fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אחרי ששולה חשפה את השיחות איתי, היה לי בום של פניות"

אם עקבתם אחר משפטם של אהוד אולמרט ושולה זקן, בטח תזכרו את השם אופירה דהן, המתקשרת ששיחותיה עם זקן הוקלטו והושמעו במהלך המשפט. מי שעד לפני חמש שנים עוד הייתה עוזרת בית וחייה השתנו לאחר חיזיון שבו שוחחה לדבריה עם האר"י הקדוש, מצהירה: "יש לי כוחות לעזור לאנשים"
שולה דהן (צילום: חן גוסלר)
שולה דהן (צילום: חן גוסלר)

אופירה דהן עלתה לכותרות לפני כשלוש שנים כמי ששימשה המתקשרת של שולה זקן. השיחות שניהלה עם זקן והוקלטה על מנהלת לשכתו של אולמרט הושמעו במהלך המשפט, ותוך יום הפכה דהן לדמות מרכזית באחד המשפטים הכי מתוקשרים במדינה. אבל זה כבר רחוק ודי מאחוריה.
לאחרונה עברה לגור בנתניה, ובימים אלה משתמשת דהן בשירותיו של איש יחסי הציבור חנן גרינברג, שמנסה להחזיר אותה לעניינים, וכך הוזמנתי על ידו לפגישת תקשור בביתה. מאחר שהשבוע שעבר היה גדוש בענייניים משפטיים בעיריית נתניה, זמני היה דחוק והגעתי אליה לתקשור קצר.
גילוי נאות: הידע שלי בכל מה שקשור בתקשור בסיסי ביותר. כל מה שאני יודעת הוא שהמתקשרת מתיימרת ליצור קשר עם בני משפחה שנפטרו ומעבירה מהם מסר על העתיד המשפחתי. ומי לא רוצה לדעת פרטים כמוסים על העתיד שלו ושל ילדיו?
כמה ימים לפני הפגישה, אחד העוזרים של דהן התקשר וביקש את תאריך הלידה שלי ושל אמי. נתתי בלי לחשוד בדבר, אך לפגישה שנערכה בביתה בשבוע שעבר הגעתי סקפטית. המפגש החל בשיחה על קפה ביחד עם איש יחסי הציבור גרינברג על יחסם של עיתונאים למתקשרים, הופעותיה של דהן בטלוויזיה וערבי תקשור שהיא עורכת בנתניה.

שולה דהן (צילום: חן גוסלר)
שולה דהן (צילום: חן גוסלר)

בסיום הסמולטוק הגיע הרגע. דהן הסבירה שהיא תתקשר רק עם בני משפחתי הקרובים ותקבל מסרים רק עבור ילדיי ובעלי. עם אחים היא לא רצתה לתקשר מטעמי פרטיותם ומפאת קוצר הזמן. מעט התאכזבתי, ציפיתי שאוכל לקבל מסר מאחי, אמנון ז"ל.
הטקס היה קצר: דהן הדליקה נרות, כתבה את שם אמי על פתק והכניסה אותו לכוס מים. "נחכה עד שהדיו יתפזר במים ונמשיך", אמרה. חיכינו כמה שניות, היא נתנה לי את הטבעת שלה, פתחה תהילים בעמוד מסוים וביקשה ממני לקרוא עד שתפסיק אותי. סיימתי את הקריאה ולבקשתה הכנסתי את הטבעת לכוס המים. התבקשתי לומר בקול ארבע ספרות אקראיות כרצוני, היא הדליקה נרות, רשמה דבר מה ביד ימין, תוך שהיא רועדת וממצמצת בעיניה כמי שנכנסת לטראנס. ואז היא הפתיעה אותי בצרורות. היא ציינה את שמו של בעלי ושמותיהם של חמתי וחמי שנפטרו והוסיפה שהם מוסרים שהם אוהבים אותנו ודואגים לנו. אחר כך ציינה את שמות ילדיי ואת שמו השני של בני הצעיר הקרוי על שם אבי. בין לבין דיברה על הבריאות שלנו, היכולות האישיות של ילדיי והפרנסה שלהם. כאן זה הסתיים.
הופתעתי מגודל הדיוק בשמות בני המשפחה שלי. פחות הופתעתי ממה שאמרה עליהם, שהרי מילים טובות תמיד נעים לשמוע. גם אם נאמר משהו לא כל כך נעים או מדויק, זה נגמר אצלה בטוב. בסיכומו של דבר יצאתי מרוצה.
650 שקלים
דהן, 33, גרושה ואם לשלושה בנים, גדלה ביבנה. בגיל 18 נישאה לגבר שהיה מבוגר ממנה ב-26 שנים ועבדה במשק בית. המצב הכלכלי בבית היה קשה, אך לדבריה הבעל "לא החסיר ממני דבר, התגרשתי ממנו בגלל פער הגילים". לפני שמונה חודשים הכירה את מעוז רפאלוב, איש מזגנים מנתניה, האהבה ניצתה והיא הגיעה לגור כאן. מעוז ואחיה משמשים יד ימינה: "למרות שאנשים אמידים רצו קשר איתי אני התאהבתי בנשמה של מעוז. הוא עוזר לי עם הילדים ובעסק".
לפני המעבר לנתניה דהן הציעה תקשור במפגשים "אופירה בסלון" ו"אופירה במושב", שבמסגרתם הגיעה לבתים פרטיים. בנתניה היא פרסמה בדף הפייסבוק שלה שהיא מגיעה לתקשור חינם בסלון הפרטי עם צוות צילום.
אך כאמור את הפרסום הגדול ביותר עשתה לה שולה זקן, מי ששימשה ראש לשכתו של אולמרט. "שולה הגיעה אלי דרך המלצה של אנשי עסקים, נדל"ניסטים שמבקרים אצלי. היא בעצמה חשפה את התקשור כשהעבירה את הקלטות לפרקליטות. אחרי החשיפה הזאת היה לי בום של פניות. היום אני מקבלת חמישה עד שישה אנשים ביום, אבל אני כבר לא מסכימה שיקליטו או יצלמו אותי".
גרינברג מוסיף כי דהן מוכנה להיענות לכל הזמנה ולכל הופעה ספונטנית ולוקחת סיכונים, כמו הופעה בתוכנית בוקר טלוויזיונית. לדבריו, יש לה את הכוח לעזור והיא מייעצת לאנשי עסקים בארץ ובעולם בעסקאות נדל"ן, יהלומים ועוד. כמו כן היא מכינה קמעות לזיווג ולהריון.

אופירה דהן (צילום: רותי ברמן
אופירה דהן (צילום: רותי ברמן

מה את מרגישה בטראנס?

"כשאני מתקשרת אני בטראנס. אני מרגישה חום בגוף לחץ דם עולה, תחושה של ניתוק. הרגשה לא פשוטה עם מסה של אנרגיות מטורפות".

היא מספרת שיש לה הצלחות גדולות, שאנשים משלמים לה ריטיינר אבל גם שלפעמים היא לא מצליחה לתקשר. למשל על בחורה שלא מבייצת ולא נכנסת להריון, היא הכינה לה קמע ונולדו לה תאומים. עוזרת לאנשים תקועים בחיים: "גם טייקונים היו אצלי גדולים ממש. זה שיש להם הרבה כסף הם רוצים עוד. הם שאלו על בריאות הילדים והמשפחה ועל בעיות עם השותפים. שאלו אם לעשות עיסקה או לא. הם באים בדרך כלל פעם בשנה, יש כאלה שאני מלווה אותם בטלפון ויש שרוצים כל יום שעה תקשור".

שאלו אותך שאלות הזויות?

"אני לא זוכרת. אבל על מפעל הפיס אנשים שואלים אם יזכו בפיס. כמי שרצים לה מספרים בראש חברה למשל רצתה שאני אוכיח לה את הכוחות שלי בלוטו. אבל אותי הזהירו להשתמש בכח שלי רק בשביל לעזור לאנשים ושאני אוכל להתפרנס אבל לא בשביל לדעת את המספרים של הלוטו וגם בשביל עצמי זה אסור. זה כמו נדר".

היו מקרים מפתיעים?

"היתה אישה מרוסיה שראיתי בטראנס שהיא רצחה ברוסיה את הבן שלה באמבטיה. מיד לאחר שאמרתי לה היא ברחה. בטראנס עם איש אחד ראיתי שהוא פדודפיל".

איך מגיבים הילדים על ההצלחה הפתאומית שלך?

"פתאום הם רואים בבית שלנו אנשים מפורסמים. חברים שואלים אותם על האמא שמופיעה בטלביזיה בחדשות והיא כמו מכשפה. אלה דברים טובים ולא טובים. לילדים לא קל ולפעמים הם כאילו מרגישים את הנשמות בבית. אני לא נותנת לילדים להרגיש שהם על גג העולם. הם לא מרגישים בום בשינוי הם כבר רגילים למצב כלכלי טוב והם לא מקבלים כל מה שהם רוצים. הם צריכים להעריך כל מה שיש וזה לא מבטיח שככה יהיה כל הזמן ולכן צריך לשמור כסף לזמנים קשים".

על בן הזוג שלה רפאלוב מעוז גרוש עם ילד שעבד במזגנים ועכשיו הוא יד ימינה היא אומרת שהתפתחה ביניהם אהבה גדולה: "למרות שאנשים אמידים רצו קשר איתי אני התאהבתי בנשמה שלו. הוא עוזר לי עם הילדים ובעסק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות