fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשו יש לו את הכח לשנות

בשנה האחרונה לאחר ששגרת החיים זורמת, יש לי את הזמן והמקום להרים את הראש ולהסתכל סביבי.
רון יוגב - אכפת לו מהסביבה

תכירו את רון יוגב 46 נשוי ואב לשניים תושב עיר ימים 11 שנה. רון ורעייתו אפרת הגיעו לנתניה לפני 15 שנים מתוך בחירה לאחר שאפרת סיימה את התמחותה במשפטים במשרד עורכי דין בתל אביב ורון את לימודיו באוניברסיטת באר שבע.

"בחרנו בנתניה כי יש לה ים, לפני 15 שנים היו מחירים טובים והעיר התפתחה באזור תעשייה והיי טק. גרנו בתחילה בנת-600 ולפני 11 שנים עברנו לעיר ימים ואנחנו מרוצים מאד מהצעד הזה שעשינו".

יוגב הוא מהנדס מחשבים ועובד כמנהל פיתוח בחברת היי טק. בחמש עשרה השנים שהם גרים בנתניה הם היו עסוקים בלבסס את עצמם מבחינת קריירה ומשפחה ולא היה להם זמן לעסוק בפעילות ציבורית.

רון יוגב: בתקופת הקורונה המושג בית התרחב

"אף פעם לא הייתי יותר מדי פעיל ציבורית. בשנה האחרונה לאחר ששגרת החיים זורמת, אני התייצבתי מבחינת הבטחון הכלכלי של המשפחה יש לי את הזמן והמקום להרים את הראש ולהסתכל סביבי. מסתכל איפה אני חי וגר ואיפה אני יכול להשפיע. אני בטוח שתקופת הקורונה בה התכנסנו לעבוד מהבית – המושג בית התרחב. זה לא רק הדירה שלי, זה הבניין כולו, זה הרחוב שלי והשכונה שלי. אנחנו לא יוצאים הרבה מהבית אבל כן מסתובבים בשכונה ורואים. ורואים גם דברים שאנחנו רוצים לשנות. עכשו אני בזמן של החיים שלי שאני מבין שיש לי כח להשפיע מחוץ למערכת העירונית. זה קורה בפייסבוק שהיא פלטפורמה חברתית מצויינת שמשרתת את הציבור כפרט והופכת להיות ההיד פארק של העיר. הבמה עליה יכול להעלות כל אחד את השגותיו לגבי מה שקורה בעיר".

הקונספט של עיר ימים הוא לגור ליד הים ולהנות ממנו

"הקונספט של עיר ימים היא לגור ליד הים ולהנות מהים מרחק פסיעה מהמים. כלומר ללכת ברגל. החליטו לחסום את המעבר הצפוני לים בתואנות שונות. הדבר פוגע גם בתושבים שמגיעים עם רכבים ובעיקר בתושבים שנהגו להגיע ברגל. חלק ניכר מהאוכלוסיה בעיר ימים הם מבוגרים שהגיעו לשכונה על מנת להנות מהים וחופיו. הם למשל לא יכולים לדלג בקלילות מעל ערמות החול. זה כמובן קשה עד בלתי אפשרי גם למשפחות עם ילדים ועגלות. ואם כוונת העיריה היתה למנוע גישה של ג'יפים למצוק – הרי התוצאות בשטח מראות שהיא כשלה כשלון חרוץ – בולדרים הם מגרש המשחקים שלהם.

האם אתה מרוצה מאיכות החיים בעיר ימים שנחשבת לאחת השכונות המבוקשות ביותר בארץ?

רון יוגב: "כאן יש לי כמה השגות. אני חושב שהעיריה לא ממלאת את תפקידה באכיפה ובפיקוח העירוני. זה שהעיריה מעלימה עין מתושבים שמפרים את ההוראות אם זה בניקיון סביבתי, רכיבה על אופניים חשמליים בפיאנו, טרור אופנועים בכל יום שישי אחר הצהרים ועוד הרי שהיא חוטאת לעצמה. נדרש כאן חינוך ציבור על ידי הגדלת היקף הפיקוח. ואולי צריך להקים נקודת פיקוח קבועה  בדרום העיר כך שהפקחים יהיו זמינים לאזור בתחומים שונים של אכיפה: אכיפה של ניקיון בגנים הציבוריים, על כל ספסל בשכונה שהופך לפח זבל, על כלבים בחוף הים ללא מחסום פה, על אנשים בפיאנו ללא מסכות ועוד".

הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות