fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"האקולוגים השתלטו על החורשה": עיריית נתניה מקדמת תכנית יערנית לחורשת הסרג'נטים. התושבים מודאגים

בעקבות תלונות של תושבים בקריית השרון על החשש מפעילות ההרסנית של העיריה בעניין חורשת הסרג'נטים קיימה הועדה העירונית לאיכות הסביבה את ישיבתה הראשונה בעת משבר הקורונה בחורשה עצמה.
ורשת הסרגנטים. הועדה לאיכות הסביבה

בעקבות תלונות של תושבים בקריית השרון על החשש מפעילות ההרסנית של העיריה בעניין חורשת הסרג'נטים קיימה הועדה העירונית לאיכות הסביבה את ישיבתה הראשונה בעת משבר הקורונה בחורשה עצמה. חברת המועצה ציפי קפל מחזיקת תיק הסביבה, חברי המועצה אדיר בנימיני, אמייה טגה, גרש פישמן ונציג הציבור אופיר יובל, ליזי אורון סמנכל תיפעול. עירית אנגלקו מנהלת האגף לאיכות סביבה. אסף דניאל מנהל מחלקת הסינון וטל אלמליח האקולוגית העירונית שהציגה חלק מהתכניות. מי שהוביל את הועדה בחורשה היה יו"ר ועד קרית השרון גיא שחר משקיף בועדה שהציג את טענותיו ואת רחשי ליבו של הציבור.

ציפי קפל: "על הפרק תכניות הטיפול בחורשה מהיבט אקולוגי, מהיבט אפשרויות בילוי הציבור בחורשה, עמדתנו לנושא הריסוס בחורשה בעקבות שנים שעברו ובמיוחד לאור התכניות שהציגו בפנינו ו'תכנית היערנות' שמכין צוות מקצועי שמאוד סקרנה ועניינה אותנו ושנרצה למכירה מקרוב".

גיא שחר, יו"ר ועד שכונת קריית השרון, פועל כבר מספר שנים לשימור החורשה, להפסקת השימוש בקוטלי עשבים. אבל עכשו בעקבות התכנית היערנית שהאגף לאיכות הסביבה מקדם בחורשה, גיא שחר ותושבי קריית השרון מודאגים. גם תושבי נתניה צריכים להיות מודאגים.

גיא שחר: "נראה לנו שהאקולוגים השתלטו על חורשת הסרג'נטים. יש לה תב"ע כחורשה כיער קהילתי אך האקולוגים שמים דגש בניהול ובמשאבים רק על האספקט האקולוגי ולא על טובת התושבים. עכשו האקולוגים מקדמים תכנית יערנית. אנחנו רוצים לראות את בסיס התכנית והם לא רוצים לשתף אותנו. זה לא הרכוש שלהם. זה של הציבור וצריך להיות לטובת הציבור. הנזק יהיה ציבורי. החורשה שייכת לציבור ושני פקידים באים להחליט שהשטח הוא לא חורשה אלא שטח לשימור צמחים. מדוע לא מוכנים להראות את התכנית ולא מה המטרה של התכנית ומה המהות. המקום הזה צריך להשאר לציבור לשרת את הציבור והנזק שהאקולוגים הולכים לעשות הוא בלתי הפיך: כריתת עיצים, שימוש בקוטלי עשבים ועוד בסופו של יום הצמחים המוגנים לא ישמרו על החורשה. יש שם 250 דונם ואם לא תהיה שם חורשה ואנשים לא יבואו, יהנו ויעריכו אותה היא לא תשאר. אני לא אומר שמיד יבנו בנינים. יעשו שם בית קפה, דוכן פיס. אני מניח שהם רוצים לכרות הרבה עיצים, זה יהפוך לשדה קוצים. התב"ע לא שומרת על המקום כי תב"ע יכולים לשנות. אם לא תהיה שם חורשה תהיה שם בניה".

מי אחראי על ניהול החורשה?

"אני מקווה שראש העיריה תעשה סדר. לדעתי בגלל שזה חורשה מי שצריך להיות אחראי על החורשה זה לא מחלקת איכות סביבה אלא האגף לגנים ונוף. יש באגף פקידת יערות שהיא יערנית ואגרונומית. צריך להעביר את האחריות בחזרה אליהם כי זה חורשה. באגף לאיכות הסביבה צריכים לתת ייעוץ אקולוגי. העצים לא מעניינים אותם ומה שמעניין אותם זה לקדם אינטרסים אקולוגים וגם בו הם פוגעים".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "ביום ראשון השבוע,  התקיים סיור של הוועדה לאיכות הסביבה בתוך חורשת הסרג'נטים, אשר במסגרתו  הוצגה תכנית העבודה של החורשה וכן הטיפול השוטף הנעשה בה.  נמסר לחברי הוועדה כי העירייה עובדת על תכנית יערנית רב שנתית שמטרתה ניהול מתכלל ומקיף של החורשה על כל היבטיה. התכנית נכתבת ע"י אנשי מקצוע בליווי של אגפי איכות הסביבה וגנים ונוף. התכנית כפי שנמסר תוצג לציבור לאחר שתושלם.

למותר לציין כי החורשה מוגדרת בתב"ע ייעודית והיא מנוהלת ע"י העירייה כאמור כאתר טבע עירוני בראייה אקולוגית תחת אחריות אגף איכות הסביבה.  באתר למעלה מ-300 מיני צומח חלקם אנדמיים ובסכנת הכחדה, כלומר מוגנים בחוק. יודגש כי החורשה כמו שאר אתרי הטבע העירוניים מנוהלים ע"י אגף איכות הסביבה, אגף מקצועי, בראשות מנהלת מקצועית, הפועל למעלה מ-30 שנה בעירייה.

כמו כן באגף מועסקת אקולוגית עירונית במשרה מלאה המנהלת בפועל את אתרי הטבע, בהתאם להגדרות התב"ע של כל אתר טבע ולפי הנחיית גורמי מקצוע ארציים כגון רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה וקק"ל. בנוסף האגף מלווה באנשי מקצוע חיצוניים לניהול אתרי הטבע כגון אקולוגים, אגרונומים, סוקרים, מנטורים ועוד".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות