fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה התב"ע בהלפרין. פרויקט פינוי -בינוי שני בנתניה.

הלפרין 8 נתניה באדיבות משרד זיו גרומן
הלפרין 8 נתניה באדיבות משרד זיו גרומן

 

הוועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה אישרה לפני עשרה ימים את התב"ע לפינוי בינוי ברחוב הלפרין שבמרכז העיר. המתחם כולל הריסה של 18 בנינים בהם 96 דירות קיימות, כאשר במקומן ייבנו 264 דירות חדשות. מדובר בפרויקט פינוי בינוי שני בעיר, לאחר שבעבר אושרה תב"ע רק לפרויקט אחד בעיר של אפריקה ישראל, במתחם אנדריוס הכולל 116 דירות שבמקומן ייבנו 388 דירות.

כיום מאופיין המתחם, אשר כולל 96 דירות בבנייה נמוכה של שתי  קומות ובהן ארבע  יח"ד בכל מבנה. מדובר בפרויקט פינוי בינוי אשר קודם על ידי עיריית נתניה במסלול רשויות, כאשר בעבר התב"ע הישנה אישרה בנייה במקום לפי יחס של 1:3, אולם במשרד עו"ד זיו גרומן ושות', המתמחה בהתחדשות עירונית ומייצג בעלי דירות בפרויקט, פעלו בשיתוף הוועדה המקומית על מנת להגדיל את זכויות הבנייה ליחס פינוי בינוי של כ-1:4, וזאת מתוך הבנה שלתב"ע הקודמת לא הייתה התכנות כלכלית ואטרקטיבית מספיק ליזמים.

הלפרין 8 נתניה באדיבות משרד זיו גרומן
הלפרין 8 נתניה באדיבות משרד זיו גרומן

 

התוכנית שאושרה מחלקת את המתחם למספר תתי מתחמים ומאפשרת להוציא את הפרויקט אל הפועל בחלק מהבניינים, ללא תלות בבניינים אחרים. כך, בעלי הדירות ברחוב הלפרין 6, 6א', 8, 8א', 14, 14א', 16 ו- 16א', המיוצגים על ידי עוה"ד ירדן אגם וזיו גרומן ממשרד גרומן ושות' ואשר מלווים על ידי מקדמת הפרויקט, שושי שפיצר, כבר סיכמו עם קבוצת גבאי, שבמקום 32 הדירות הקיימות בשמונה המבנים הנ"ל, ייבנו שני בניינים חדשים ומפוארים הכוללים 66 דירות חדשות בכל בניין, וסה"כ 132 דירות חדשות. בעלי הדירות בבניינים הללו יקבלו דירות בשטחים הגדולים משמעותית משטחי הדירות הקיימות, כאשר לכל דירה תתווסף מרפסת שמש בשטח של 12 מ"ר, חניה ומחסן.

זיו גרומן צילום: סיגל סבן
זיו גרומן צילום: סיגל סבן

עו"ד זיו גרומן: "אני שמח שהצלחנו לרתום את עיריית נתניה להבנה שהתב"ע המקורית שתוכננה על ידה לא אפשרה רווחיות כלכלית מספקת ליזמים לביצוע פרויקט במתחם. אני שמח עבור בעלי הדירות במתחם, שלאחר תקופה ארוכה סופסוף הפרויקט יוצא אל הפועל. מיד לאחר קבלת היתר בנייה, ייחלו עבודות ההריסה של הבתים הישנים".

ממשרד עו"ד זיו גרומן נמסר כי הצפי להתחלת ההריסה הוא בעוד שנה וחצי רק אחרי קבלת ההיתרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות