fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ד"ר גלית שאול בברכה לכבוד יום העצמאות: גאה בצה"ל צבא למען החיים ומייחלת שזה יהיה המשך ייעודו של צה"ל

ראשת המועצה גלית שאול

ד"ר גלית שאול ראשת המועצה עמק חפר בברכה לכבוד יום העצמאות:

ב-72 שנותיה של מדינת ישראל ידעה הארץ הזו משברים ומלחמות קשות.
אין כמו יום הזיכרון, הצמוד ליום העצמאות, כדי להדגיש את הגעגועים לנופלים, לאלה שאינם עוד עמנו. אין כמו יום הזיכרון כדי לציין את גודל האובדן שלנו בדרך לעצמאות ולשמירה עליה.
הצמידות הזו, בין יום הזיכרון ויום העצמאות, מזכירה לנו תמיד את המחיר הכבד, את הקשיים הגדולים, אבל גם את היכולת להתגבר. להמשיך בחיים, להתפתח ולפתח.

בחודשים האחרונים אנו מתמודדים עם משבר גדול, מסוג אחר. משבר הקורונה. משבר שאמנם אינו ביטחוני, אך הוא מייצר חוסר ודאות, פגיעה כלכלית ומגבלות רבות מאוד. גם על המשבר הזה נתגבר. גם אותו ננצח!
אולם בינתיים, בימים הללו אנו נמצאים עדיין בעיצומו, ומנועים מלקיים אירועים רבי-משתתפים. המציאות כופה עלינו לא להתקהל.

השנה השמחה שלנו על עצמאות מדינתנו תהיה בקטן, בבתים, ולא במסיבות גדולות. אבל זה לא חייב לפגום בשמחה, בגאווה, בחגיגיות. להפך. אצלנו בעמק חפר, שחוגג השנה 90 שנות התיישבות, מתבלטות בימים הללו היוזמות הקהילתיות המדהימות. היצירתיות, ההתנדבות, הקהילתיות, הסולידריות. הערכים שלאורם נבנה והוקם המקום הזה, שנותרו איתנים ומשמעותיים. כוחה של הקהילה, של הקהילות ביישובים, מתבלט בימים הללו יותר מתמיד וממלא את הלב בגאווה גדולה ובשמחה!

גאוותנו גם כמובן על המדינה בה אנו חיים. מדינה שהתחילה בקטן, פחות ממיליון איש בטריטוריה מצומצמת ביותר, אבל עם נחישות גדולה ובעיקר – הידיעה שאין לנו ארץ אחרת. אנו ממשיכים מאז בגדילה והתעצמות. הפכנו למדינה מעוררת השראה למדינות ועמים רבים. אנחנו צריכים להיות גאים מאוד בכל מה שהשגנו כאן.
לצד זאת, דווקא בימים המאתגרים הללו, יש לנו גם הזדמנות טובה לעצור ולבחון את עצמנו. לעשות מעין חשבון חיים ביום ההולדת הזו של המדינה: מה עשינו ומה נרצה לעשות בעתיד?
ביום הולדתה ה-72 של מדינת ישראל, נשמח בהישגים ובחוזקה של המדינה, אבל נדאג לכל אלה שנפגעו בתקופה האחרונה, נבין את חשיבותן של מערכות הרווחה והבריאות שלנו, ונחשוב על העתיד שלפנינו: מה אנו יכולים לעשות טוב יותר? למען עצמנו, קהילתנו, מדינתנו, עצמאותנו.

ישראל היא מדינה חזקה. להיות חזק זה גם להיות נדיב: למוחלשים בחברה, לקבוצות מיעוטים, לכל העסקים והעובדים שנפגעו בתקופה האחרונה, לדעות שונות, לאלו שאינם בהגמוניה החברתית. הרי הבנו שמספיק נגיף אחד כדי לשתק את העולם. יותר מכל פצצה מתוחכמת או סכסוך שלא נגמר. הבנו מה פירושם של שיתוק מערכות ושמיטת הקרקע משגרת החיים, את הפגיעה הקשה בכלכלה ובעסקים. את כל אלו אנו רוצים למנוע ככל האפשר. חפצי חיים אנו!

צה"ל משמש בתקופה האחרונה גם צבא ההגנה לאזרחים מהקורונה. החזית הפכה לערים ולשכונות, ליישובים ולכפרים, על מגוון התושבים המתגוררים בהם. התחמושת הפכה להיות מנות חמות, סיוע בתרופות, ציוד יומיומי, ועוז הרוח בא לידי ביטוי באמפתיה הבלתי נגמרת לכל הנזקקים לעזרה. אני גאה שזה הצבא שלנו! זה צבא העם האמיתי. צבא למען החיים.
אני מקווה ומייחלת בכל ליבי שזה יהיה המשך ייעודו של צה"ל. למען החיילים והחיילות ולמען העם כולו.
ד"ר גלית שאול: כראשת מועצה אזורית כפרית וחקלאית אני רואה בכך את התגלמות חזון אחרית הימים:
וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וחֲַנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת.
החיבור לאדם ולאדמה מעניק לנו את הפרופורציות האמיתיות בחיים.
אני מאמינה בערכים שעליהם גדלנו – בערבות הדדית, בשוויון, בזכויות אדם.
אני מאמינה בחברה המקדשת את החיים ומשקיעה במערכות החברה, הרווחה והבריאות שלה.
אני מאמינה בכוחות של קהילת העמק שלנו.
אני מאמינה שכולנו קהילה אחת גם כשאסור כרגע להתקהל.
ביום שיוסרו האיסורים, נחזור להתחבר בזהירות ובחום. כמו קודם.
העיקר זה מה שבלב. ובלב יש הרבה אהבה, חום וגעגועים לימים טובים יותר.
כולנו קהילה אחת גם כשאסור להתקהל.
אנחנו כאן עבורכם 24/7 9875 * נתגבר על זה ביחד!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות