות מוותר על תפקידו באצילות נפש, כל הכבוד".

ברקאי: "אם לפני חמש שנים מישהו היה אומר לי שנשב כך כולנו יחד, לא הייתי מאמינה.  אני מצפה לשינויים והרבה יותר נשים בשורת מקבלי ההחלטות".

ישראלי, תושב קיבוץ געתון, נבחר לתפקיד ראש המועצה בבחירות ב-2013 ומינה את רייז (כפר מסריק) דוידוביץ (בוסתן הגליל) לתפקיד סגני ראש מועצה.

חלק מחברי  הקיבוצים המהווים את הרוב האלקטורלי במועצה, נשארו פעורי פה לנוכח המהלך שמוגדר "שחמט מוניציפאלי" בשל פרק הזמן האפסי אשר נשאר לקיבוצים להעמיד מועמד מטעמם. בישיבת המליאה האחרונה במטה אשר, הצהיר ישראלי על מועמדותו לקדנציה נוספת, מהלך שהרדים תושבים שחשקו לצאת לבחירות ולא ראו סיכוי לנצח את ישראלי. כעת, שבוע לפני סגירת הרשימות לועדת הבחירות מגבשים מועמד שיתמודד מול דוידוביץ'.

יש  הטוענים כי ישראלי "מכר את הקיבוצים בנזיד עדשים". במסיבת העיתונאים אמרו ישראלי ודוידוביץ' כי המושגים של קיבוצניקים מול מושבניקים לא רלוונטיים בעידן הזה.

ישראלי: "למרות שיש את אלו שרוצים לשמר זאת, רז ואני עדיין מייצגים את הקיבוציות השורשית".

המועצה האזורית מטה אשר מונה כ-32 ישובים ונחשבת לאחת מחמש המועצות האזוריות הגדולות בארץ.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות