fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצטיין: סרן מיל' חגי בן שלום מנתניה משרת מאז הקורונה 145 ימים במילואים.

סרן חגי בן שלום מנתניה הוא קצין מרכזי במחוז חיפה של פקוד העורף. נבחר בשבוע שעבר כמצטיין המחוז. הוא משרת במילואים מחודש מרץ 2020 בסך הכל 145 ימים
סרן חגי בן שלום | צילום דובר צה"ל

הכירו את סרן חגי בן שלום מנתניה. הוא קצין שולחן מרכזי במחוז חיפה של פקוד העורף ונבחר כמצטיין המחוז. משרת במילואים מחודש מרץ 2020.

ביום חמישי התקיים במחוז חיפה של פיקוד העורף טקס מצטייני קורונה בראשות מפקד המחוז, אלוף-משנה אלעד אדרי.

חיילי וקציני מחוז חיפה בסדיר ובמילואים, עמלו רבות בצורה רגישה ואחראית בכדי למלא את משימתם המרכזית. היא סיוע במאבק הלאומי בנגיף הקורונה במרחב האזרחי. הקצינים והחיילים הגיעו לשטח, הבינו את הצרכים, מצאו פתרונות יצירתיים לבעיות הלא מוכרות שהביא איתו נגיף הקורונה ובו בזמן המשיכו למלא את תפקידם. גם בהיבט השגרתי ההכנה לחירום שוטף.

חגי בן שלום: המטרה העיקרית שלנו היא הצלת חיים.

סרן במיל' חגי בן שלום, בן 35 מנתניה, משרת כקצין שולחן מרכזי – מכלול רפואה במחוז חיפה. באזרחות הוא עוסק בפיתוח עסקי בקבוצת יזמות נדל"ן.  לנוכח המצב ובמטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה, התגייס למילואים במרץ 2020, עם תחילת התפשטות נגיף הקורונה. עד כה ביצע כ-145 ימי מילואים.
"כשהתחלתי את המילואים במרץ 2020, לא באמת הכרתי מישהו. היו מספר חבר'ה שנפגשנו כבר בעבר כמה פעמים באימונים אך לא מעבר לכך. מהר מאוד דברים השתנו. לתקופת מילואים כזו יש את הכוח להפוך חבר'ה לחברים. יש לי חברים שמשרתים איתי ולוקחים גם הם חלק במאבק הלאומי כנגד נגיף הקורונה".

התפקיד של חגי מהווה חוליה מקשרת בין כוחות הרפואה הפועלים בשטח לשולחן מפקד המחוז. בשולחן המפקד מנהלים את הזירה ברמה המחוזית. נוכחים בו נציגים מהמכלולים השונים, כוחות הביטחון ונציגי הרשויות.

במסגרת תפקידו חגי נדרש לשקף תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון למפקד המחוז או למנהל הלחימה מטעמו. תמונה אודות סטטוס הטיפול הרפואי באירועים בגזרת המחוז, כשירות הכוחות, מצב הנפגעים בשטח והמלצות להמשך ניהול הלחימה. וגם אופן הפעלת כוחות הרפואה בשטח.

כך גם עליו לשקף למפקד מכלול רפואה את הערכת המצב העולה בשולחן המרכזי ברמה המחוזית. במטרה לאפשר לו לגזור משמעויות ולקבל החלטות על אופן הפעלת כוחות הרפואה בגזרת המחוז.  תוך שמירה על כשירות ורציפות תפקודית של הכוחות.

חגי בן שלום לחדשות נתניה דיגיטל: "אופן הפעלת הכוחות במסגרת המאבק בקורונה ברמת המחוז שונה ממצב של הפעלת כוחות בלחימה. בקורונה המטרה העיקרית שלנו היא הצלת חיים. סיוע לרשויות ולמערכת הבריאות בקטיעת שרשרת ההדבקה. והורדת התחלואה בקרב הרשויות במחוז על מנת לאפשר קיום שגרה בעורף עד כמה שניתן".

אירוע מיוחד שזכור לך מתקופת המילואים

"אמצע אפריל, סגר ראשון מהודק, יום ראשון בשבוע – שעה 06:15, נכנסתי לאוטו והתחלתי בנסיעה על כביש החוף לכיוון חיפה. בדרך לעוד יום מילואים שגרתי. אבל היום הזה התחיל אחרת, התחיל שונה. הייתי לבד על הכביש, אין רכבים לפניי, אין רכבים שמגיעים ממול. אלו היו 30 דקות ארוכות בהם הרגשתי שמשהו לא תקין. תחושה שמשהו קורה ואתה לא יודע מה. זה לא השקט מהסוג שלפעמים אנחנו רוצים או מחפשים. זה שקט אחר. אני שמח שאנחנו כבר לא שם".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות