fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שימו לב, המשמר השכונתי בכרמיאל מתחיל היום

אחרי שהעניק גיורא צ'שקין ליעקב לוין את עיטור הגבורה לציון 75 לשחרור בלארוס, יפתח היום סגן ראש העיר מערך חדש של מתנדבים שיסייר בעיר וישמור על ביטחון התושבים
צ'שקין ופעיליו עם יעקב לוין

ביום שישי האחרון סגן ראש העיר כרמיאל, גיורא צ'שקין, הגיע לבית גיל הזהב מלווה בפעילים ותומכים להעניק לתושב כרמיאל, יעקב לוין את עיטור הגבורה, לציון 75 שנים לשחרור בלארוס. צ'שקין מספר: "שני הסבים שלי ז"ל היו גיבורי מלחמת העולם השנייה, והם הלכו לעולמם לפני שנים רבות. בשבילי, לשמר ולכבד גיבור מלחמת העולם השנייה בגיל 96, שעדיין בחיים, זה משהו יוצא מן הכלל".

יעקב לוין ורעייתו עלו ארצה בעלייה הגדולה מברית המועצות בשנות ה-90 והשתקעו בכרמיאל. בשנים האחרונות יעקב מתגורר בבית גיל הזהב בשפרעם מפאת מצבו הרפואי. כשרעייתו של לוין, גם היא נתונה במצב רפואי לא פשוט, יצרה קשר עם צ'שקין וביקשה להעביר לידיו של לוין את העיטור, צ'שקין נענה מיד. "במקרה הזה, השימור חשוב שבעתיים, כי אשתו חולה ומאוד רצתה להעביר את האות, לרגל 75 שנה לשחרור רפובליקת בלארוס מידי הצורר הנאצי".

הזוג נולד בבלרוס. לוין נלחם בחזית המזרחית במלחמת העולם השנייה, מלחמה עקובה מדם של מיעוט מול רוב: "18 חבר'ה צעירים נלחמנו נגד אין ספור נאצים. הוא סיפר איך הם הזיזו את כלי הנשק הכבדים ממקום למקום בשביל להסתיר את זה (את עצם היותם מיעוט מול רוב). ברגע שבן אדם כזה, שהיה שם, מספר, אתה מוצא את עצמך בשניות נמצא בשדה הקרב. זה ממקור ראשון".

 

גיורא צ'שקין מעניק את העיטור ליעקב לוין
גיורא צ'שקין מעניק את העיטור ליעקב לוין

צ'שקין, בן 41, נשוי ואב לשלושה, מכהן כשנה בתפקיד סגן ראש העיר כרמיאל בתואר, ובמסגרת תפקידו אמון על פעילותו של השיטור הקהילתי. צ'שקין נמנה בין יוזמי המשמר השכונתי, תוכנית שתצא לדרך היום, במפגש ראשון של המתנדבים. "אנחנו מקימים משמר אזרחי – שכונתי, לתפיסת עולמי אנחנו צריכים להרגיש יותר מוגנים, אפילו שאחרי שנה שאני רואה את זה מקרוב ומופקד על זה, השיטור העירוני מתפקד ברמה יוצאת מגדר הרגיל, הם עובדים טוב, הם עובדים מקצועי, הם נמצאים בכל מקום". עם זאת, צ'שקין מביע את רצונו להגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים באמצעות נראות מוגברת של גורמי אכיפת החוק. "המשמר האזרחי השכונתי יהיה עוד זוג עיניים להסתובב בפארקים, במקומות שמועדים לפורענות. כאשר יראו עוד אנשים שמפטרלים ומסתובבים, עם לבוש מתאים, זה ירתיע, זה יעצור, זה יגרום לפורעי חוק לחשוב פעמיים אם לעשות שטות או לא. אם חלילה תהיה איזו שהיא בעיה, הקשר יהיה ישיר מול השיטור ומול המשטרה".

הכוונה היא להציב מתנדבים מטעם המשמר בכל שכונה בעיר?

"בכל אזור בעיר יהיו מתנדבים, לפחות שניים או שלושה בכל שכונה בעיר: בגבעת רם יהיו שלושה, ברבין יהיו לפחות שלושה, בשכונת הוותיקים יהיו שלושה, באשכולות – בית הכרם יהיו שלושה ובמערבית יהיו שלושה. המטרה היא ליצור נראות והרתעה. אנחנו חייבים לשמור על כל ילד וילדה, מבוגר ומבוגרת, שיוכלו להסתובב בבית שלהם. אני אומר שכרמיאל זה הבית שלי. הבית הפיזי שלי זו קורת גג, אבל העיר שאני גדלתי בה, היא הבית שלי. כמו שאני מסתובב בבית הפרטי שלי בכל חדר ולא חושש, כך אני רוצה שבבית שלי, כרמיאל יהיה אותו הדבר, שאנשים לא יחששו ללכת בשכונת המייסדים ולא במערבית ולא ברבין, בכל שעה ביום ובלילה".

 

אירוע פתיחה - משמר השכונה

 

כיוון שלפני מספר ימים נודע לנו מועד מערכת הבחירות השלישית, אשמח לשמוע ממך, פעיל כרמיאלי מרכזי של ליברמן ותנועת ישראל ביתנו, איך אתם נערכים?

"לכשתגיע שריקת הפתיחה לבחירות השלישיות, אעשה את המקסימום, כמו שעשיתי לקראת אפריל ולקראת ספטמבר ואני מקווה שנגיע עוד יותר רחוק, נהיה עוד יותר חזקים. יש עוד מספר ימים עד שההחלטה הסופית תתקבל. אני ניצב מאחורי יושב ראש המפלגה ומאחורי ההחלטה שתתקבל. במידת הצורך נפשיל שרוולים ונעשה עבודה".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות