fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרים פיירברג איכר בראיון לסוף השנה: "את המנגינה של נתניה, גם הקורונה לא תפסיק"

ראש עירית נתניה מרים פיירברג איכר אומרת ש"את המנגינה של נתניה, גם הקורונה לא תפסיק". פיירברג, המכהנת 22 שנה כראשת העיר יודעת מה היא אומרת.
מרים פיירברג איכר מסכמת את שנת הקורונה

.ראש עירית נתניה מרים פיירברג איכר אומרת ש"את המנגינה של נתניה, גם הקורונה לא תפסיק". פיירברג, המכהנת 22 שנה כראשת העיר יודעת מה היא אומרת.

2020 היא שנה חריגה, מיוחדת ונדירה בהתנהלות שלה. היא שונה מכל התרחשות שעוברת רשות מקומית. העיסוק בבריאות הציבור, בסגרים ובמגבלות מטיל על ראשי הרשויות את הצורך להתנהל כך שהחיים בעיר ימשיכו תוך כדי ולמרות הקורונה.

פיירברג איכר מחוזרת פוליטית

לאחר שכיהנה כחברת מועצה היא נבחרה בשנת 1998 לראשות העיר והיתה  ראש העיר הראשונה בישראל שהיא אישה. כבר שנים שהיא מחוזרת פוליטית ומקבלת הצעות להיות חברת כנסת. גם לבחירות הקרובות הוזכר שמה. פיירברג לא מגיבה בנושא.

במהלך 22 שנות כהונתה היא הפכה את העיר מעיר מנומנמת עם גינות ופרחים ובתי מלון מתפוררים לעיר משמעותית ומבוקשת שהתרחבה באזורי תעשיה, בשכונות מגורים חדשות, תשתיות תחבורה מהפכניות ובבתי מלון חדשים. די אם נזכיר את: מחלף איינשטיין, גשר האחדות, האצטדיון, איקאה, פינוי אתר הפסולת, הקמת שכונות קרית השרון עיר ימים ואגמים, שידרוג מרכז העיר וכיכר העצמאות, מתנ"סים בשכונות, הקמת טיילת לכל אורך החוף ומעליות, תחנת רכבת ספיר, בתי ספר חדשים, הקמת הפלנתניה-מרכז מדע תרבות וחלל ומוזיאון לתולדות נתניה ועוד.

בשעת משבר בנתניה כולם מתגייסים למען כולם

הקורונה דרשה הערכות מיוחדת ופעולות לצמצום התחלואה. איך התמודדתם?

"הקמנו מיידית 'פורום קורונה עירוני' בראשו מנכ"ל העירייה, יורם כהן וכולל את בכירי העירייה.  בו דנים בסוגיות מרכזיות בהיבטים רוחביים של כלל אגפי העירייה. בנוסף הנחיתי להקים את המשל"ט העירוני. בניהול הרווחה והשירותים החברתיים, האכיפה, הפיקוח, פיקוד העורף, משרד הבריאות ומשטרת ישראל. שילוב הזרועות בין הגורמים האלה מסייעים לנו בצמצום התחלואה בעיר.

לאורך כל הדרך אנו מעניקים תמיכה, ליווי וסיוע רגשי לחולי קורונה ומבודדים. כך גם לאוכלוסיית הגיל השלישי ולכל מי שהיה זקוק לבידוד במלונות. הקמנו מערך חקירות אפידמיולוגיות משניות. הענקנו מענה סוציאלי חברתי לחולים מאומתים ומבודדים. ביצענו הסברה ממוקדת לאוכלוסיות השונות והגברנו את האכיפה בצורה משמעותית במוקדי סיכון".

מרים פיירברג איכר: בשאיפה לצהוב

עברנו חגים ומועדים ופסטיבלים. איך מספקים בידור בעת קורונה?

פיירברג איכר: "בשעת משבר בנתניה כולם מתגייסים למען כולם והיה חשוב לנו לטפח את הערבות ההדדית ובמקביל, לשמור על מצב הרוח של מגזרי האוכלוסייה השונים. במהלך הסגר הובלנו מתכונת דיגיטלית של מופעי תרבות, העשרה, סדנאות בישול ואפילו שעות כושר ובעניין זה היינו מודל לערים אחרות. ביום העצמאות, קיימנו תהלוכת הצדעה מרגשת לכוחות הביטחון וההצלה, כאשר תושבים מריעים מהמרפסות. בנוסף, קיימנו 'מסיבות מרפסות' ברחבי העיר עם די ג'יי שהרקיד את התושבים, ואפילו הצענו לזוגות המעוניינים להינשא לקיים את טקס החופה במקומות שונים בעיר, הכל כמובן בכפוף להנחיות משרד הבריאות".

פיירברג איכר: עזרה הדדית והתגייסות של הציבור למען הציבור. זה בלט במיוחד וריגש.

"לצד החשש והקושי מהמגפה, שמחתי לראות את התגייסות התושבים האחד למען השני ובעיקר למען האזרחים הוותיקים. בסיוע עמותות, ארגונים ומתנדבים שפועלים כאן בימים של שיגרה, הענקנו סיוע נרחב של סלי מזון לאוכלוסיית הגיל השלישי, חילקנו ערכות הפוגה לילדים ודאגנו להביא תרופות לאנשים שלא יכלו או שחששו לצאת מהבית".

איך התגברתם על האתגר לנהל לימודים מהבית?

"בהיבט החינוכי הקפיד מנהל החינוך על קשר אישי עם התלמידים. לצד הלמידה בזום, התקיימה למידה 'מחוץ לקופסה', וניתנו שעות הוראה פרטניות לתלמידים. הושם דגש רב על החוסן הרגשי של התלמידים. ניתנו תכניות הכלה ייעודיות, שיחות עם פסיכולוגים ואפילו ביקורי בית בבתי התלמידים. אחת התכניות המעניינות היא 'תכנית שקנאי'. במסגרתה מתנדבים נרתמו לשעת קריאה לילדי כיתות א' ו-ב' בדרך של יצירה, חוויה ומשחק".

קניון וירטואלי לבעלי העסקים

בעלי העסקים הקטנים סופגים את המכה הגדולה מהסגרים והמגבלות. מה עשתה הרשות להקל עליהם?

"למען בעלי העסקים הקטנים שחוו קושי רב וספגו ירידה בהכנסותיהם, נרתמה העירייה והקימה 'קניון וירטואלי' – שבו הוצע לבעל עסק לפתוח חנות אינטרנטית לרכישת און ליין ללא תשלום ודמי ניהול. ה'קניון' מונה כיום מאות עסקים מקומיים ומעודד את הרכש המקומי. במקביל – יצאנו בקמפיין 'נתנייתים קונים רק בנתניה' לרכישת מוצרים בעיר. בנוסף, הענקנו הנחה בגובה של 40% באגרת השילוט השנתית לכל בעלי העסקים שהיו סגורים, זאת לצד  פטור גורף מאגרת כיסאות ושולחנות לכל שנת 2020 ופטור מארנונה לחודשים מרץ- מאי לכל המגזר העסקי".

 

למרות הקורונה וביחד איתה איך המשיכה הרשות לנהל את תכנית העבודה שלה לשנת 2020?

"בתקופת הקורונה אושרו מספר פרויקטים חשובים של פינוי-בינוי בשכונות הוותיקות של העיר ובמרכזה. לא פחות חשוב הוא פיתוח מסגרות רווחה וקהילה כמו הקמת מרכז סיוע לעיוורים ולקויי ראייה (מרש"ל) שהקמנו במיוחד לפעילות ולרווחת העיוורים ובני משפחותיהם. אני מאמינה כי דווקא בתקופת הקורונה, כאשר אנשים סובלים מבדידות וניתוק חברתי, חשוב היה לפתוח את השירות החשוב והמשמעותי למען מגזר זה באוכלוסייה. פרויקט נוסף הוא "אמץ חבר לחיים" במסגרתו מאמצים עובדי עירייה נבחרים אנשים בני הגיל השלישי ומהווים עברם אוזן קשבת".

נתניה כבר מיצבה עצמה כעיר תיירות מובילה בארץ

אחרי 22 שנים בנתניה מה עוד אפשר לעשות שלא נעשה ואיך מחזירים לעיר את התיירות הבינלאומית?

"נתניה כבר מיצבה עצמה כעיר תיירות מובילה בארץ. וזאת עם אישור הקמה של מעגנה, שוברי גלים ופתיחתם של חופי רחצה נוספים. כמו כן בנייתם של בתי מלון יוקרתיים ואטרקציות תיירותיות מתוכננות. כך נתניה תהווה מוקד משיכה ארצי לתיירות נכנסת ולתיירות בינלאומית. נמשיך להשקיע חשיבה ומשאבים במערכת החינוך, בקליטת עלייה, בפיתוח אזורי תעסוקה, בנגישות תחבורתית וכמובן בפיתוח ריאות ירוקות נוספות לעיר".

רבים מתושבי נתניה כבר נהנים מהאפליקציה של חדשות נתניה על מסך הבית שלהם. ואתם?

אם עדיין לא הורדתם את האפליקציה שלנו – אתם מוזמנים להנות מכל העדכונים והחדשות החמות
✅לינק הורדה למערכת אנדרואיד: https://bit.ly/32fziut
✅לינק הורדה מחנות אפל: https://apple.co/3hhtF3o

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות