fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כביש על קו המים! זה מה שמתכננים בחוף פולג. ערער מלונות פולג – מחר

ריקה אידלמן וזוהר אלטמן ראביד למדו את הנושא וייצגו את עיר ימים פולג ויתנגדו בוועדה הארצית לתכנון ובניה
באתר המלונות. זהר וריקה לא מוותרות

ערער מלונות פולג. נציגות תושבי עיר ימים  – פולג ריקה אידלמן וזוהר אלטמן ראביד יופיעו ביום שני הקרוב בפני ועדת ערער של הועדה הארצית לתכנון ובניה בישיבתה הקרובה בירושלים. הן מתכוונות לחזק את עמדת הוולחו"ף ולדאוג למסדרון האקולוגי כראשון בביצוע לעומת אלעד מגורים שהגיש ערעור לביטול השלביות של התכנית. וגם להאיר למשתתפי הדיון כי מתוכנן כביש גישה לבמבו וילג' – על קו המים.

היות והתושבים ביחד עם הארגונים הירוקים  דרשו שיהיה רצף אקולוגי בין שמורת האירוסים ושמורת נחל פולג הוחלט על הקמת מסדרון אקולוגי שיקשר בין השמורות ויעבור במקביל אל החוף במקום שבו ממוקם היום כביש הגישה לחוף ומגרש החניה של החוף.

מסדרון אקולוגי וכביש על החוף. ערער המלונות

"בתוכנית המקורית המסדרון האקולוגי היה אמור להיבנות בסוף, אחרי שאלעד מגורים יסיים את הבניה, אך בוולח"וף (העמותה לשמירה על החופים) הבינו את הבעיתיות בחוף והחליטו לדאוג קודם כל לחוף. רק אחרי ששלב א' שהוא  המסדרון האקולוגי, יבנה רק אז תוכל אלעד מגורים להתחיל לבנות" אומרת ריקה אידלמן שרק בימים האחרונים בזכות המקצועיות שלה וההבנה בתצלומי אויר הבינה שהתכנית כפי שהיא מוגשת מטעה ביסודה וכנראה שגם מהנדס העיר החדש לא מודע לשינויים שנעשו בתכנית.

"מדובר במצב בו בתי המלון כבשו את כל החוף. כביש הגישה והחניה של היום -יהיו מסדרון אקולוגי שיחבר בין שמורת אירוסים לשמורת פולג. מערבה ממנו על החולות היכן שהיום מתנהל מגרש כדורעף אמור לעבור כביש גישה לבמבו וילג'  כביש על קו המים  בתחום ה- 100 מטרים האסורים לבניה על החוף" מוסיפה אידלמן.

הכביש מגיע מדרום מנחל פולג וצמוד אליו והתוצאה היא שכמעט ולא נותר לציבור חוף. כמו כן הכביש המתוכנן הנמצא על קו המים ישטף בכל חורף והמסדרון האקולוגי יכוסה בחול. לתושבים אין גישה לחוף, מגרשי החניה נמצאים מרחק 300 מטר מהחוף. וכל זאת נעשה כדי לאפשר בניית מלון דירות או יותר נכון דירות מגורים לעשירים מחו"ל קרוב ככל האפשר אל הים. המתנגדים טוענים ודורשים מהעיריה לפעול להחזיר את התכנית לתכנון מחדש.

בעניין ערער מלונות פולג שיתקיים מחר בירושלים נמסר מעירית נתניה בתגובה: "מדובר בדיון במשנה לעררים שליד המועצה הארצית, על תכנית פיתוח שהוכנה מכוח תב"ע (תכנית בניין עיר)  מאושרת. התב"ע קבעה שתנאי להיתרי בנייה למלונות יהיה הכנת תכנית בינוי למלונאות ותכנית פיתוח לאיזור חוף הרחצה. תכניות אלו הוכנו ואושרו בוועדה המקומית, בוועדת הערר המחוזית ובולחו"ף (הועדה לשמירה חופית) יצויין כי מדובר בבינוי ופיתוח מאוזנים, השומרים מחד על פיתוח של המלונות וחופי הרחצה  ומאידך על ערכי טבע וחוף, תוך שמובטחת הקמתו של מסדרון אקולוגי שיקשר בין גבעת האירוסים לבין שמורת פולג. לעניין הטענה שלפיה המלונות יוסבו למגורים – מדובר בטענה לא נכונה שנטענה בעלמה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות