fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוח מבקר המדינה: מינויים על רקע זיקה פוליטית בעיריית חדרה

צביקה גנדלמן חוגג (צילום: שלומי גבאי)
צביקה גנדלמן חוגג (צילום: שלומי גבאי)

מבקר המדינה, יוסף שפירא, פירסם היום את דוח המבקר על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2016. המבקר, השופט (בדימוס) יוסף שפירא שם גם בדוח זה דגש מיוחד על מאבק בשחיתות הציבורית ושמירת טוהר המידות, על קידום סדרי מינהל תקין ועל האתיקה הציבורית. מבקר המדינה הבהיר בדוח זה את הנורמות הראויות כדי למנוע החלטות ומעשים לא נאותים.

בין היתר עוסק הדוח במינויים והתקשרויות על רקע זיקה פוליטית או אישית ברשויות מקומיות לאחר בחירות 2013. בכל שש הערים שנבדקו – עפולה; נשר; אשקלון; וכן חדרה; קריית אונו; גבעתיים (החברה הכלכלית) – נמצא כי זמן קצר לאחר הבחירות מונו בעלי תפקידים מקצתם בכירים, בעיקר בגלל זיקה פוליטית, אישית או עיסקית לראש העיריה, לחברי סיעתו או לסיעה אחרת בקואליציה. ליקויים חמורים וכבדי משקל במיוחד נמצאו בהתנהלות עיריות נשר ועפולה. הממצאים הועברו ליועץ המשפטי לממשלה בחשש לעבירות פליליות וכן על משרד הפנים לנקוט צעדים תקיפים על פי הדין כנגד ראשי עיריות נשר ועפולה.

צביקה גנדלמן חוגג (צילום: שלומי גבאי)
צביקה גנדלמן  (צילום: שלומי גבאי)

עיריית חדרה

המבקר לא ביקר בחריפות את הליקויים, אבל מצא ארבעה כאלה, שמתייחסים להעסקתם של מנהל אגף התפעול גיל שלמה, מנהל יחידת האכיפה שולי לוי, יועץ התקשורת שלומי לאופר והיועץ לענייני אתיופים גדי מהרט.

בנוגע לגיל שלמה, מציין המבקר כי הוא היה יו"ר מטה הבחירות של ראש העירייה באחת השכונות לפני הבחירות, וכי תנאי הסף במכרז לתפריד שונו לעומת הנדרש בתקנות.

בנוגע לשולי לוי, שעזב לאחרונה את העירייה לאחר שנים רבות, מציין המבקר כי הוא היה מקורב לסמי לוי – יו"ר סיעת ש"ס לשעבר ומקורב מאוד לראש העיר, שאף תמך בו בבחירות. המבקר צייו כי בשלב הבחירה בוועדת הבחינה ישב נציג ציבור בעל זיקה פוליטית וכי לא נרשם פרוטוקול מסודר של אותה ישיבה.

בנוגע להעסקת שלומי לאופר, יועץ התקשורת של גנדלמן, ציין המבקר כי הוא היה מקורב מאוד לראש העירייה וניהל עבורו את קמפיין הבחירות. בנוסף מציין המבקר כי כלל לא פורסם מכרז; תנאים שפורסמו בהסכם עם היועץ לא נמסרו למציעים הנוספים; ראש העירייה לקח חלק בוועדה לבחירת היועץ למרות חשש מניגוד עניינים.

אחרון ברשימה הוא גדי מהרט. על פי המבקר, הוא היה פעיל מרכזי בסיעה שהתמודדה למועצת העירייה ואשר תמכה בבחירתו של גנדלמן לראשות העיר. בנוסף, לא פורסם מכרז זוטא; החלטת הוועדה לבחירת יועצים של העירייה הוסיפה סכום כסף להסכם ובכך למעשה לא נבחר בעל ההצעה הזולה.

בעיריית חדרה מסרו בתגובה לדוח: "עיריית חדרה מעריכה ומכבדת את עבודתו החשובה של מבקר המדינה וצוותו. לא בכדי ציין המבקר כבר בפתיחת הדו"ח כי : "קיימים הבדלים משמעותיים בדרגות חומרת  הממצאים שהועלו בעיריות השונות", ואף ציין רשויות שבהן ממצאים חמורים במיוחד, אשר חדרה כלל לא נמנית עליהן.  הליקויים שנמצאו בעיריית חדרה הם טכניים בעיקרם, חלקם כבר תוקנו וחלקם יתוקנו. באשר לביקורת בנושא המכרזים נציין כי מתחילת הקדנציה הנוכחית פורסמו לא פחות מ-200 מכרזים ורק ב-2 נמצאו ליקויים טכניים בלבד.  בנושא מינוי היועצים, גם כאן מדובר בליקויים טכניים בלבד אשר תוקנו".

    

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות