fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישג תקדימי לעיריית נתניה בעליון בעניין חובות היטלי פיתוח

מדובר בערעור שהוגש לבית המשפט העליון בשבתו כערכאה רביעית, לאחר שההליכים בתיק החלו בהוצאה לפועל
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)

הישג תקדימי לעיריית נתניה בבית המשפט העליון המשפיע על כלל הרשויות המקומיות ביחס לגביית חובות היטלי פיתוח. האם על היטלי הסלילה אשר העירייה גובה מכח חוק העזר, חל השעבוד הקבוע בפקודת המסים גביה.

סדר קדימות הגביה של היטלי הפיתוח הינו ראשון במעלה ביחד עם החוב המשועבד במשכנתא וביחד עם חוב הארנונה

בית המשפט העליון קיבל את עמדת עיריית נתניה וקבע כי על חובות היטל הסלילה חל השעבוד הקבוע בפקודת המסים גביה.  כך שסדר קדימות הגביה בקשר לחוב זה הינו ראשון במעלה ביחד עם החוב המשועבד במשכנתא. כן ביחד עם חוב הארנונה.

מדובר בערעור שהוגש לבית המשפט העליון בשבתו כערכאה רביעית, לאחר שההליכים בתיק החלו בהוצאה לפועל ומשם עברו הדיונים לבית המשפט השלום, לבית המשפט המחוזי ולבסוף לבית המשפט העליון.

יתרון נוסף של שעבוד זה הינו שהוא אינו טעון רישום. הוא גובר על נושים שלזכותם קיימים חובות רגילים גם אם חובות אלו, קדמו בזמן לחובות אשר מגיעים לעירייה מכח הטלי הפיתוח.

קביעה זו רלוונטית לכל חובות הטלי הפיתוח. יש לה השלכות רוחב ביחס לכל החובות הנובעים מהיטלי פיתוח אשר נגבים על ידי הרשויות.

את עיריית נתניה ייצג עו"ד בעז שמעוני מהשירות המשפטית בעירייה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות