fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם אלה החיים

מבלה הרבה בחדרה. קרן פלס צילום:

בחודש האחרון קרן פלס מבלה הרבה בחדרה. בעיקר בשכונת עין הים, שם היא ובעלה נועם טור מצפים לדירה החדשה שלהם. חלק מהמשפחה שלה כבר גרה בשכונה, והבן הבכור שלה אורי לומד בבית ספר בעיר. אי אפשר לומר שפלס מחוברת לחדרה, אבל היא כבר התחברה לאנשים.

"בחודש האחרון יצא לנו להכיר לראשונה מקרוב את תושבי העיר. פגשנו אנשים מדהימים שקיבלו אותנו בהמון סבלנות ורגישות. בעיניי החינוך בחדרה הוא מהטובים בארץ".

פלס, 37, הפכה בשנים האחרונות למאמי הלאומית. אפשר למצוא אותה כמעט בכל מקום: על הבמות כזמרת, בעלת טור פופולרי בידיעות אחרונות, סופרת, יוצרת, שופטת בתוכניות ריאלטי, מנחה, דוגמנית ופרזנטורית. בכל מקום וכמעט בכל סיטואציה היא מאוד אהובה.

כן, הייתה גם הביקורת הגדולה בעקבות תמונת שער במגזין "לאשה", אבל גם על זה פלס מסתכלת בעיניים אחרות. ודי רגועות. "ידעתי שתקום כזו ביקורת. זה היה חלק מהעניין. לא רציתי לוותר על הבחירה שלי בגלל הפחד".

את מבינה את האנשים שהקימו את הצעקה?

"אני מבינה שיש אנשים שמתעסקים יותר מדי באחרים. אנשים שכל מה שמעניין אום זה השכנה, או ההיא מהמכולת, או קרן פלס. זה מצער אותי. שאנשים יתעסקו רק בעצמם. איך הם יהיו אנשים טובים יותר, שיתעסקו במשפחה שלהם במקום לבקר ולשפוט כל הזמן".

מבלה הרבה בחדרה. קרן פלס צילום: גיא כושי ויריב פיין
מבלה הרבה בחדרה. קרן פלס צילום:גיא כושי ויריב פיין

המופע המשותף

פלס גדלה ביבנאל. בוגרת בית הספר למוסיקה "רימון" ובית הספר למשחק של סופי מוסקוביץ. זמרת השנה, פריצת השנה, תגלית השנה בכל תחנות הרדיו ובטקסי המוזיקה. הוציאה עד כה 5 אלבומי אולפן שהגיעו למעמד של אלבומי זהב ופלטינה. זוכת פרס שר התרבות ליוצרת במוזיקה הישראלית. זוכת פרס מפעל הפיס לתרבות כזמרת ויוצרת. יש לה מניות רבות בחלק מהשירים הכי גדולים במוזיקה הישראלית.

בשנה האחרונה יצא אלבומה המשותף עם רמי קלינשטיין, שהגיע למעמד אלבום זהב. האלבום מלווה בסיבוב הופעות ענק ברחבי הארץ כשהשניים כבר כבשו את היכל התרבות בתל אביב ואת קיסריה. בימים אלו יצא אלבום ההופעה החיה של המופע המשותף.

עד כמה שזה נשמע מופרך במציאות של 2016, המופע המשותף עם קלינשטיין היה הפעם הראשונה שפלס הופיעה על הבמה בקיסריה. "היה פשוט מדהים. בחיים לא חלמתי אפילו על קיסריה. גם לא העזתי לומר בקול ״היכל התרבות״.

רמי זימן לי הגשמה של שני החלומות הבלתי אפשריים האלה. הופעתי איתו הקיץ שלוש פעמים בקיסריה ושלוש בהיכל. נשמתי כל רגע עמוק עמוק, כי לך תדע… מבחינתי שום דבר לא מובן מאליו ואף אחד לא מבטיח לי ששוב אזכה לעמוד אי פעם על במה כה מכובדת. וזאת ללא ספק זכות גדולה".

איך הרומן המוזיקלי עם רמי?

"לעבוד עם רמי זה פשוט בית ספר. אני לומדת ממנו כל יום וכל דקה. הוא כל כך מקצועי, וחכם, ורגיש, ובעל ניסיון, וסבלנות, וכבוד לכל מי שמקיף אותו.

מסוג הזמרים שכשמכירים אותם מקרוב, מעריצים אפילו יותר".

הופתעת מההצלחה שלכם?

"שנינו הופתענו. כי לא יצרנו יחד מוסיקה כדי לספק להיטים או לפוצץ אולמות. זה היה מפגש מאוד תמים, שנוצר ממקום של חיפוש אמיתי. שני אומנים, בחדר קטן עם פסנתר, מתאהבים מחדש במוסיקה ביחד".

לאחרונה השקתם את האלבום המשותף. ציפיות?

"עכשיו לקראת החגים יצא אלבום הופעה חיה כפול, עם מיטב השירים של שנינו, גם כאלה שכתבנו לאחרים. האלבום הזה הוא אולי הדבר הכי יפה שיצא ממני עד היום, כנראה משום שהוא למעשה  לא יצא ממני לבד. רמי הגאון הזה. כשמקשיבים לאלבום מבינים סופית שמדובר באחד המוזיקאים הגדולים של דורנו".

ההצלחה במופע איתו גורמת לך לחשוב על שיתופי פעולה כאלה עם זמרים נוספים?

"אל תסבך אותי. אני אשה של רמי אחד".

מה החברה מירי מסיקה אמרה על המופע המשותף שלכם?

"מירי כמובן בכתה. קצת בגלל שהיא הייתה גם רוצה לשיר עם רמי (צוחקת), והרבה בגלל ששתינו גדלנו על השירים האלה. כל הלהיטים הכי גדולים של ריטה. היא התרגשה בשבילי על חלום שמתגשם".

בתעשייה עשית כמעט הכל. טלוויזיה, ריאליטי, סרטים, כתבת ספרים,

את כמובן שרה, כותבת, טור בעיתון, תוכניות רדיו. מבין כל אלה, מה את הכי אוהבת?

"אני בעיקר אוהבת ליצור. הבמה מייצרת רגעים של התרגשות אדירה, אבל בסופו של יום אין על הרגע הזה בו שיר חדש נכתב. לבד בחדר. לא סתם יהונתן גפן הקביל את זה ללידה ב״איך שיר נולד״.

האם יש עוד משהו בתעשייה שלא עשית ואת מאוד רוצה לעשות?

"לאחרונה אני חולמת לפתוח סדנת יצירה לנשים מהמגזר החרדי. נראה לי שיש לא מעט נשים עוצמתיות ומוכשרות שנמצאות במקום בו היומיום מעוד תובעני, ילדים, בית, עבודה, ולא נשאר באמת מקום לבטא רגע באמצעות מילים או מנגינה. ברגע שיתפנה לי קצת זמן, אגש להגשים את החלום הזה. מאמינה שאגלה שם אוצרות גלומים".

איך את מגדירה את קרן פלס מודל סוף 2016?

"פחות מחושבת. יותר בוטחת בעצמי ובעולם. בגלל שיש לי שני ילדים קטנים, האגו שלי הצטמצם והם נהיו המרכז. החיים של כולנו הם אתגר לא פשוט, וגיליתי שהכי לא פשוט, זה לחיות פשוט. מנסה לעבוד על זה. לא לסבך כל דבר".

תוכניות לשנה הקרובה?

"מאמינה שיצירה חדשה תיוולד. אין ספק שבמקביל אמשיך להופיע עם רמי קלינשטיין, שלעבוד איתו זו זכות אדירה וקטונתי מול הכישרון האדיר שלו.

ובמקביל יש בכוונתי לפנות יותר זמן לעיסוק החשוב באמת, אורי ולונה, שני הילדים שלי שהם כל עולמי. לשיר כמעט כל אחת יכולה, אבל להיות אמא טובה.. זה באמת משהו לייחל אליו".

לא כולם אוהבים אותי"

אחד הדברים החשובים לפלס הוא חיבור עם אנשים. היא מדברת על זה כמעט בכל הקשר. היא לא ממש אוהבת שמכנים אותה "המאמי הלאומית": "אני לא בטוחה שכולם אוהבים אותי. בדיוק אמרתי לבן שלי בן הארבע, שאי אפשר שכולם יאהבו. ככה זה בחיים. אבל צריך לנסות להיות בן אדם טוב, בכל יום יותר ממה שהיינו אתמול. זאת עבודה קשה. סבתא שלי ז״ל הייתה אשה צדקת, היא ההשראה שלי".

הטור שלך בידיעות, למשל, הוא ביטוי מצוין לחיבור עם אנשים.

"לפני הכל הייתי צריכה משהו מסודר וקבוע בחיי המאוד לא סטנדרטים. זו נקודת זכות עבורי. אני יודעת שכל יום א' אני כותבת טור, ביום ב' עורכים אותו וביום ג' הוא יורד לדפוס. ככה כל שבוע. כהורה אתה מחפש כל דרך להתבטא כהלכה. אני מחפשת את זה כל הזמן ולכן אני כותבת גם לתיאטרון. כותבת שירים לאומנים אחרים. כתבתי ספר. הטור הוא דרך בלתי אמצעית לדבר עם האנשים והכל כדי ליצור שינוי חיובי אצל בני האדם דוברי העברית שאכפת לי מהם".

כיף לך שאכפת לך מכל בני האדם דוברי העברית…

"הבחירה והגורל שלי הם לחית בארץ ישראל. אני פועלת במדינה הזו, יש לי טור בעיתן פה, ואני שרה כאן".

עד כמה נועם מעורב בחיים המקצועיים שלך?

"הוא לא קורא טורים שאני כותבת, לא ממש מחבר בין הקרן הזמרת לקרן הפרטית. מבחינתו זו העבודה שלי ומה שקורה בינינו זו המציאות. הוא מקשיב לשירים שלי במשאית ומגיע להופעות".

הוא עוזר בבית?

"מאוד עוזר. אנחנו צוות שמגבה אחד את השני וחי בהרמוניה מושלמת".

"קמפיין זה כיף"

בימים אלה פלס מדגמנת בקמפיין לד"ר פישר. ואם בתחילת הראיון היא דיברה על חלומות, הנה עוד אחד שהתגשם. "הקמפיין של ד"ר פישר הוא כמו פרס. עוד לפני שפנו אליי, ממש רציתי. תמיד התחברתי למותג הזה. תעשייה כחול לבן. מפעל שנמצא בטבריה, באזור בו גדלתי. מדובר באנשים שהם מלח הארץ. אני ממש סומכת על המותג הזה, וכמובן שתמיד, בעיקר מהרגע שיש לי ילדים, הייתי מתקלחת איתו".

מה את יותר אוהבת, לשיר או לדגמן?

"יש ויש. תלוי למה אתה מצטלם. כשני מצטלמת לעיתון אני לא תמיד נהנית, אבל להצטלם לקמפיין זה מאוד כיף. זה משהו שרציתי. חיבור לאנשים. מאחורי כל מותג יש אנשים. חוצמזה, כל אחד אוהב שמאפרים אותו…".

פוליטיקה מעניינת אותך?

"מעניין אותי שיהיה פה טוב. הרי כולנו חיות פוליטיות. אבל לא אהיה פוליטיקאית בחיים. זה תפקיד יותר גרוע בעיני משחקן. שחקן כל החיים נמצא באודישן. פוליטיקאי זה יותר גרוע. אתה רוצה לעשות משהו טוב, אבל מבין שאין דרך אחרת מאשר לשחק בפוליטיקה. וזה משחק מלוכלך ומורכב".

אז בואי נסיים אופטימי…איחולים לשנה החדשה?

"שנהיה בריאים. כולנו. זו החרדה הכי גדולה שלי, שאנשים שאני אוהבת יחלו או שאני אחלה, ואז הקרובים שלי יהיו עצובים. הכי גרוע זו העבודה שאין לנו הבטחה שזה לא יקרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות