fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שכונת ראמיה: הסוף

לאחר פינוי המשפחות האחרונות, ניתן יהיה לבנות עוד 140 יח"ד ברבין
ראמיה סירבו להתפנות בעבר, ברקע שכונת רבין צילום אלכס הובר

לפני מספר ימים בישר ראש העירייה, משה קונינסקי, כי עלה בידו להשיג הסכמתם של בני המשפחה הגדולה ביותר מאלו שנותרו בשכונת ראמיה, לפיה הם מסכימים להתפנות ולחתום על הסדר שהוצע להם באמצעותו.

תזכורת: אחרי שנים שבהן ותיקי שכונת ראמיה ניהלו מלחמה נגד פינויים, שכרו בני הדור השני והשלישי עורכי דין משלהם שהגישו בשמם תביעה לצו מניעה נגד רשות מקרקעי ישראל לפינוי צעירי שכונת ראמיה בכרמיאל.

שכונת הפחונים ראמיה צילום אלכס הובר

עורכי הדין פז בית הלחמי ועו"ד דרור גולדשטיין הגישו תביעה לפסק דין הצהרתי, לבית המשפט המחוזי בחיפה, בו הם מבקשים שייקבע כי לא ניתן לפנות את הדור הצעיר של ראמיה מבלי לתת לו דיור חלופי. "אי אפשר לזרוק עשרות אנשים, מהאדמה בה נולדו ושהוריהם היו בעליה החוקיים, לרחוב בלי לתת להם פתרון לקורת גג".

 

ראמיה אחרי הבגצ צילום אלכס הובר

השבוע, כאמור, הודיע  קונינסקי כי, נתבשר על ידי מנהל המחוז ברשות מקרקעי ישראל, תמיר ברקין, כי הרשות הגיעה להסכם על פינוי, שנחתם עם משפחה נוספת בשכונה. ראש העירייה בירך על ההסכם והודיע כי עתה ניתן יהיה לבנות ולשווק כ-140 יח"ד נוספות בשכונת רבין בעיר.

קונינסקי לצפון-1: "בעיית המשפחות בשכונת ראמיה לא נעלמה מעיניי גם בתקופה בה הייתי חבר מועצת העיר. נפגשתי עם נציגי המשפחות במטרה לנסות למצוא פתרון הולם עבורם שיענה על דרישותיהם ויעשה צדק עמם מצד אחד ומצד אחר, כזה שיעלה בקנה אחד עם דרישות המדינה".

"כרמיאל מצויה במגמת התפתחות והתרחבות ואני רואה בהקמתן של כ-140 יח"ד נוספות בשכונת רבין  ובהמשך, לאחר שיושלם המו"מ עם שתי המשפחות הנוספות, הקמתן בסה"כ של כ-300 יח"ד בשכונה, נדבך חשוב נוסף בהתפתחותה של העיר, שיתרמו לחיזוק האוכלוסייה הצעירה  ויסייעו למינוף ומיתוג העיר כאטרקטיבית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות