fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השופט הערבי בעד צופרי השבת: , לאחר שמשטרת ישראל החרימה צופרי שבת פסק השופט להחזירם.

עו"ד ליטווק. צילום: דוברות בצלמו

השופט הערבי בעד צופרי השבת: , לאחר שמשטרת ישראל החרימה צופרי שבת פסק השופט להחזירם. על אף שנעימות השבת טרם כניסת השבת הן מנהג מקובל הנהוג במקומות רבים בארץ, עדיין מידי פעם יצוצו שכנים או ראשי ערים צרי עין, שיעשו ככל יכולתם כדי להעלים את הנעימות הללו מהמרחב הציבורי. כך קרה גם בעפולה, כאשר השכנים התלוננו למשטרה וזו האחרונה פרצה לבית ממנו הושמעו הנעימות, והחרימה את הצופרים ואת מצלמות האבטחה. את המשפחה ייצג עורך הדין מיכאל ליטווק, מומחה לענייני דת ומדינה ומי שטיפל במקרים דומים ברחבי הארץ. לאחר ארבעה דיונים שונים, ערעור של המשטרה לבית המשפט המחוזי  והחזרת התיק להכרעה בבית משפט השלום, קבע השופט ראיד עומרי בהחלטה מנומקת, המתפרסת על ארבעה עמודים, כי יש להשיב את צופרי השבת לבעליהם לאלתר. השופט שלא מתעלם מהטענות להפרעתן של נעימות השבת, כתב כי יש להביע הבנה וסבלנות בכל הנוגע לטקסים דתיים, ובפרט כאשר אין בזאת פגיעה ממשית בשלום הציבור וביטחונו.

עורך הדין מיכאל ליטווק מסר: "אני מברך על ההחלטה המנומקת שאינה מותירה מקום לספק, אני שמח בזכותם של תושבי העיר עפולה ליהנות מנעימות השבת טרם כניסתה.* בהחלטה יש השפעה ישירה על עמדותיהם של רשויות החוק בנוגע להצבת צופרי שבת."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות