fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הושק פרוייקט הפיתוח של מכון וינגייט בסכום של 218 מיליון שקלים

הפרוייקט הושק במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר וראשי המכון

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, השיק בשבוע החולף את פרויקט הבינוי במכון וינגייט. שעלותו הכוללת כ- 200 מיליון ש"ח. מדובר בהשקעה גדולה במימון המדינה, שהלאימה את המכון לפני כשנתיים. מתוך כוונה להפוך אותו למרכז ספורט, שיאגד תחתיו את רוב הפעילות של האיגודים האולימפיים בשנים הקרובות.

 

מספר פרוייקטים

פרויקט הבינוי החדש, מאגד בתוכו מספר פרוייקטים. כמו שיפוץ אצטדיון האתלטיקה בעלות של 12 מיליון ש"ח. וכן שדרוג והקמה מחדש של שמונה מגרשי טניס. מתוכם, שניים מחימר. בעלות של שמונה מיליון ש"ח. וכן הקמת מתקן לכדורעף חופים, בעלות של 2.2 מיליון ש"ח. עם חמישה מגרשים, הכוללים גם יציע לקהל. ובנוסף, גם שיפוץ הבריכה הישנה, בהשקעה של שמונה מיליון ש"ח. מתוך כוונה שניתן יהיה לארח בה, את אליפות העולם בכדורמים עד גיל 20. בנוסף: יורחבו המתקנים להתעמלות ב-2.5 מיליון ש"ח. יוקם  בית לאומי לאיגוד הטיפוס עם קיר בולדרינג אינדור, בגובה 6.5 מטר בבניין נורמן ב-800 אלף ש"ח.  ועוד.

 

הבית הלאומי של הספורט

במהלך הטקס, אמר טרופר: "תקופת הקורונה, פגעה בספורט בצורה קשה. אבל מה שעודד אותי, הוא המאמץ של הספורטאים בארץ. שהוכיחו, כי הם יותר חזקים ממה שרבים חשבו. גם לאורך הסגר, ראינו והרגשנו שהספורט בישראל הוא תחום חזק. שיש לו גב ציבורי. אנחנו מצויים בעיצומם של שבועות, שהם מעולים לספורט הישראלי. עם מדליות בכמה וכמה ענפים. ואני בטוח, שהדבר הוא תוצאה של עבודה קשה. כשנכנסתי לתפקידי, מהר מאוד עסקתי בווינגייט שהפך לתאגיד. והמטרה שלי, הייתה לצקת תוכן למקום. המדינה מבטאת את ההשקעה שלה במכון, באמצעות תקציבים. במקום לפזר את ההשקעות שלנו לכל מיני כיוונים, דיברנו על כך שצריך להשקיע בווינגייט. מבחינה אסטרטגית. ולהפוך אותו, לבית הלאומי של הספורט הישראלי".

 

לחתום על הסכמים

בין האיגודים שצפויים לחתום במהלך החודש על הסכם מול מכון וינגייט, נכללים איגוד האתלטיקה ואיגוד הטניס. שהמתקנים שלהם במכון ,ישופצו אחרי שנים רבות. בהשקעה גדולה. כמו כן, יוקם גם מבנה רב תכליתי. שישרת בהמשך איגודים נוספים. באירוע ההשקה של טרום השיפוצים, לקחו חלק בכירי האיגודים הללו. בהם יו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן ויו"ר איגוד הטניס אבי פרץ. כמו גם ראש מינהל הספורט עופר בוסתן, מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, השחיין האולימפי יעקב טומרקין ובכירים נוספים.

מנכ"ל מכון ווינגייט, שי אברהמי: "בשנתיים האחרונות, הרבה דברים השתנו במכון. הבאנו את איגוד ההתעמלות אלינו, עם פרויקט האוהל. שהיה מאוד מורכב ומסובך, כך מסתבר. מעבר לכך, שיקמנו את חזיתות המבנים הרעועים. וכעת, אנחנו נכנסים לפרויקט 'האצת הצמיחה'. שיימשך עד סוף שנת 2021 בעלות של 56 מיליון ש"ח".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות