fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: בשלישי השבוע, חגג הנכד של האדמ"ור מצאנז חתונה. בחיק המשפחה בלבד

בניגוד לרוב הציבור החרדי בישראל, בקרית צאנז שומרים על הנחיות הקורונה, גם כשמדובר בחתונת נכדו של האדמו"ר
ההודעה על חתונת נכדו של האדמו"ר | באדיבות חסידות צאנז
ההודעה על חתונת נכדו של האדמו"ר | באדיבות חסידות צאנז

 

ביום שלישי השבוע, חגג הנכד של האדמו"ר מצאנז חתונה. מדובר בנכדו של בנו השלישי של האדמו"ר, ראש חסידות צאנז. ששורשי העבר שלה בגאליציה. ובהווה, היא ממוקמת בקרית צאנז.

חתונה כזאת, אומרים בחסידות, נהוג בדרך כלל לחגוג בגדול.

משה זלמנוביץ', עסקן מקרית צאנז: "אם היה מדובר בזמנים שבשגרה, היו מגיעים לחתונה מאות מוזמנים מישראל. וכם אלפים מחו"ל. אבל האדמו"ר אמר שהוא לא מוכן בשום פנים ואופן לחתונה גדולה. אלא לכזאת, שהיא בקרב המשפחה המצומצמת בלבד. והאורחים-התבקשו שלא להגיע".

זו אינה הפעם היחידה, שבה מצווהש האדמו"ר מצאנז על חברי הקהילה, לשמור על הכללים. במדובר בדרך התנהלות, האופיינית לו לכל אורך תקופת הקורונה. והיותו נשיא בית החולים לניאדו, מן הסתם, משפיעה על צורת התנהלותו זו.

 

משה זלמנוביץ' | צילום: באדיבות משה זלמנוביץ'
משה זלמנוביץ' | צילום: באדיבות משה זלמנוביץ'

 

שני חולים בלבד

תוצאות ההתנהלות הזאת, של קהילת צאנז, מצמצמת את תחלואת הקורונה בקרב חברי הקהילה. שני חולי קורונה בלבד, כך משה זלמנוביץ', נזקקים כיום להנשמה, מתחילת פרוץ המגיפה. ורק כ-25 חולים מאומתים ישנם בקהילה, נכון לכתיבת שורות אלה.

"ותשעים וחמישה אחוזים מתוך בני השישים ומעלה, כבר קבלו חיסון נגד הנגיף", הוא מוסיף. "כי כך אמר האדמו"ר שצריך לעשות. האדמו"ר לחץ מהרגע הראשון, שיילכו להתחסן".

האדמו"ר עצמו, אגב, לא התחסן נגד קורונה. היות וכבר חלה בה, והחלים.

נתון חשוב נוסף, לדברי זלמנוביץ', המגמד את מימדי תחלואת הקורונה בקרית צאנז, מתייחס לעובדה שמרבית חברי הקהילה, הם צעירים. בני פחות מחמישים. ועל כן, גם חולים בקורונה הרבה פחות. "לבן שלי הייתה קורונה, והוא אפילו לא הרגיש את זה".

"גם שתי הישיבות בקרית צאנז, מתנהלות לפי הנחיות הקורונה", הוא אומר. "וכיום, מתבצעת הלמידה בקפסולות. לפי ההסכם שלנו, עם משרד הבריאות. יש בהן גם תלמידים מחו"ל, וכולם נמצאים בפנימייה סגורה".

לדבריו, השליטה על חברי הקהילה אפשרית, כי מדובר בקהילה מגובשת. "אנחנו יודעים על כל מה שקורה בתוכה", הוא אומר.

"כבר בערב פסח", הוא מסכם, "נתו האדמו"ר הוראה. לפיה, חייבים לציית להוראות משרד הבריאות. אז אנחנו מצייתים. אבל הבעיה היא, שאין משנה סדורה בעניין הקורונה. כל אחד בכנסת ובממשלה, אומר משהו אחר. וברגע שאין הנחיה שהיא ברורה וכללית לכולם, זו בעיה.

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות