fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במד"א מתכוננים למזג האוויר החורפי שיתחיל מחר ומזהירים את הציבור

במד"א מתגברים את ההיערכות וקוראים לציבור לדאוג לקשישים ובמיוחד לאלה הגרים לבדם
אמבלונס בסערה | צילום: דוברות מד"א
אמבלונס בסערה | צילום: דוברות מד"א

לקראת מזג האוויר החורפי והקר שיחל מחר, מתדרכים במד"א את הציבור. להתנהגות המותאמת לתנאי מזג האוויר הקיצוניים, שישררו. בנתניה, אמנם אין כמובן צפי לשלג. אולם צפויים גשמים כבדים וטמפרטורות נמוכות במיוחד. ולכן, יש לנהוג בהתאם. כך אומרים במד"א.

לדאוג לקשישים

לקראת מזג האוויר הסוער, הכשיר מד"א עשרות חובשים ופראמדיקים, לנסיעה על הטרקטורונים המיוחדים. אשר בזמן שיגרה, פזורים בערי החוף ובסמוך ליערות. וכעת, כחלק מהערכות הארגון למזג האוויר הסוער, הטרקטורונים המיוחדים הוצבו במקומות שבהם צפוי מזג אוויר קיצוני במיוחד. והאמבולנסים כולם, כולל אלה במישור החוף, ערוכים לקראת בוא הסערה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "לאחר מספר שבועות חמים יחסית לחודשי ינואר-פברואר, החורף הישראלי חוזר. ואנו חוזרים ומבקשים מאזרחי ישראל לשמור על זהירות, אחריות ובטיחות. וכעת, בימי קורונה, הצורך בזהירות הוא כפול. אנו במד"א ערוכים עם כוחות מתוגברים לכל קריאה ברחבי הארץ. יחד, עם ערבות הדדית ושמירה על קשר רציף, תוך וסיוע לאוכלוסייה המבוגרת, נעבור את החורף בשלום".

במד"א מדגישים, כי לקראת מזג האוויר הסוער העתיד לשרור מחר, חשוב ליצור קשר עם בני המשפחה והשכנים המבוגרים. ויש לתת תשומת לב לקרובי משפחה ושכנים קשישים, המתגוררים בגפם. ולוודא כי הם מוגנים מפני הקור ומזג האוויר הסוער. בוכן, במידת האפשר, יש לסייע להם במטלות השוטפות (דוגמת קניות מזון, הבאת תרופות מבית המרקחת וכו') שכוללות יציאה מן הבית המחומם למזג האוויר הקר שבחוץ.

 

להימנע מהים ומשלוליות

ועוד מזהירים במד"א מפני הרוחות החזקות. ומדגישים כי היום, לפני פרוץ הסערה, יש להקפיד לחזק ריהוט גן. וכן  מתקני ייבוש כביסה וחפצים נוספים. על מנת שאלה לא יפגעו בבני אדם. ועוד: חשוב להיזהר במהלך פתיחת וסגירת חלונות, שיכולים להיטרק בעוצמה רבה עקב הרוחות.

בנוסף, יש להימנע לחלוטין  מרחצה בים. היות ובשל המערכת החורפית, קיימת סכנת טביעה. ובנוסף: טמפרטורת המים בעונה זו נמוכה מאוד, וקיים חשש מהיפותרמיה מסכנת חיים.

זאת ועוד: יש להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה, מחפצים העלולים להתלקח. אין לייבש בגדים על תנורים כאלה, ויש לבדוק טרם חיבור התנור לחשמל, את תקינות השקע והתקע.

ודבר נוסף, שהוא בעל חשיבות עליונה: כיוון שהכבישים צפויים להיות חלקים מאוד, יש להיזהר בנהיגה. להקפיד על שמירת מרחק, אף יותר מהרגיל. לנסוע במהירות נמוכה ולהאט בזמן הפניות.וכמובן: להימנע מכניסה לתוך שלוליות. גם אם הן אינן נראות עמוקות במיוחד. להקפיד על אוורור והפשרת אדים ברכב ולא לעצור בשום אופן בשול הדרך.

ובכל מקרה של התנהגות חריגה או סימנים חשודים הנראים בשטח, יש להזעיק מיד את כוחות מד"א. באמצעות יישומון "מד"א שלי" או בחיוג למוקד החירום 101. ולהישמע להוראות הפראמדיקים והחובשים במוקד, עד להגעת כוחות מד"א למקום.

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות