fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היתר בניה ניתן השבוע לפינוי בינוי הלפרין בנתניה

הלפרין 8 נתניה באדיבות משרד זיו גרומן
הלפרין 8 נתניה באדיבות משרד זיו גרומן

פינוי בינוי הלפרין פרוייקט שני בנתניה של פינוי בינוי יוצא לדרך במרכז העיר במקום איכותי קרוב לים.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה השבוע מתן היתר בנייה לפרוייקט פינוי בינוי ברחוב ירמיהו הלפרין במרכז העיר. מדובר בפרוייקט פינוי-בינוי שני שיוצא אל הפועל אחרי פינוי בינוי מתחם אנדריוס- הרב קוק.

פינוי בינוי הלפרין משתרע על פני כ- 11.5 דונם, ובמסגרתו ייהרסו שמונה מבני רכבת ישנים בני שתי קומות ו-64 דירות, ובמקומם ייבנו ארבעה בניינים מגורים חדשים בני 18 קומות מגורים ובהם 264 יחידות דיור. יוזמת הפרוייקט היא קבוצת גבאי ותכנון הפרוייקט מבוצע על ידי האדריכל חיימי שניידר מנתניה.

פרוייקט פינוי בינוי בהלפרין הדמיה ZEITUNI

לדברי מהנדס העיר, ארז טל, לולא מעורבותה של העירייה שהקימה בהנחיית את המנהלת להתחדשות עירונית בנתניה, ספק אם הפרויקט היה יוצא אל הפועל. "המנהלת בראשותה של עו"ד הדס גבע-מדליה פועלת כאשר מדובר במתחמי מגורים עם בניינים ותשתיות ישנות מאוד, בניינים שאינם תואמים את סביבת המגורים ומטבע הדברים גם אינם עומדים בתקן רעידת אדמה. בנסיבות אלה לדיירים, יש קושי בהתארגנות כוללת ובקידום התכניות. העירייה היא זו שגיבשה את התכנון בליווי אנשי מקצוע, לרבות אדריכל, אגרונום, יועץ תנועה, יועצי ניקוז ונוף וכן הגישה את התכניות לאישור, כאשר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מימנה את התהליך".

לדברי מהנדס העיר מקודמים בימים אלו למתן אישור להיתר עוד שישה  פרוייקטים נוספים של פינוי בינוי בנתניה.

ראש העיר, מרים פיירברג –איכר: "מדובר באחת התכניות החשובות להתחדשות מרכז העיר, אותה אנו מקדמים בעשור האחרון יחד עם משרד הבינוי והשיכון. התכנית מצטרפת לתכנית פינוי בינוי המבוצעת בשנתיים האחרונות במתחם אנדריוס. בנוסף לפרוייקטים שביצועם החל בשנה האחרונה, מקדמת העיריה פרויקטים מוכרזים ופרויקטים רבים בשלבי תכנון שונים".

בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, נערכו שלוש תכניות מתאר לשכונות ומתחמים בעיר: בקריית נורדאו, נאות שקד, רמת ידין ומרכז העיר. כמו כן נדונה ביום רביעי השבוע בותמ"ל תוכנית פינוי בינוי "נורוק טהון" במסגרתה מתוכננות להיהרס 166 דירות ישנות ובמקומן יבנו כ-500 דירות חדשות. במתחם מתוכנן גם מסחר מלווה רחוב, קומות תעסוקה, הקצאת קרקע לבית ספר וארגון מחדש של השצ"פים לטובת גינות ציבוריות.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות