fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת העיר קרית ים אישרה את התקציב השנתי

מועצת עיריית קרית ים אישרה את תקציב העירייה לשנת 2020 תוך צימצום הגירעון ב 14 מיליון שקל
עיריית קרית ים | צילום: דורון גולן
עיריית קרית ים | צילום: דורון גולן

מועצת העיר קרית ים אישרה פה אחד את הצעת תקציב העירייה לשנת הכספים 2020. הצעת התקציב עומדת על סך כולל סך של  262,220 מיליון שקל והיא משקפת גרעון של 7,250 מיליון שקל.

בגיבוש התקציב הצליחה העירייה לצמצם את הגרעון השוטף שלה ביותר מ 14 מיליון שקל לעומת השנה הקודמת שבה עמד הגרעון על  יותר מ 21 מיליון שקל. לצורך בניית התקציב  התקיים בעירייה בשבועות האחרונים מרתון של ישיבת מקדימות עם הנהלת העיר וראשי האגפים בהן נותחו הפעולות, הצרכים, היעדים והפעילויות הכספיות של כל אגף ואגף אל מול תקציב.

ראש העירייה, דוד אבן צור, וגזבר העירייה אורי שרון, הדגישו כי למרות הקטנת הגרעון השוטף באופן ניכר, גדלה השתתפות העירייה בסעיפי החינוך והרווחה ביותר מארבעה מיליון שקלים תוך הקטנת הוצאות השכר ביותר משלושה מיליון שקלים. הם הדגישו כי צמצום הגירעון בכ-60 אחוז אינה מובנת מאליה והיא תוצאה של ישירה של התגייסות של כל אגפי העירייה למטרה זו.

הם הוסיפו כי המשימה המאתגרת ביותר כעת היא עמידה בסעפי התקציב במטרה להכין את  הקרקע לתקציב 2021 אשר אמור להביא את העירייה לאיזון תקציבי תוך  יצירת ערוצי הכנסה עצמיים חדשים כגון רצועת החוף, פרסום חוצות והשכרת נכסים.

הצעת התקציב שאישרה מועצת העיר בישיבתה ביום רביעי בערב, משקפת את תכנית ההבראה המאושרת על ידי משרד הפנים והכוללת בין השאר צמצום מצבת כוח אדם, צמצום עלויות שכר, צמצום בפעולות כלליות ומנגד הגדלת ההכנסות העצמיות תוך כדי "הפעלת" חוקי עזר חדשים  בנושא חניה, שמירה ואשפה עודפת. לצורך השגת דרישות אלה צומצם סעיף הוצאות השכר ביותר משלושה מיליון שקל בעוד סעיפי החינוך והרווחה גדלו ביותר מארבעה מיליון שקלים.

בסיכום הצגת התקציב הדגישו ראש העירייה וגזבר העירייה כי המדובר בתקציב אחראי הבונה את העירייה בצורה המוצלחת ביותר לקראת אתגרי העתיד אשר יצעידו את העיר קדימה. לצד כל אלה יש לציין כי הצעת התקציב אינה לוקחת בחשבון את ההתנהלות המשפטית של העירייה אל מול הנהלת  רפאל בנושא תשלומי הארנונה והערכה היא כי הכרעת  בית המשפט בנושא זה עשויה להזרים לקופת העירייה סכומים ניכרים את ישפרו משמעותית את מצבה הכלכלי של העירייה וישנו את התמונה כולה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות