fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אל נא תעקרו נטוע

בתכנית שגובשה ע"י אגף איכות הסביבה ובה מתכוונים לדון בה בקרוב, הולכים לכרות כ-1300 עצים.

חורשת הסרג'נטים היא פנינת טבע יוצאת מן הכלל המשתרעת על שטח של 263 דונם במרכז קריית השרון. תושבי השכונה חרדים לגורלה.  בעיקר לכריתה של מאות עצים.

גיא שחר, פעיל בוועד השכונה מתריע: "בתכנית שגובשה ע"י אגף איכות הסביבה ובה מתכוונים לדון בה בקרוב, הולכים לכרות כ-1300 עצים. מדובר בכריתה מלאה של העצים שבמתחם השלולית.

גיא שחר: חורשת הסרג'נטים  כבר עברה סבב כריתות

אני קורא לכל חברי המועצה לגנוז את התכנית. אני מתריע כבר עכשיו שהתושבים יעשו מהומת אלוהים לפני שעץ בריא אחד ירד כאן. התכנית הזו היא אפילו לא מצע לדיון.  אנחנו תושבי השכונה משמשים חזית הגנה לכל פעולה שבאה להרע עם החורשה. תושבים למען חורשת הסרג'נטים".

החורשה עברה סבב כריתות אגרסיבי בשנת 2015 ועוברת כל השנה סבב של ריסוסים בחומרים החשודים כמסרטנים: "כל זה בגלל אג'נדה של אגף איכות הסביבה שאת התוצאות העגומות שלה ניתן לראות בשטח".

גיא והפעילים בין תושבי השכונה דורשים שקיפות ושיתוף הציבור בהחלטות לגבי הנכס הירוק והיקר הזה.

חגואל: ההצעה הזו לא תתקבל ולא משנה כמה 'מומחה' זה שכתב אותה

סגנית ומ"מ ראש העיריה שירי חגואל: "זה לא יקרה. חורשת הסרג'נטים תישמר. אני לא מכירה ולא ראיתי חוות דעת להצעה לכריתת עצים, אך שמעתי עליה מגיא. ההצעה הזו לא תתקבל ולא משנה כמה 'מומחה' זה שכתב אותה. דאגנו עד היום לחורשה, הנגשנו אותה לציבור עם שבילים וגידור. דאגנו  להפסיק את שפיכת הפסולת על ידי עבריינים. כך בדיוק ימשיך להיות. כל חברי המועצה תמימי דעים בעניין. נפעל יחד בעניין".

חברת המועצה ציפי קפל  הממונה על איכות הסביבה: "ההד הציבורי הרחב הניע לתגובה מידית. כשיושלם המסמך, כך ראש העיר מרים פיירברג איכר וכך ראש מנהל תפעול ליזי אורון,  הוא יובא לדיון בפני כל חברי הוועדה. תתקיים ועדת איכות סביבה מורחבת בהשתתפות נציג קק"ל ונוספים ונשב עם ראש העיר. ברור שיהיה שיתוף ציבור והסברה. ישאלו שאלות יובעו דעות מתוך כוונה ומטרה לשמור על החורשה. כך שתהייה בריאה ושתיתן מענה קהילתי לתושבים.  המשוב  המידי העלה שחברי מועצה רבים תומכים בחורשה ושהם נגד העקירה המסיבית, הבלתי צפויה והשרירותית לכאורה. החורשה היא של הציבור, אתר טבע עירוני ולציבור יש מה לומר. לכן יתקיים שיתוף ציבור, שהוא במידה לא מעטה, הריבון של החורשה".

מולנר: הסיעה שלנו תתנגד לעקירת עצים בחורשת הסרג'נטים

יו"ר הסיעה פעימה חדשה חברת מועצת העיר טלי מולנר: "אני אומרת באחריות כי כל תכנית יערנות שגוף חיצוני עשה לבקשת העיריה לחורשה לגבי העצים התכנית תגיע לעיון ראש העיר באופן אישי. היא תידון בועדה בראשותה בנוסף לדיון בועדת איכות הסביבה בה ישבו גם נציגי ציבור . הבטחה כזו אף נרשמה בדף העירוני ובכוונתי להקפיד שזה מה שיהיה. אני מתחייבת כי אם אכן קיימת המלצה לעקירה מאסיבית כזו הסיעה תתנגד לה ותשמיע את עמדתה גם בדיון מול ראש העיריה . מדובר בהמלצה של גורם חיצוני שהכין את התכנית והעיריה לא קיבלה עדין את המלצותיו ואנחנו נודא שגם לא תקבל את ההמלצות לגבי העקירה המאסיבית. החורשה הזו הינה ריאה ירוקה חשובה מאוד ואתר טבע עירוני ייחודי המטופל על ידי המחלקה לאיכות הסביבה. לכולנו אינטרס משותף וזה שמירה על היער המקסים הזה ואף אחד לא רוצה או מתכנן לפגוע בו.  מדובר רק בהמלצה של גורם חיצוני ולא ברצון או המלצת העיריה".

לא הושלם ולא הוצג לגורמי המקצוע בעירייה ולא נבדקו משמעויותיו.

מעירית נתניה נמסר בתגובה:

חורשת הסרג'נטים הינה אתר טבע עירוני ייחודי חשוב לנתניה. הוא מנוהל ומתוחזק בצורה מקצועית על ידי עיריית נתניה באמצעות האגף לאיכות הסביבה והאקולוגית העירונית. וזאת בהתאם להוראות התב"ע של המקום.

כחלק מניהול החורשה החליטה העירייה להכין תכנית יערנית רב שנתית אשר תרכז את המידע המקיף הקיים על החורשה הייחודית.

לצערנו נעשה שימוש, בחלקי טיוטת מסמך שנמצא כאמור עדיין בהכנה. הוא לא הושלם ולא הוצג לגורמי המקצוע בעירייה ולא נבדקו משמעויותיו.

לא רק שאין מידור, הרי שחברי ועדת איכות הסביבה עודכנו בדבר הכנת הסקר. נקבע כי יוצג בפניהם תוך שקיפות ושיתוף מלאים לאחר בדיקה מקצועית.

יודגש כי  התכנית תעלה לדיון בוועדת איכות הסביבה העירונית, אליה יוזמנו נציגי משרד החקלאות, נציגי קק"ל וכן רשות הטבע והגנים. לאחר מכן תוצג בפני התושבים ויינתן הזמן ככל שיידרש לשמוע את עמדתם.

העירייה פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא עם התושבים. במידת הצורך –  תבחן הקמת וועדה בראשותה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר וכמובן נציגי הוועדה לאיכות הסביבה, לבחינת אמצעי השימור הטיפוח של השמורה".

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה שלנו?
✅לינק הורדה למערכת אנדרואיד: https://bit.ly/32fziut
✅לינק הורדה מחנות אפל: https://apple.co/3hhtF3o

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות