fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקריית צאנז חזרו להתפלל במרפסות

קורונה בקריית צאנז. 16 חולי קורונה התגלו בשבוע שעבר. היום (יום ראשון) נסגרו כל מוסדות החינוך בקרייה. החרדה מהמחלה חזרה לשכונה.

קורונה בקריית צאנז. בסוף השבוע הוחלט בהמלצת משרד הבריאות לסגור את כל מוסדות החינוך בקריית צאנז לאחר ששלשום התגלתה עליה דרמטית במספר החולים בקרייה.

הכל החל בתושבת השכונה שהיא אחות בבית החולים הלל יפה, שם היא נדבקה בתוקף עבודתה. ילדיה שהמשיכו ללכת למוסדות החינוך ובתי התפילה הדביקו את חבריהם. הבת למשל, תלמידת כיתה ט' ב"בית חנה" נמצאה חולה והדביקה את חברתה וכתוצאה מכך נסגר בית הפר.

קופות החולים הכללית ומכבי הציבו כתוצאה מחשש להתפשטות קורונה בקריית צאנז עמדות בדיקת קורונה בשכונה. בבדיקות שנערכו ל- 300 מתושבי השכונה ואחרים נמצא  שכ-16 אנשים ובני נוער נדבקו בוירוס. כל מי שנמצא חולה נכנס לבידוד וכל מוסדות החינוך נסגרו.

לא רואים איש ברחוב. קריית צאנז

מי שמגיע היום לקריית צאנז כמעט ולא רואה אנשים ברחוב. תושבי הקרייה נשמרים, לא נוסעים לבקר בבני ברק ולא בירושלים ולא מתפללים בכוללים.

תושב קריית צאנז: "עד שנודע לאישה שהיא אכן חולה, היא הספיקה להדביק את ילדיה ובעלה והם הפיצו את המחלה בקרב חבריהם. נגרם לנו נזק תדמיתי רב ולכן חשוב לי שהציבור ידע שעם פרוץ הקורונה לפני כשלושה חודשים ובהוראת האדמו"ר תושבי הקרייה נשמרו והקפידו  ונכנסו לסגר .  הם לא נסעו לבקר משפחות בערים אחרות ועד חג השבועות שמרו והקפידו. אך עם פתיחת מוסדות החינוך, חנויות ומוסדות ובהם גם בתי תפילה אנשים עשו לעצמם הנחות ופחות הקפידו גם על מסכות. היום לא תראו בשכונה מישהו הולך ללא מסכה".

קריית צאנז היא דוגמה לקהילה קטנה וסגורה והדבקה יכולה לעבור כאן במהירות ואין שום קשר לדת: "אני רוצה לומר שמה שקרה בקרייה יכול לקרות בכל מוסד חינוכי אחר שפתוח היום. כי במוסדות החינוך אי אפשר לשמור על הכללים גם לא בקפסולות. אני לא שלחתי את ילדי לבתי הספר כי אחד מבני המשפחה שלנו הוא ברמת סיכון גדולה. הוא לא יוצא מהבית כבר שלושה חודשים ורק בלילות יוצא לנשום אויר. כשכל המוסדות נפתחו אנשים חזרו להתפלל בכוללים ובבתי הכנסת. היום המצב שונה – כולם חזרו להתפלל במרפסות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות