fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכדו של האדמו"ר מצאנז התחתן בחתונה המונית בנתניה. אכיפה משטרתית? הצחקתם

בקהילת צאנז אומרים: "נכון שזה לא לפי כללי המדינה, אבל זה לא כרוך בסיכונים. בחתונות הקודמות, היו הרבה יותר מוזמנים"
האדמו"ר מצאנז צבי אלימלך הלברשטם | צילום: באדיבות חסידות צאנז
האדמו"ר מצאנז צבי אלימלך הלברשטם | צילום: באדיבות חסידות צאנז

אתמול, יום רביעי, נישאו במזל טוב נכדו של האדמו"ר מצאנז וכלתו, המשתייכת לחסידות תולדות אהרון. לפני החתונה המדוברת, הבטיחו בחסידות צאנז שהאירוע ייערך בקרב המשפחה הקרובה. כדי לשמור על הנחיות הקורונה. וכך גם נכתב בהזמנה לחתונה, כפי שניתן לראות לעיל. אבל זה לא באמת קרה. והחתונה ה"מצומצמת", הייתה המונית למדי. אם לא לפי המושגים החסידיים, אז לפחות לפי הנחיות הקורונה. ואכיפה משטרתית? לא הייתה שם. החתונה התנהלה כסדרה, בלי כל הפרעה. פלוס חופה, קידושין וסעודה כהלכתה.

מקהילת צאנז נמסר לחדשות נתניה: "אילולא ההוראה של האדמו"ר- היו בחתונה אלפים".

 

ההזמנה לחתונת הנכד של האדמו"ר | באדיבות חסידות צאנז
ההזמנה לחתונת הנכד של האדמו"ר | באדיבות חסידות צאנז

 

הבטחות לחוד ומציאות לחוד

העיתונים החרדיים של השבוע האחרון אף הם כתבו, שחור על גבי לבן. כי החתונה תתקיים במקום סודי, על מנת למנוע התקהלויות מיותרות. וכי כך הוחלט בשתי החסידויות.

כשמדובר בחסידות הקיצונית תולדות אהרון, אז אולי קצת קשה להאמין להבטחות. שהרי מדובר בחסידות המתנגדת לכל מה שקשור, פחות או יותר, לציונות על היבטיה השונים. כגון מדינת ישראל, למשל. וכפועל יוצא,  גם לציות לתקנות המדינה, במקרה זה. אבל האדמו"ר מצאנז, יש שיגידו, זה כבר סיפור אחר. שהרי מדובר בנשיא בית החולים לניאדו. המקפיד, לדברי חסידיו, על הנחיות הקורונה.

ואכן. הבטחות על חתונה בחיק המשפחה המצומצמת, כאמור, הבטיחו בקהילת צאנז גם לחדשות נתניה.  וגם בכלל. אלא שבשטח, התרחשו הדברים לגמרי אחרת. ותמונות של חתונה מרובת משתתפים, הופצו לאחר שהסתיים האירוע המרגש. כמו בחתונות רבות נוספות במגזר החרדי, שמרבה להפר את הנחיות הקורונה.

 

היו 200 איש במקום 20 אלף

העסקן משה זלמנוביץ, מקהילת צאנז, מגלה לחדשות נתניה: "הייתה חתונה, שבה במהלך הסעודה שבה היו 100 מוזמנים. במקום 20 אלף. כמו שהיה וודאי קורה בחתונה רגילה, שלא בתקופת הקורונה. ואחר כך, היו בחתונה 200 איש. ומדובר רק באנשים שעברו שני חיסוני קורונה. או כאלה שהחלימו מקורונה. נכון שזה לא לפי כללי המדינה. אבל זה לא כרוך בסיכונים. וזו לא חתונה המונית, ממש לא. אם מסתכלים בתמונות מהחתונות הקודמות, מבינים שמדובר בחתונה מצומצמת ביותר. ביחתונות הקודמות, היו הרבה יותר מוזמנים. בקרית צאנז, כל מי שהוא מעל לגיל 60-כבר חוסן פעמיים. ויש לנו רשימות מסודרות: למי הייתה ולמי לא הייתה קורונה, מי החלים ומי לא החלים. לולא ההוראה של האדמו"ר, שאנשים לא יבואו ולא ייכנסו, היו בחתונה הזאת אלפים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות חשד להפרת התקנות וקיום התקהלות אסורה והמונית, נפתחה חקירה במשטרה. שני חשודים במעורבות בארגון האירוע עוכבו לחקירה. בחשד למעשה העלול להפיץ מחלה".

 

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות