fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה של הורים, תתקיים היום מול עיריית נתניה. "כולנו כבר מיואשים, נהיינו זומבים והלכנו לאיבוד"

ההורים נלחמים למען פתיחת מערכת החינוך. "תביאו משרוקיות ורעשנים. כדי שישמעו אותנו"
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)
עירית נתניה (צילום: רותי ברמן)

מחאת הורים תתחיל היום בשעה ארבע וחצי, מול בניין העירייה ברחוב הצורן 6, תחת הכותרת "שמים את הילדים במרכז". ההפגנה, תתקיים כחלק מהתארגנות הורים ארצית. שמטרתה, כאמור, פתיחת מערכת החינוך.

בחלק מהערים, התקיימו ההפגנות גם אתמול. בערים אחרות כמו נתניה, רעננה ורמת השרון- הן יתקיימו היום. להפגנה יהיה אישור משטרה, כך מוסרים המארגנים.

אודליה אלבז, ממארגני ההפגנה, לחדשות נתניה: אני עובדת חיונית ואני לא בחל"ת. ויש לי שלושה ילדים: בני ארבע וחצי, שנתיים וחצי ושנה ושלושה חודשים. בסגר הראשון ובסגר השני, עוד הסתדרנו איכשהו. כי בעלי, שהוא איש צבא קבע-אינו עובד. היות והוא לומד לתואר שני. אבל עכשיו יש לו מבחנים. הוא לומד בחדר סגור ואני-בבית. עם השגעת. אין לי דרך אחרת להגדיר את זה. אז אין לי משכורת, וגם לא ימי מחלה וימי חופש. אני מיואשת".

 

הילדים בתחתית סדר העדיפויות

ההתארגנות הנתנייתית לקראת ההפגנה, החלה אתמול בבוקר. ומי שהחלה אותה, כאמור, היא אודליה אלבז. "קמתי בבוקר עם מצברוח ירוד", היא מספרת לחדשות נתניה. "והחלטתי שצריך להתחיל לפעול. כי ההתנהלות של הממשלה-קלוקלת. ואנחנו, ההורים, לא יכולים סתם לשבת בצד ולא לעשות כלום".

בשלב השני, הפיצה אודליה אלבז הודעות על ההתארגנות שהחלה- בקבוצות הפייסבוק השונות, ברחבי העיר. ובשלב השלישי, כשהחלו לזרום פניות של הורים אשר מעוניינים לקחת חלק בהפגנה-נפתחה קבוצת ווטס אפ.

בהודעה הראשונית שכתבה אודליה אלבז להורים ברחבי העיר נתניה, היא כתבה: "תסתכלו על הילד/ה שלכם בעיניים. שיושב/ת כבר כמעט שנה שלמה בבית. מול מסך מחשב. ותגידו לו שאתם עושים הכל, אבל ממש הכל. כדי שהוא לא ימשיך להיות כלוא רק בזום. ויחזור להיות קיים גם, ובעיקר-במציאות. שנה שלמה שהוא והיא, נדחקים לתחתית סדר העדיפויות הלאומי והעירוני. לא רואים אותם, לא סופרים אותם, לא באמת נלחמים עליהם. אנחנו הלובי שלהם. אנחנו, ולא אף אחד אחר".

בראיון לחדשות נתניה, מוסיפה אודליה אלבז: "יש עוד הרבה הורים כמוני. שיש להם דילמה גם מול המעסיקים שלהם. הגענו לאפס כוחות. אז אנחנו לא מסכימים שזה ימשיך ככה".

בזמן כתיבת שורות אלה, פועלים ההורים בקבוצת הווטאס אפ בשיא המרץ. מכינים כרזות ושלטים, כדי להגיע מוכנים מראש ולהימנע מהתקהלות. וגם מחליפים דעות ותחושות.

"הילד שלי עולה לכיתה א' והוא מפגר משמעותית בחומר, זה הזוי"" משתף אחד ההורים.

"כל הכבוד אודליה, אנחנו איתך", משתף הורה אחר.

נכון לעכשיו, ישנם 50 הורים שמתעתדים לקחת חלק בהפגנה. אבל מאחר ומדובר בשעות הבוקר בלבד, המספר הזה עוד צפוי ככל הנראה לגדול.

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות