fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קלווה דמסה מנתניה מועמדת להדליק משואה ביום העצמאות

עשרים שנה היא מטפלת בקשישים בקהילה בנתניה. גם בשנה האחרונה, עם מגפת הקורונה, קלווה לא הפסיקה את עבודתה החיונית עבור המטופלים שלה.
אישה עם לב ענק. קלווה דמסה | צילום megis

קלווה דמסה, מטפלת סיעודית בקשישים מעמותת מטב, מועמדת להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב שיתקיים בסימן ״אחווה ישראלית״.

עשרים שנה היא מטפלת בקשישים בקהילה בנתניה. גם בשנה האחרונה, עם מגפת הקורונה, קלווה לא הפסיקה את עבודתה החיונית עבור המטופלים שלה. דווקא בשנה שבה העולם כולו התבודד והסתגר קלווה הגיעה לבתים והאירה אותם עם האישיות המיוחדת שלה, טיפלה ברגישות ואפשרה לאזרחים הוותיקים לדעת שהם לא לבד גם כשהמשפחות והחברים כל כך רחוקים ומנועים מלהגיע.

לא מקבלות הוקרה ציבורית

מטפלות סיעודיות לא תמיד מקבלות הכרה והוקרה ציבורית מספקות לתפקיד המאתגר שלהן, שדורש שילוב בין יכולות מקצועיות, פיזיות ורגשיות. המטפלות מתמודדות עם טיפול באנשים, עם בדידות ועם אבדן, והן חייבות המון סבלנות ורגישות. למרות האתגרים, דמסה מקדישה את חייה לאותם מבוגרים שזקוקים ומחכים לה, בידיעה שהיא יכולה לתת להם כתף. לא אחת היא מתמודדת עם מצבי מצוקה של ממש ומונעת התדרדרות במצבם הבריאותי והנפשי. לפני כשנתיים היא אף הצילה את חייה של אחת המטופלות, כשהגיעה לביתה בבוקר ומצאה אותה לאחר לילה ארוך ומסכן חיים, לאחר נפילה קשה.

קלווה דמסה וילדיה | צילום megis

קלווה רחל דמסה, 57, אם לחמישה ילדים, תושבת העיר, עלתה לישראל בגיל 27, לאחר מסע עלייה רווי תלאות. במסע הזה היא איבדה את בעלה ואחד מילדיה הקטנים. עברה דרך השרדותית קשה ברגל לישראל. ממרכז הקליטה בצפת, היא עברה לנתניה. גידלה לבדה את שלושת ילדיה הקטנים ובהמשך הביאה לעולם עוד שני ילדים. היא התמודדה עם אתגרי הקליטה בארץ חדשה תוך טיפול בהוריה ובני משפחתה.

לקלווה דמסה יש אישיות כובשת

קלווה דמסה מייצגת בסיפורה ואישיותה הכובשת את הגוונים הייחודים בחברה הישראלית. זו שלא תמיד נמצאת תחת הזרקור הציבורי. אישה, עולה חדשה, שהתעלתה על קשיים רבים. טיפלה במסירות בבני משפחתה בעודה מקדישה את חייה לטיפול מסור. מלא סבלנות וחמלה, לבני הגיל השלישי אשר איבדו את יכולת העצמאות.

בזכות סיפורה האישי ומסירותה לקשישים, המליצו עליה בעמותת מט"ב כמועמדת להדלקת משואה הנושאת את דגל האחווה והערבות ההדדית. בזכות המסירות הבלתי נתפסת שלה לכל אדם באשר הוא אדם.  ובזכות הבחירה שהיא עושה מדי יום מחדש לשנות לטובה חיים של אנשים. מתוך אמונה כי היא ראויה לכל הערכה למפעל החיים המרגש שהיא בנתה לתפארת מדינת ישראל.

הוקרה למטפלות הסיעודיות

הבחירה בדמסה תעניק הכרה והוקרה לכ-100 אלף  עמיתותיה למקצוע הטיפול הסיעודי. שמזה עשרות שנים מקדישות את חייהן לטיפוח החוסן החברתי של החברה הישראלית כולה. כל אחת מהן מסייעת לעשרות מבוגרים ולמשפחות שלהן. וביחד הן יוצרות מציאות ייחודית בה אזרחי ישראל יכולים לבחור להזדקן בבית ולשמור על איכות החיים שלהם. מציאות זו המשיכה להתקיים עבור רבע מיליון אזרחים ותיקים גם בתקופת הקורונה. למרות הקשיים הבלתי נתפסים המטפלות שלהם המשיכו להגיע.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות