fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנתניה עלה השבוע מספר חולי הקורונה. גל שני? האם אתם מקפידים על ההנחיות כפי שהיה בגל הראשון?

יעל שרטוב - העת לערבות הדדית

האם אתם רואים אנשים עם מסכה על הפנים? השבוע גדל מספר חולי הקורונה בנתניה והוא עומד על 13. החשש להתפרצות גל שני של קורונה היא בפתח בעיקר לאור זה שאנשים אינם מקיימים את הנחיות משרד הבריאות ולא עוטים מסכות במרחב הציבורי. בבתי העסק נשמרים כללי התו הסגול כמה שאפשר. אומנם ברחובותיה של העיר רואים אנשים עם מסכות ואלה הם בעיקר אנשים מבוגרים. לאור פתיחת בתי הספר ובתי עסק ומסעדות הצעירים, (בעיקר) חושבים שהקורונה מאחורינו, אינם מקפידים על עטיית מסכות ובכך מסכנים את ציבור המבוגרים והקשישים.

תושבי העיר נשאלו האם הם מקפידים לקיים הנחיות משרד הבריאות, האם עוטים מסכות או חושבים שהקורונה מאחורינו ועושים לעצמם הנחות?

מיקי שהם: מקפיד בעקר בשביל אחרים

מיקי שהם: מקפיד מאוד. בעיקר עבור אחרים כיוון שאני לא בסיכון אבל כאבא לילדים כן מסכן.

אמיר כהנא צילום תומר פולטן: מסכה על הפנים

אמיר כהנא: מסכה על הפנים כל לקוח שמגיע נרשם וחייב מסכה.

אפרים בולמש: שונאים קשישים או מתאבדים?

אפרים בולמש: אני עוטה מסכה על הפנים אפילו בחוף הים. יש לי מסכה רזרבית על האופניים וגם במכונית. כשאני רואה אנשים צעירים ומבוגרים בלי מסכות אני מגן על עצמי וחושב האם הם שונאים את הקשישים או שהם מתאבדים. לצערי הפקחים לא קיבלו סמכויות משטרה בנושא המסכות ואין אכיפה במרחב הציבורי.

דני כיתרי צלום שלמה אבני: מקפיד בלי הנחות

דני כיתרי: אני ממשיך להקפיד על ההנחיות, ללא הנחות.

ויקטור בר: לא כולם מקפידים

ויקטור בר: מקפיד ללכת עם מסיכה על הפנים ולשטוף ידיים. אני רואה שלא כולם מקפידים עם המסיכה וחבל כי המגיפה הזו לא תסתיים הקיץ ותשאר איתנו עוד הרבה זמן.

עמיר פרי: לשמור על הבריאות שלי

עמיר פרי: ממשיך לשמור על ההנחיות כדי לשמור על הבריאות שלי, מאידך לא נותן לקורונה להשפיע על מהלך חיי. נצטרך ללמוד להמשיך ולחיות לצד הקורונה, במקביל לשאר העיסוקים הנדרשים, כי בסופו של דבר השד לא נורא כל כך.

איציק נוסצקי: כמו בהתחלה. יחיד בשטח

איציק נוסצקי: נשמר כמו בהתחלה. נשאר בבית רוב הזמן, יוצא להליכה עם מסיכה ורואה שאני היחידי בשטח עם מסיכה.

אסף ברזינגר: חייב להקפיד יש לי אמא

אסף ברזינגר: אני חייב גם לשמור יש לי אמא שאני מתגורר איתה כמו כן אני עובד במד"א. עצוב שאנשים מזלזלים בזה. חייבים לחזור לשיגרה  אבל עדיין להקפיד על שמירת מרחק ומסיכות והיגיינה.

אסף הופמן: הכי מקפיד

אסף הופמן: אני הכי מקפיד. כמעט לא יוצא מהבית. במרחבים הציבוריים אני עם מסכה ושומר על הגיינה ככל שאפשר גם בבית וגם בעבודה.

אורן פרטוק: מקפיד

אורן פרטוק: יש קורונה, לא התחיל גל שני כי הראשון מעולם לא הסתיים, אני מקפיד לשמור על ההנחיות הולך עם מסיכה. חובה להמשיך לפתוח את המשק. וכן הכי חשוב לשמור על שפיות ולהבין שהמציאות שלנו בזמן הקרוב היא חיים לצד הקורונה ואפשר לחיות בלי ליצור פאניקה והרס כלכלי.

נורית הרפז: יש פריצת גבולות

נורית הרפז: משתדלת מאד  לשמור אבל יש פריצת גבולות.

יעל שרטוב: העת לערבות הדדית

יעל שרטוב: בגלל שאני מנהלת במרכז רפואי גדול בתל אביב מקפידה מאד על ציוד מיגון לאורך כל היום. בהגעה הביתה חולצת נעליים מחוץ לבית ומחליפה בגדים בכניסה. בבית אנחנו מקפידים מאד על עטיית מסכות בכל יציאה מהבית, גם אם מדובר בטיול קרוב עם הכלבים. הילדים בקבוצת סיכון ולכן ממשיכים בלמידה מרחוק. אמי ואבי נתנייתיים וחווים תסכול רב מהעובדה שאין הקפדה על מסכות בקרב כלל הציבור. עקב החשש הם ממעטים לצאת מהבית והבידוד החברתי קשה מאד. קורונה מאלצת את כולנו לפתח את המשפט 'ואהבת לרעך כמוך'. גם אם אתה אישית לא בקבוצת סיכון אתה צריך להתאמץ להקפיד על ההנחיות לטובת אחרים שמצויים בקבוצות סיכון ובסכנה ממשית. זו העת לערבות הדדית, עם ישראל מצוין בזה, אין סיבה שגם הפעם לא ניישם.

דגנית זאב בן יחזקאל צילום מרים בן יהודה: פחות מהגל הראשון

דגנית זאב בן יחזקאל: מקפידה ללכת עם מסיכה. חלק מהפגישות שלי עדייו בזום, גם חלק מהצילומים אצלי ולא אצל הלקוחות שלי. סדנאות פרונטליות רק אישיות כרגע. אפשר להגיד שאני מקפידה מאוד אולי קצת פחות מגל ראשון. הילדים בבית ספר, בחוגים.

עידן בלומן: אנשים שמים פס

עידן בלובמן: מקפיד ועוד איך. גם בהתחלה הקפדתי. זו חוצפה שאנשים שמים פס על החוקים ולא שמים מסיכות.

רז משולם הקורונה ממש לא מאחורינו

רז משולם: בהחלט מקפיד בבית, בעבודה ובחוץ. הקורונה ממש לא מאחורינו ולצערי, האדישות חוגגת. יש לציין שבמקומות ציבוריים בהם לא הייתה הקפדה על הכללים. נדרשת נראות ושמירה על הכללים. לדעתי, העירייה צריכה לאכוף את הנעשה כמו בגל הראשון ולא להקל ראש.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות