fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טור דעה: הכנס של נתניהו VS הכנס של גנץ

ראש הממשלה ויו"ר האפוזיציה ביקרו בצפון. בשורה חדשה לא הביאו עמם
בחירות בנתניה
בחירות בנתניה

בשבועיים האחרונים זכינו לביקור שני המתמודדים הראשיים במערכת הבחירות לכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו מהליכוד ויו"ר האופוזיציה בני גנץ מכחול לבן. האחד, נתניהו, הגיע לכנס באולם "אופרה" בנהריה ואילו השני, גנץ, הגיע לכנס בחדר האוכל של קיבוץ עברון.

מה לא שאלו התושבים?

מאות אנשים פקדו את המדרגות לאולם בנהריה, נדחסו ונדחפו, כדי לצפות בפלא מקרוב. רבים ויתרו על הכנס, כשחזו ברשתות החברתיות בכמות האנשים הצובאים על הדלתות. במהלך נאומו לא התייחס נתניהו למשבר שחוותה העיר אך לפני חודש, אבל חמור מכך, אף אחד מתושבי נהריה שנכחו במקום, לא שאלו אותו כיצד מתקדם הטיפול בסיוע התקציבי שהבטיחה הממשלה להעביר לעירייה, ומדוע, הציבו בממשלה תנאים כל כך לא הגיוניים לביסוס קבלת התשלומים. עוד לא שאלו תושבי נהריה, כיצד המדינה מטפלת בפגעי האסבסט הרובצים בפתחנו ומתפזרים באוויר מאז השיטפון, גם לא לגבי העובדה שכדי לקבוע תור לרופא מומחה, לוקח לתושבים כאן חודשים. ראש הממשלה דיבר בעיקר על אירן, והאורחים בכנס הריעו לו בכפיים, כאילו נגמרו הבעיות בתוך המדינה. הכנס אכן נחשב להצלחה מאוד גדולה מבחינת כמות האנשים שהגיעו, אך נחל כישלון מוחץ בכל הנוגע לתמיכה בפריפריה ובתושבים.

כמו יקום מקביל

לכנס של גנץ, שנערך בעברון, הגיעו כמה מאות אנשים. חדר האוכל בקיבוץ היה מלא מפה לפה. נכחו בו ראשי מועצות ורשויות, ביניהם, ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ, שאירח את הכנס, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה, ראש המועצה המקומית כפר ורדים אייל שמואלי ועוד. אמנם הכנס התקיים כמה מטרים מהכנס של נתניהו, ובהפרש של שבוע, אך זה הרגיש כמו יקום מקביל. כאן ניתן היה להבחין במעורבות התושבים, שהעלו שאלות חשובות באשר לתמונת המצב הנתונה ובאשר לעתיד הגליל. יחד עם זאת, חשוב לציין שגנץ מתמודד מזה שלוש מערכות בחירות, ועדיין, ללא מעט שאלות שעלו ע"י תושבים, הוא בעיקר דקלם פרקים מתוכניות אותן הם מבקשים לממש. מדי פעם קמו אנשים והכריזו שהם נמנו על בוחרי הליכוד ובבחירות הקרובות יתמכו בכחול לבן, אך בנאומו של גנץ, ניתן היה להבחין בחוסר הוודאות בו נמצאת המפלגה, למרות הניסיון להסביר כיצד בסופו של דבר, יצליחו להרכיב ממשלה, בתמיכה של הרשימה המשותפת, מבחוץ.

בשורה התחתונה, בכנס בנהריה הגיעו להופעה של כוכב הזמר הים תיכוני הכי גדול בארץ בהיכל מנורה, שכל מה שמעניין זה האם יצא סלפי בסוף ההופעה, ובעברון, הגיעו להופעה של זמר וותיק בהיכל התרבות, איתו נודדים ביחד, דרך חוטי הלב והמחשבה, דיירקט.

נחמה: יש מי שעובד בשבילנו

נתניהו וגנץ לא הביאו בשורה מיוחדת לגליל המערבי, אבל דבר אחד טוב כן יצא, לפחות מהכנס בעברון: נאומו של ראש המועצה האזורית משה דוידוביץ, יו"ר פורום יישובי קו העימות, שדיבר בתקיפות על תוכנית לקידום הצפון. אנחנו יודעים, שבשנה האחרונה הוא הרים הילוך במאבק על הפריפריה שלנו, על הבריאות, על החברה, על הכלכלה ועל מיגון הבתים ומוסדות הציבור שאין להם היום הגנה, לקראת המערכה הבאה המתרגשת עלינו, וכרגע, כל דחיפה הכי קלה של גלגלי הפריפריה לכיוון מרכז הארץ, מבורכת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות