fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נתניה קיצצה בסייעת. התוצאה: גן הילדים נשאר סגור

בגן לומדים 26 ילים בגילאי שלוש עד חמש. ההורים: "גן חוגלה הפך להיות רולטה רוסית"
גן חוגלה | צילום: שירלי בן ארי
גן חוגלה | צילום: שירלי בן ארי

גן חוגלה, הממוקם ברחוב מנחם סבידור ברמת פולג-נותר אתמול סגור ומסוגר. על אף שמערך גני הילדים בעיר נתניה, כידוע, חזר לפעילות.

הסיבה: הגננת לא הגיעה. וגם אחת הסייעות בגן, לא יכלה לבוא. וכיוון שבגן יש כעת סייעת אחת בלבד, לא יכלה הסייעת להיות בגן לבדה. עם כל הילדים. והגן נשאר סגור.

במהלך חודש דצמבר, כך ההורים, החליטה העירייה לקצץ באחת משתי הסייעות של הגן. ולהשאיר בגן סייעת אחת בלבד ולא שתיים. כיון שבגן, לומדים 26 ילדים. ולא 28-לפי התקן המאפשר את עבודתה של סייעת שנייה.

ומאז ועד היום, הילדים סובלים. כי בכל פעם שאחת מנשות הצוות אינה יכולה להגיע לגן, נוצר כאוס. ולא תמיד ישנה סייעת חלופית.

ואתמול, כאמור, נותר הגן סגור. וזו אינה הפעם הראשונה שהדבר קורה.

הורי הילדים בגן, פנו עקב כך לעיריית נתניה. במכתב שהגיע לידי חדשות נתניה. "אנו דורשים הוספת סייעת קבועה נוספת", כתבו. "כדי שילדינו יוכלו לקבל את הרצף החינוכי לו הם זכאים".

 

הילדים שלנו שקופים

במכתבם של ההורים, הממוען לידי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הם כותבים את מצוקתם המתמשכת. "עד חודש דצמבר 2020", נכתב בו, "מנה צוות הגן הקבוע והחם את הגננת חן ושתי סייעות. כך שבימים בהם נעדרה אחת מנשות הצוות, הדבר לא פגע בהתנהלות הכללית. וכעת, נוצרו מצבים בהם לעתים הגן לא נפתח. בשל היעדרות של הגננת או הסייעת. ובימים החופשיים של הסייעת, מגיעות סייעות מזדמנות. ובנוסף: גן חוגלה הפך להיות רולטה רוסית. מבחינת הסכנה להידבקות מהסייעות המחליפות. ונוסיף לכך, את הקושי בהסתגלות המחודשת. שהילדים צריכים לעבור בכל פעם מחדש, כשמגיעה מישהי-שאינה קבועה. גם כך מדובר בתקופה קשה, עם המון חוסר ודאות וחוסר יציבות. כך שלא מובנת ההתעקשות של העירייה, שלא להשאיר סייעת נוספת קבועה בגן. בכדי לאפשר פעילות רציפה ובטוחה. מן הראוי, שהחינוך יהיה בראש סדרי העדיפויות של העירייה. ויוקצו לטובת העניין משאבים. תוך התגמשות, לאור הצורך העולה מהשטח. בעוד שבפועל, מרגיש שהילדים שלנו שקופים. וישנה התעקשות בירוקרטית".

 

שירלי בן ארי | צילום: באדיבות שירלי בן ארי
שירלי בן ארי | צילום: באדיבות שירלי בן ארי

 

הסייעות מתחלפות

שירלי בן ארי, שבתה לומדת בגן חוגלה: "במהלך חודש דצמבר, החליטה עיריית נתניה לקחת מהגן את הסייעת השנייה. וגם קבלנו מכתב מהעירייה. לפיו, בדרך כלל אם יש בגן פחות מ-28 ילדים, הם לוקחים את אחת משתי הסייעות כבר לקראת סוכות. והפעם, בגלל הקורונה-הוחלט להשאיר אותה עד דצמבר. אבל זה לא משמח אותנו, ההורים. מדובר בילדים קטנים מאוד. שחלקם הגדול, צריך סיוע בהליכה לשירותים. ודמויות קבועות. וכרגע, זה לא מצב תקין. נוצרים מצבים, בהן אחת מנשות הצוות הקבועות- לא יכולה להגיע לגן. ובכל פעם כזאת, מגיעה לגן סייעת אחרת. חלופית. אותה-הילדים לא מכירים. הסייעות החלופיות, מתחלפות כל הזמן".

 

הילדים מתקשים להסתגל

ועוד אומרת שירלי בן ארי לחדשות נתניה: "וברקע של כל הסיפור הזה, יש גם קורונה. הדבר מקשה על הילדים שלנו, שצריכים כל פעם להסתגל מחדש. אנחנו, ההורים, התרענו בעבר לא פעם בפני העירייה, על הבעייתיות שבהתנהלות הגן. אבל זה לא עזר. היום, למשל, נמצאת בגן סייעת חלופית, שהילדים ראו בעבר בסך הכל פעמיים. שאינה מכירה את הילדים ואת צרכיהם. ואתמול, כאמור, הגננת לא יכלה להגיע. וגם לא הסייעת הקבועה, לא הרגישה טוב. אז הגן פשוט נסגר. וכאמור, כיום זו תרופת קורונה. ואם אחת מנשות הצוות תיאלץ להיות חלילה בבידוד, מה יהיה אז?"

 

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "בהתאם לרפורמת הסייעת השנייה של משרד החינוך, שובצו בגנים (בגילאי 3-4) שבהם מעל ל- 30 ילדים, סייעות שניות. בנוסף ולפנים משורת הדין, אישרה הנהלת העירייה שיבוץ סייעות שניות גם בגנים בהם לומדים 27-29 ילדים. זאת עד לתאריך ה- 31.12. בגן חוגלה, עבדה סייעת שניה עד חודש ינואר. על אף שהיו בגן פחות מ-30 ילדים. בכל שאלה בנוגע להיעדרות הגננת, יש לפנות למשרד החינוך".

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות