fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פתיחת המסעדות: בני ה-60 פלוס יוצאים לחופשי. "אנחנו נושמים אויר"

המסעדות בנתניה מלאות בבני הגיל השלישי, שהיו סגורים עד עכשיו בבתים
נדיה בכור והחברות מצרפת | צילום: איילת קדם
נדיה בכור והחברות מצרפת | צילום: איילת קדם

יום שלישי, צהריים. המסעדות במרכז העיר כולן פתוחות, אבל אינן מלאות לגמרי. לפחות לא כולן. במסעדות שנדגמו, לא שואלים יותר מידי שאלות-אם באים לשבת בפנים. ואך אחד לא מבקש לראות מסמך התחסנות כזה או אחר. אבל מי רוצה לשבת בפנים? אף אחד. תושבי העיר נתניה, ובמיוחד המבוגרים שבהם, מעדיפים בהחלט לשבת בחוץ. ולספוג קרני שמש אביבית ראשונות ואויר צח.

"אני פשוט נהנית לשבת בחוץ ולנשום", אומרת נדיה בכור מנתניה, שהגיע למדרחוב עם קבוצה של חברות מצרפת. "כל כך הרבה זמן היינו סגורות בתוך הבית".

 

נדיה בכור | צילום: איילת קדם
נדיה בכור | צילום: איילת קדם

 

 

לא יצאו מהבית

נדיה בכור, היא תושבת נתניה מזה שנים רבות. אולם חברותיה, שהגיעו אתה יחד למסעדה שבמדרחוב, הן תושבות צרפת. שבבעלותן דירות בנתניה, והן מחלקות את זמנן בין כאן לשם. אלא שעם מגיפת הקורונה וסגירת השמיים, הן נאלצות להישאר בישראל. וזה לא קל. במיוחד לאור העובדה שגילן מבוגר. ואף אחת מהן, אינה דוברת את השפה העברית.

נדיה בכור: "איך שהמסעדות נפתחו, ממש ביום ראשון, כבר התחלנו לצאת. לחברותי הצרפתיות, היה מאוד קשה. חלקת היו בבידוד ואף אחת מאיתנו לא יצאה מהבית. היום, אנחנו סוף סוף נושמות אויר".

והיא אינה היחידה, שמרגישה טוב הרבה יותר-לאור פתיחת המסעדות.

 

חיה ישראלי | צילום: איילת קדם
חיה ישראלי | צילום: איילת קדם

במסעדה נוספת, ברחוב שטמפר, יושבת חיה ישראלי מנתניה. ביחד עם בעלה. ונהנית מקפה ואויר צח.

חיה ישראלי: "עד היום, ישבתי בבית. ביחד עם בעלי. אז אני לא יכולה להגיד שסבלתי, כי הוא פה לידי. אבל הילדים שלי, לא גרים בנתניה. ולא פגשתי אותם זמן רב מאוד. ורק לפני שבועיים, ראיתי אותם בפעם הראשונה. אחרי הרבה זמן. ועכשיו, אני כאן בבית קפה. שזה תענוג לא נורמלי. כמה התגעגעתי לשבת ככה, בחוץ. שלשום, ישבתי בבית קפה עם עוד שתי חברות. וזה משהו שלא עשיתי כמעט שנה".

 

זהבה קובלנץ | צילום: איילת קדם
זהבה קובלנץ | צילום: איילת קדם

 

גם זהבה קובלנץ מאושרת לשבת בחוץ וללגום שייק פירות, כמו פעם.

"זה הכי כייף בעולם", היא אומרת. "לחזור ככה, לשגרה. וזה גם היום הראשון שלי בחוץ, מאז פתיחת המסעדות. אחי הבכור שהגיע מארה"ב, תקוע פה בישראל כבר שנה. וזו השמחה הגדולה שלי. לשבת כאן, ביחד איתו".

 

שופינג וקפה בחוץ | צילום: איילת קדם
שופינג וקפה בחוץ | צילום: איילת קדם

 

אבל לא רק בני 60 פלוס. גם צעיריםנצפים במסעדות ובבתי הקפה בשעות הצהריים. כמו החברות הלן חזיזה, שנון קדוש ואריאל כהן. המשלבות שופינג עם קפה ועוגה.

"יצאנו לבית קפה עוד ביום ראשון", הן אומרות. בעברית עם מבטא צרפתי. הרבה מה לומר, אין להן. "רק שימשיך ככה ולא יהיה עוד סגר או סגירה של בתי הקפה והמסעדות". והן אומרות שהן פוחדות שזה עוד יקרה.

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות