fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העיריה מערערת: רק קומה אחת בלבד במבנים הקיימים

בישיבת ועדת משנה לתכנון ובניה שהתקיימה השבוע אישרה הועדה את ההתנגדות של מהנדס העיר והוועדה המקומית לתכנית התב"ע במתחם בנייני המכירות של תשובה.
משרדי המכירות - רק קומה אחת

בנייני המכירות של תשובה. בישיבת ועדת משנה לתכנון ובניה שהתקיימה השבוע אישרה הועדה את ההתנגדות של מהנדס העיר והוועדה המקומית לתכנית התב"ע במתחם בנייני המכירות של תשובה ברמת פולג שהעיריה הפקידה לפני כחודשיים.

ראש העירייה מרים פיירברג – איכר שהופתעה מהתב"ע שהוגשה היתה קשובה לטענות התושבים  שהועלו בפניה, הובילה מהלך לפיו הוועדה המקומית תשלח את התנגדותה לדיון בוועדה המחוזית ותבקש להגביל את שינוי התב"ע לקומה אחת במסגרת המבנים הקיימים.

טלי מולנר: רק קומה אחת במקום בנייני המכירות של תשובה

חברת מועצת העיר טלי מולנר שהבטיחה שהיא תתנגד לתב"ע שפורסמה ותדאג לאשר שינוי מינורי של דונם אחד למבנה ציבור נמוך קומה הצליחה:

"כפי שהבטחתי והתחייבתי הועדה המקומית אישרה בישיבתה ביום שלישי שבשטח הזה לא תשונה התב"ע לשטח חום עם זכויות בניה. הועדה אף הגדילה לעשות ואישרה רק מבנה ציבור של קומה אחת ולא מבנה של שתי קומות כפי שביקשנו בעבר. בשטח הזה לא יבנו כלום לא יהיו זכויות בניה נוספות רק שיפוץ הקיים רק שיפוץ של משרדי המכירות ואם מכל סיבה שהיא הבקשה לא תתקבל במחוז אז המשרדים יהרסו.

להרוס עכשו זה הכי קל והכי זול אבל להשמיש מבנים קיימים שעברו את כל האישורים וגורמי המקצוע שאישרו שאחרי שיפוץ המבנים יוכלו לשמש את הקהילה והגימלאים זה הדבר הנכון וכך יהיה.

אני מאמינה בכל ליבי בפרוייקט הזה ואמשיך לקדם אותו למען הגימלאים. תודה לראש העיריה שמהרגע הראשון שהבינה שהתב"ע המפורסמת איננה מתאימה לשטח הזה הורתה למהנדס העיר להכין מיד מכתב התנגדות ואף נענתה בחיוב לבקשה להוריד את גובה המבנים לקומה אחת בלבד וללא שום זכויות בניה נוספים בשטח. אני מאמינה בלב שלם בתכנית הזו ואין לי ספק שתושבי השכונה והגימלאים בעיקר יהנו מהמבנים הללו מאוד".

דויד סלמה: 400 תושבים מתנגדים

דויד סלמה מועד הפעולה ברמת פולג נגד בניה לגובה במקום בניני המכירות של תשובה רוצה להיות בטוח שהתכנית הזאת לא תשתנה: "חשוב לי להסביר כי זהו רק עוד שלב בדרך למזעור הנזקים של התב"ע שהוגשה, אך עדיין לא מבטיח שהתב"ע שהוגשה: 8 קומות מעל הקרקע, 4 קומות מתחת לפני הקרקע ומאתיים חמישים מ"ר מסחר לא תאושר. וזאת משום שהתנגדות בודדת יכולה להידחות ובמקרה זה התכנית תאושר כפי שהיא עם אותן זכויות.

ולכן במקביל, אנו התושבים נגיש בימים הקרובים את התנגדותנו לתכנית באמצעות עו"ד מיכה גידרון עליה יהיו חתומים מעל ל-400 תושבים. זאת על מנת להבטיח שהשימוש בקרקע המצויה במחלוקת, תישאר כפי שהיא, משום שכל תב"ע היא נקודת ההתחלה לתב"ע הבאה והזכויות בתכנית האב של העיריה לשטחים חומים היא 5 קומות לשטח הקטן מחמישה דונם ו-8 קומות לשטח הגדול מחמישה דונם והלכה למעשה יהיה ניתן להכילם על הקרקע.

אני מודה לראש העיר שגילתה הקשבה ורצון למזער נזקים ותודה לכל התושבים שחתמו עד עתה על העצומה".

אתם מוזמנים להוריד את האפליקציה של חדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות