fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנוף הגליל: דור שני לשורדי השואה ידליקו משואות לצד השורדים שמספרם הולך ופוחת עם השנים

דוברות עיריית נוף הגליל

נוף הגליל תקיים הערב ( ראשון) את הטקס העירוני לזיכרון השואה תשפ"ד במתחם בית הכנסת הגדול בעיר. שישה תושבים ידליקו את המשואות לזכרם של הנספים בשואה. את המשואה הראשונה ידליק ראש העיר רונן פלוט, נכד לשני סביו שנספו בשואה ובנו של דוד פלוט, ז"ל, שהשתתף בקרבות נגד הנאצים ובמהלכם איבד את רגלו. ראש העיר פלוט ידליק את המשואה זכרם של הנספים בשואה ולכבודם של שורדי ושורדות השואה אשר הולכים ופוחתים עם השנים.
משואה שניה ידליקו ראדיק סנדיק ומריה אסתרקין, שורדי שואה בני 85 ששרדו את הזוועות בליטא ובאוקראינה, הסתתרו ביערות ואיבדו את קרובי משפחתם.
בתיה צופיק לבית שיץ , בתם של שורדי השואה ליבה ויעקב שץ, תדליק את המשואה השלישית לזכר הוריה ולזכרם של בני משפחתה שנספו בשואה.
משואה רביעית ידליק שמעון בוזגן, דור שני לשורדי השואה בקהילת ליטא, אברהם וסוניה בוזגן. סוניה אמו של בוזגן ניצלה מגטו וילנב אך איבדה את אימה וקרובי משפחתה.

משואה חמישית ידליק שמעון חנן בנם של שורדי שואת מדינות ערב וצפון אפריקה ויקטוריה ומשה חנן.
משואה שישית ידליק אמציה ספיר , לזכרם של הוריו שורדי השואה, זאב וחנה ספיר ז"ל. זאב, אביו של אמציה, שרד את מחנה ההשמדה אושוויץ וברח ליערות. הוא ניצל על ידי הצבא הרוסי וכשעלה לארץ תיעד את סיפורו והעיד במשפט אייכמן .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות