fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דינה ניר: הקורונה טובה לשיפוצניקים ולמעצבים. הבית בקדמת הבמה

ביחד עם עיצוב פנים דינה מוציאה אחת לשנה מסע של אדריכלים לשבוע העיצוב במילאנו "כדי שיחזרו עם ארגז כלים מעודכן עבור הלקוחות שלהם, כי לכולם מגיע איכות חיים"".
דינה ניר: הבית בקדמת הבמה. צילום בן כהן

דינה ניר המוכרת כבעלת העסק dinale  היא מתכננת ומעצבת פנים לאיכות חיים בטאצ' איטלקי. לדבריה תקופת הקורונה שמה את הבית בקדמת הבמה. הקורונה היא תקופה של פריחה בכל נושאי שיפוץ הבית לשיפוצניקים ולמעצבים.

ניר, נשואה לדורון ואמא לשלושה ילדים חיה 15 שנים באיטליה ובבלגיה. דבר שהשפיע מאד על ההתפתחות שלה בתחום העיצוב. היא למדה עיצוב באורט הרמלין ובבית ספר לעיצוב ברומא.

"אנשים בילו הרבה זמן בבית והבינו כמה הבית חשוב לצרכים שלנו. המטבח, פינת עבודה מקום נח לילדים ללמוד ולבלות. אנשים בישלו יותר, הילדים למדו מהבית כשכל בני הבית נמצאים ביחד. אנשים הבינו שהם צריכים בית שיהיה נעים לשהות בו".

כלומר?

"לילדים למשל סביבה מרווחת, מוארת ומותאמת לצרכים. ברור שלא לכולם יש אפשרות לחדר עבודה נפרד אך קיימת אפשרות ליצור בכל מקום בבית פינה מתאימה מופרדת אם זה בסלון, במרפסת או במטבח".

דינה עוסקת בשיפוצים של בתים ודירות ישנות שרוצים לעשות מהפך. היא מציעה החל מתכנית אדריכלית של פנים הבית, בחירת הקבלן, הספקים  ועד ליווי בקניית החומרים בבנייה ובהלבשת הבית.

 

דינה ניר מעצבת עם טאצ' איטלקי צילום בן כהן

דינה ניר: המטבח הוא לב הבית לא רק לבישולים

"המטבח הפך להיות לב ליבו של הבית, והוא המקשר בין הסלון לבין פינת האוכל. סביבו ובתוכו מתרחשת הפעילות בבית לאורך רוב שעות היממה, והאורחים אינם מודרים ממנו . הם מוזמנים לתוכו, ולעתים משתתפים בהכנת האוכל יחד עם המארחים, ולפעמים אפילו מתבשלות המנות תוך כדי הארוחה עצמה.

שינוי כה גדול בתפיסת האירוח מחייב גם שינוי משמעותי בראיית מקומו של המטבח ביחס לבית כולו. מחדר פונקציונלי, מבודד ומנוכר, הפך המטבח לא רק למקום פרקטי ונוח לעבודה, אלא גם לחלל מעוצב ואסטטי המקרין על כל הבית. על כן נכון וראוי שעיצוב הבית בכלל, ואזור המגורים בפרט יתחיל דווקא מן המטבח – ליבו הפועם של הבית.

והיום בעת קורונה למטבח יש פונקציה נוספת וחשובה כפינה להכנת שעורים ולימודים בזום. לא רק מכינים בו את האוכל ואוכלים, אלא גם מכינים שעורים ורואים טלביזיה. המטבח משמש כחלל פתוח מחבר לסלון ובחלל הזה אפשר לעשות גם משטח עבודה ולמידה לילדים".

אנשים מצטמצמים

לדברי דינה ניר המגמה של האנשים בעת הקורונה היא דווקא להצטמצם. אנשים רוכשים רק מה שהם צריכים.

ביחד עם עיצוב פנים דינה מוציאה אחת לשנה מסע של אדריכלים לשבוע העיצוב במילאנו "כדי שיחזרו עם ארגז כלים מעודכן עבור הלקוחות שלה, כי לכולם מגיע איכות חיים"".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות