fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יפגעו בהסעות – יפגעו בבית הספר

עיריית נתניה יצרה את קמפוס דורה ואמנויות כעל אזורי המתבסס על הסעות ועכשו רוצה לחייב ההורים בתשלום.
קמפוס דורה לאמנויות. צילום רן אליהו

הורי התלמידים של קמפוס לאמנויות בדורה ברחבי העיר פתחו בעצומה בה הם מבקשים מראש העיר מרים פיירברג לא לפגוע בהסעות לבית הספר ולא בבית ספר עצמו. העצומה יצאה לאחר שבעיריה הוחלט לשנות את מדיניות ההסעות ולגבות סכום של 100 שקלים לחודש לאור הביקוש הרב לבית הספר וגידול בכמות הילדים הצורכים הסעות.

לפני שמונה שנים נסגר בית ספר מסילות בו למדו ילדי דורה בלבד. לאחר שהילדים פוזרו בבתי ספר מרוחקים מבתיהם הופעל לחץ על מנהל חינוך להקים בית ספר במקום כזה שיהיה על אזורי וכך יעשה אינטגרציה הפוכה, כלומר: בית ספר שאליו יבואו ילדים מכל העיר מתוך בחירה.

כך נולד הרעיון של בית ספר לאמנויות שיהיה בית הספר של ילדי דורה ויזמין אליו את כל מי שרוצה משכונות אחרות מנתניה. בית הספר החל כפרוייקט ניסיוני לפני שש שנים בתוך מתנ"ס דורה עם 48 ילדים בשתי כיתות כאשר 25 מתוכם משכונות קריית השרון פולג נורדאו, עיר ימים, מרכז וצפון העיר.

"כדי שזה יצליח העיריה הבינה שבלי ההסעות הורים לא ישלחו את ילדיהם לבית ספר שבהקמתו היה עדיין רעיון בחיתוליו. רק אחרי ששלוש שנים בית הספר גדל במתנ"ס והאינטגרציה הוכיחה את עצמה. שכונת דורה שודרגה וקיבלה בית ספר באיכות אחרת" אומרת אלינור מושקוביץ מקרית השרון ששני ילדיה לומדים בקמפוס

אופיר אלדר יו"ר ועד ההורים: "השינוי בזכאות להסעות הוא משמעותי ויפגע בקמפוס באופן קשה. אני מודע לעלויות הגבוהות הכרוכות בהפעלת מערך ההיסעים, ובכלל בהפעלת הקמפוס כבית ספר איטרגרטיבי ייחודי בעיר, אבל העיריה מביאה את ההורים והתלמידים למצב בלתי אפשרי. עשרות תלמידים והוריהם, נשארים ללא מענה, וללא פתרון ריאלי להגיע לבית הספר".

למה אתה מתכוון?

"האם העיריה מצפה שתלמיד שמתגורר בשכונת אגמים, אמנם במרחק של פחות משני קילומטרים מבית הספר, יצעד לבד הביתה בסיום הלימודים בצהריים? איך מצפים שתלמיד כיתה ה' יגיע לביתו בשכונת נורדאו במרחק של כמעט שלושה קילומטרים, תוך חציית כבישים ראשיים? הקריטריונים האלה לא מציאותיים ויגרמו לעזיבת תלמידים רבים. בנוסף, ללא קשר לשינוי בקריטריונים, הרשות מעוניינת לבטל את ההסעות בסיום צהרון בית הספר כדי לצמצם בעלויות. מדובר בחוסר הוגנות. תלמידי הקמפוס זכאים לצהרון בבית ספר וביטול ההסעות לצהרון עלול, לצערי, להרתיע הורים מרישום ילדיהם לקמפוס.

אני מצפה מהרשות לשקול שוב את ההחלטה, להפגש עם ההורים והנהלת בית הספר כדי להבין את המצב המורכב שנקלענו אליו, ולהגיע יחד לפתרון נכון וצודק".

השנה מסיים המחזור הראשון של בית הספר בהצלחה רבה. ההורים מרוצים, השכונה מרוצה ומנהל החינוך גם. ההחלטה של עיריית נתניה לשנות את מדיניות ההסעות מערערעת את קיומו של בית הספר כבית ספר על אזורי.

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "מנהל החינוך פתח לפני מספר שנים את אזורי הרישום ואפשר בחירה מבוקרת עבור התלמידים וההורים. בתי הספר העל אזוריים מעניקים כיום מבחר מענים מגוונים לתלמידים.

השנה, בשל ריבוי התלמידים המבקשים ללמוד בבתי הספר שאינם קרובים לבתיהם החליט מנהל החינוך לגבש קריטריונים חדשים להסעות, תוך שהוא ממשיך לממן את תלמידי העיר הזכאים להסעה: ילדי א' – ד' המתגוררים מעל ל – 2 ק"מ מבית הספר וילדי ה' ומעלה המתגוררים  מעל ל – 3 ק"מ.

ההנחיות החדשות מתייחסות לילדים שנרשמים לכיתות א' ו- ז' בשנת הלימודים הקרובה, כאשר הזכאים מבניהם ישלמו 100 שקלים לחודש, דמי השתתפות סמליים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות