fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועדון גמלאים: זה קומבינה!

המאבק ברמת פולג עיא ימים על שטח משרדי המכירות בלילך,אהוד מנור שוש עטרי מסעיר את השכונה
מועדון גמלאים או שטח ירוק. צילום עצמי

"אנחנו נגיש התנגדות לתכנית שינוי התב"ע שנועדה להעביר שטח ירוק לשטח חום כדי להכשיר צריף שהיה משרד מכירות ואינו ראוי להיות מועדון לגימלאים". אומר תושב עיר ימים דודו סלמה לאחר שנודע לו כי חברי מועצת העיר אלון אלראי וטלי מולנר מקדמים הפיכתם של המבנים ששימשו משרדי מכירות למועדון גמלאים והפיכתו של השטח הירוק לשטח חום. "כך עובדת שיטת השקשוקה בנתניה: שטחים למבני ציבור שמשרתים מיזמים עסקיים, ושטחים ירוקים שמוסבים למבני ציבור".

מדובר בשטח בן תשעה דונם התחום בין רחוב אהוד מנור, שוש עטרי והלילך עליו נבנו מבנים זמניים ששימשו כמשרדי מכירות של שיכון ובינוי לפני שעיר ימים החלה להבנות. כאשר שיכון ובינוי פינו את המקום והשאירו את המבנים הם הושכרו לקבלן איציק תשובה. "מהרגע שתשובה סיים את החוזה המתנו שיפנו. במקום זאת קידמו בשקט ללא שיתוף ציבור שינוי תב"ע מירוק לחום. זה קרה בועדת משנה מספר 12 בתאריך 12.8.19 אז החליטה הועדה לאשר שינוי ייעוד של השטח הזה מגינון בצידי הדרך לשב"צ ושצ"פ".

הועדה אישרה שעל 6.9 דונם שצ"פ ניתן להקים חניות, מחסנים, שירותים ציבוריים וכו' ועל 1.5 דונם לשב"צ זכויות בניה של 120 אחוז עיקריים ומרתף ואישורי בניה של שתי קומות.

"מירוק הכל יהפוך בסוף לבטון. זה יכול להיות מועדון גמלאים, גן ילדים וגם מסעדה ובהמשך בניה של מתקנים הנדסיים וחניות. היום על גינון בצידי הדרך אין יכולת לבנות דבר וזה אמור להיות גינון בלבד"

רוצים מועדון גמלאים צילום עצמי

הנושא עלה לפני שבועיים כאשר תושבת השכונה שראתה שבניין אחד פורק שאלה בתמימות מה התכניות לגבי המבנים והשטח. דויד סלמה ענה לה שהשטח מיועד לגינון בצד הדרך בלבד. חברת מועצת העיר ותושבת עיר ימים טלי מולנר פרסמה שהוחלט שלא להרוס את המבנים אלא "לעשות בהם שימוש לצורכי השכונה בהחלטה שתתקבל בשיתוף ציבור לפי צורכי השכונה. זה יכול להיות גני ילדים, מועדון גמלאים וכדומה. לצד זה מתוכנן פארק ירוק וגדול."

חבר מועצת העיר ותושב רמת פולג אלון אלראי כבר נתן תשובה וכתב שהמבנים יישארו והם מיועדים לשימוש הגמלאים של השכונה: "במקום יבנה מועדון גמלאים, אני מקדם את הפרויקט הזה והשטח לא יימסר לגוף פרטי".

דודו סלמה שמתכוון להגיש התנגדות לשינוי הייעוד של השטח אומר: "מבני ציבור יש לבנות על שטח המיועד לכך שהוא שטח חום ולא על שטח ירוק שמיועד להיות ריאה ירוקה. בחודש אוגוסט השנה, התכנסה וועדת משנה לתכנון ובניה לדון בהפיכתו של שטח ירוק (גינון בצדי הדרך) לשטח חום (שטח בנוי ציבורי). הטענה העיקרית של הדרג המקצועי שדן בנושא היתה שאין בשכונת עיר ימים מספיק שטחים חומים למבני ציבור ולכן יש להכשיר מהלך זה ללא קשר לצריף כזה או אחר שקיים על אותו שטח. לידיעתי יש בעיר ימים 30 דונם של שטחים חומים של מבני ציבור בשכונה שהפכו לחניות של בריגה ושל המלונות של תשובה.

גם ההחלטה בנוגע לשטח הירוק שיוסב בשינוי תב"ע לשטח חום, הרי שהמהלך נעשה ללא שיתוף ציבור ועד לרגע זה חודשיים לאחר אותה הצבעה, עדיין לא פורסמו פרסומים להתנגדויות לתכנית. כל מי שהסתובב סביב השטח המדובר או יסתובב גם בימים אלו לא יראה שלטים על התכנית כמתחייב ואם תושבת השכונה לא היתה מעלה שאלה לגבי השטח המדובר, הנושא היה ממשיך להתנהל בסתר וללא ידיעת תושבי השכונה. יו"ר הוועדה אלון אלראי הגיב שבמקום כבר הוחלט להקים מועדון גמלאים, חברת המועצה טלי מולנר טענה אחרת ולאחר דין ודברים הוחלט על ידי שניהם לקדם פוסט לפיו הכל פתוח וגלוי לציבור".

לפני מספר חודשים, קידמה העיריה תב"ע גורפת לכל העיר לפיה יהיה ניתן להקים על שטחים בנויים ציבוריים מבנים בגובה של שמונה קומות וש-25 אחוזים מהם יהיו לטובת מסחר. "אודות לערנות של מספר תושבי נתניה הספקנו להגיש התנגדות לתכנית, כי ברור לכולם שאין לעירייה כמעט מבני ציבור כאלו ומה שמתחיל בצ'ק פתוח לשמונה קומות עלול לצמוח ל-12 קומות וגם לשנות ייעוד. אנו נשמח לראות את העיריה מקדמת בשכונה מבני ציבור מכובדים לטובת כלל הציבור, כפי שהיא יודעת לקדם ולבנות".

טלי מולנר בתגובה למבנים של משרדי המכירות שהתפנו: "המטרה במהלך זה היא להפוך את משרדי המכירות למועדון שיפעל לאורך כל היום ולצרף גמלאים נוספים שכיום נמצאים ברשימת המתנה ולצערי אין לנו יכולת לקלוט אותם. ע"י הפיכת המקום למועדון גמלאים נוכל להעניק שירותים לאורך כל היום כולל אחה"צ וערב וכן לשלב במקום גם מועדון לילדים בעלי צרכים מיוחדים או כל רעיון אחר שיוחלט עליו בשיתוף התושבים. אדגיש כי מדובר בשטח ירוק של תשעה דונמים כאשר המבנים יושבים על פחות מדונם. שאר השטח יישאר ירוק בתוספת ספסלים מתקני גינה וכו'. אני מקווה מאוד כי המהלך הנ"ל שקידמתי בועדת התכנון יצא במהרה לפועל ללא עיכובים והתנגדויות" .

דודו סלמה מתעקש: "שטח ירוק הוא שטח ירוק ואין לבנות עליו מבנה ציבור. על מנת שיוכלו לבנות עליו מבנה ציבור ולהכשירו יש לשנות תב"ע. על פי התכנית שאישרה ועדת המשנה נראה בבירור שכמעט ולא נותרו שטחים ירוקים בשכונה".

תושבי השכונה ישמחו מאד שיהיה להם מועדון גמלאים אלא שלאחר שנהרס מבנה אחד נשארו במקום שני מבנים יבילים שכלל לא בטוח שניתן יהיה להשתמש בהם כי אין בהם מרחב מוגן ואין בהם שום דבר שעומד בהנחיות של כיבוי אש. כך שיהיה צורך להרוס אותם ולבנות על פי תב"ע חדשה מבנה ציבורי מתוכנן וזאת יהיה אפשרי רק לאחר הפיכתו של השטח לחום.

דודו סלמה: "כמו שכבר אמרתי לכן יש לתכנן משהו איכותי שיהיה הולם לייעודו על שטח חום קיים, משהו מכובד ונוח לתחזוקה"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות