fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה מרץ 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים
אזהרת סערה | מאת מריה אדולפסון

קומדיה רומנטית

"מושלם על הנייר" מאת ג'ין מלצר הוא רומן נפלא, קומדיה רומנטית שעושה חשק להתאהב. דארה רבינוביץ היא דור שלישי למשפחת שדכניות יהודיות בניו יורק, ובעלת אפליקציית שידוכים מצליחה. היא בהחלט אישה שמכירה את המתכון לאהבת אמת נצחית – לפחות עבור אחרים. אבל כשזה נוגע לחייה הפרטיים, היא לא עושה עם עצמה שום דבר. עד שסבתה האהובה חושפת בשידור ישיר בטלוויזיה את רשימת הדרישות של נכדתה עבור "הבעל היהודי המושלם", והמגיש החתיך כריס סטדפאסט מציע שהם יהפכו את החיפוש של דארה אחר בן זוג לסדרת ריאליטי. כריס עצמו הוא אלמן, אב יחידני לנערה מתבגרת וגוי מוחלט, וכמובן שאינו עונה על אף דרישה ברשימה של דארה. אבל כשהסדרה מתחילה להפציץ בטבלאות הרייטינג וכריס ודארה מבלים יותר ויותר זמן זה עם זה, הם מגלים שרשימות לחוד והחיים האמיתיים לחוד, ולא תמיד מה שנראה מושלם על הנייר הוא מה שחשוב במציאות. (מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 423 עמ')

מושלם על הנייר | מאת ג'ין מלצר

מלא תפניות כבתוך רכבת הרים

ירון שקדי, אנליסט ומנהל השקעות, חיבר רומן סוחף שמאפשר הצצה אל התככים והיצרים שמאחורי המספרים הגדולים. "כיסאות מוזיקליים" הוא החלק הראשון בטרילוגיית דרמת מתח תקופתית. זהו רומן סוחף, מרגש ומלא תפניות כבתוך רכבת הרים שמאפשר הצצה אל הדרמה, האדרנלין, התככים, מאבקי אגו, שקרים, רומנטיקה ואל המתח שמתחוללים מאחורי הקלעים והרחק ממסכי הבורסה. הטרילוגיה עוקבת אחר התנהלותם של עובדי פירמת בית השקעות בדרום תל אביב ובוחנת את חייהם האישיים והמקצועיים, על רקע השינויים החברתיים והתרבותיים שהתחוללו בשנות התשעים בישראל שבעקבותיהם שום דבר לא נותר כשהיה. בשנת 1993, כרמל לוין, הדמות המובילה, הוא סטז'ר צעיר בראשית דרכו, אשר הגיע, על פי רכילות, משום מקום, היישר לפירמת בית השקעות קטנה בדרום תל אביב. כרמל נחשף לאורך העלילה כדמות מורכבת ורבת-פנים, בעל עבר אפל ומטלטל. לאחר פגישה עסקית אחת שבמהלכה הוא מחליט לחזור לסורו, הוא הותיר אחריו אדמה חרוכה אשר ממנה פורצת רכבת הרים סוחפת, מהפנטת ואפלה, הלוקחת את הקורא בחזרה אל שנות התשעים בישראל, שבעקבותיהם שום דבר לא נותר כשהיה. עבור כרמל, הגבול בין הטוב לרע מיטשטש, וכל זאת מתרחש לאורך מדרון חלקלק של סיכונים ושריפת גשרים ומוסכמות. כל הכלים כשרים במלחמה – אין דין ואין דין. בין שאר גיבורי העלילה נמצאים יואל רז, פליט המערכת הבנקאות שלאחר מפולת 1983. הוא החזיק בבטנו סודות רבים על אודות בכירים במערכת הבנקאות ובמשרד האוצר; צחי קלישר – מנהל חדר המסחר ב"דותן ורז בית השקעות", סוג של יס-מן, בעל ראש קטן ודרישות גדולות שכל מה שרצה היה לחזור הביתה בשלום לאשתו הטרייה. הצבעים, הדמויות, התשוקה ושלל התיאורים יוצרים תחושה של מציאות מדומה עכשווית, בה מרגיש הקורא כמו זבוב על הקיר בתוך הסצנות. השאלה היא רק – את מי מקריבים. (הוצאת ספרי ניב, 372 עמודים)

כיסאות מוזיקליים | מאת ירון שקדי

תגלו את עצמכם

"צ'ילי" מאת טל פישר הוא רומן מרגש, מתובל בהומור, בדמיון ובשנינות שנע בין מציאות לאוטופיה, בין מערכות יחסים אפשריות למערכות דמיוניות. על רקע הנופים המרהיבים של הודו נפרש סיפורן של שתי נשים שחשבו שהן דמות משנית בסיפור חייהן וגילו, כל אחת בדרכה, את זכות הבחירה לטוות את העלילה לפי ראות עיניהן. שתי נשים נפגשות בדירה בניו דלהי. קאלי, העוזרת ההודית שבאה ממעמד נמוך וכך מתייחסת אליה הסביבה, עוזבת את הכפר העני ואת ילדיה הצעירים בתקווה למצוא בעיר הגדולה פרנסה יותר טובה שתשנה את עתיד משפחתה. דנה, הישראלית שמייצגת את הזרה העשירה הלבנה, עוזבת את ילדיה הבוגרים בישראל כדי להצטרף לבן זוגה שעובד בהודו. כשהן נפגשות הן מוצאות שפה משותפת בנושאים כמו חוויית הלידה, אהבת אם לילדיה, הטרדות מיניות, קשיים בתעסוקה והמחיר שנשים משלמות בעולם העבודה הגלובאלי, כגון נטישת ילדיהן וניתוק הקשר עם משפחתן. רצח מסתורי מטלטל את חיי שתיהן. המסע לפתרון התעלומה מאלץ אותן להתמודד עם שאלות של מעמד, שייכות, תעסוקה ומגדר, מזרח ומערב. בסוף המסע הן בוחרות בדרך היותר טובה לעצמן. בתקווה שאחרי קריאת הספר, תוכלו גם אתם לצאת למסע משלכם, לגלות את עצמכם. (הוצאת ספרי ניב, 193 עמודים)

צ'ילי | מאת טל פישר

לבדה בשטח עוין

"אזהרת סערה" הוא מותחן מרתק נוסף של הסופרת השוודית מריה אדולפסון. קארן אייקן הורנבי, חוקרת במחלק הרצח, משתוקקת להתחמק מחגיגות חג המולד הדביקות עם בני המשפחה והחברים, המתנחלים כולם בביתה. לכן אין שמחה ממנה כשהמפקד שלה שולח אותה בבוקר החג לאי הנידח נורו, האי הצפוני בארכיפלג דוגרלנד ומקום מושבה של משפחת אביה הגחמנית. היא נקראת לסייע בחקירת מותו של מרצה קשיש לביולוגיה, ובטוחה שהחקירה תעלה כי מדובר בתאונה. עד מהרה היא מוצאת את עצמה שקועה בחקירת רצח, וכשמתגלה גופה נוספת, החקירה מסתעפת. קארן מגלה שבאי המשמים-לכאורה שולטות שתי משפחות יריבות כבר יותר ממאה שנה, ושטינה עזה עדיין רוחשת מתחת לפני השטח ומעליהם. כי לבעלים של מזקקת הוויסקי המקומית יש שאיפות גדולות, ונראה כי הם לא יבחלו באמצעים להשיג אותן.  קארן מוצאת את עצמה עם מעט מאוד משאבים לניהול החקירה, ומבינה שהיא למעשה לבדה בשטח עוין. היא גם לא מצליחה להיפטר מההרגשה שאפילו קרובי המשפחה שלה מעורבים בעניין בדרך כלשהי. (משוודית: יעל צובארי, הוצאת מודן, 365 עמודים)

אזהרת סערה | מאת מריה אדולפסון

עולם של קסם ומסתורין

"נקמת המכשף" מאת יואל צבר הוא ספר פנטזיה מקסים ומרתק לבני נוער. שנים רבות חיו בני האדם בשלווה בממלכות פלורין, פינדור והורניה. עד שיום אחד מגורש מהן אריוך, מכשף חזק ורב-עוצמה, שהיה בעבר חלק מהשלטון. אריוך הזועם והפגוע מתכנן לנקום בשלוש הממלכות ולהשמיד אותן. חמישה גיבורים נקראים לעצור אותו – קלאריון הקוסם, אלינה הלוחמת, בלריאן האלף, פרא העוג הלוחם ורודולף הגמד. אך הדרך מלאה סכנות והרפתקאות, ובמהלכה ילמדו הגיבורים רבות על עצמם ועל עברם. האם יצליחו במשימתם ויצילו את הממלכות? העלילה מלאה תהפוכות והגיבורים נעים פעמים רבות בין תקווה לייאוש. הם מקבלים עזרה לא צפויה, אך גם פוגשים באויבים קטלניים. זהו סיפור עוצר נשימה על ניצחון של מעטים שמאמינים בצדקת דרכם, כנגד כוחות האופל. קלאריון, מנהיג החבורה מגלה בעצמו כוחות שלא חשב שיש לו, אך גם מגיע לקצה גבול יכולתו. הוא זוכה בחברי אמת אך גם מאבד ידידים יקרים. הוא נתקל בכוחות עתיקים שלא ידע על קיומם ונלחם כדי להציל את הממלכות. בעולם של קסם ומסתורין, הרוח האנושית והאחווה מובילים להכרעה בסוף המפתיע של הספר. (הוצאת ספרי ניב, 289 עמודים)

נקמת המכשף | מאת יואל צבר

להיות יפה זה אורח חיים

אין ספק שמודל היופי ששולט בתרבות המודרנית משפיע על בנות כבר מגיל צעיר מאוד. היופי וההשלכות שלו משפיעים על התפיסה של הילדה את עצמה והדבר נוכח בשיח הציבורי, בפרסומות ובמדיה הדיגיטלית. נשאלת השאלה מה זה יופי? האם הוא רק חיצוני? האם היופי הוא בעיני המתבונן? האם כל אחת יכולה לזכות בתחושה הפנימית ובחוויה שהיא אכן יפה? "לחיות יפה" מאת לי אפללו, הוא ספר ילדים מקסים הראשון בסדרת ספרים שיעסקו במושג היופי בתרבות ובהשפעתו. הסיפור כתוב מנקודת המבט של ילדה בשם לי-לה. שמה מעיד על הכוח שיש באינטימיות הנשית ועל היכולת להעניק  האחת לשנייה (שלי – שלה). הגיבורה רוצה מאוד להיות יפה. המסר המרכזי הוא שלהיות יפה זה אורח חיים ושלא מדובר רק בפן הבריאותי והאסתטי, אלא גם בפן הנפשי, ברמת הדימוי העצמי, הביטחון העצמי והמסוגלות האישית. הספר נועד לקריאה עם עצירות בדרך ואפשרות לפיתוח שיחה אישית, ספונטנית ורצוי הדדית. בסוף העלילה נמצאים מונחי יסוד, רשימת מונחים מתחום היופי, האסתטיקה והפסיכולוגיה כדי לסייע לקוראות הצעירות והמבוגרות להבין את מושג היופי החיצוני והפנימי ומשמעותו. העמודים האחרונים הם דפי צביעה ולספר מצורפת מראה. (איורים: בר פביאן, הוצאת ספרי ניב, עמודים לא ממוספרים)

לחיות יפה | מאת לי אפללו

עליו לחשוב כמו פושע

"על גופתי המתה" מאת ג'פרי ארצ'ר הוא רומן בלשי מתוחכם מסדרת "ויליאם ווריק". משטרת לונדון מקימה יחידה חדשה שתחקור מקרי רצח ישנים שמעולם לא פוענחו. בכל המקרים העקבות מובילים לחשודים שכבר נעצרו בעבר, אך ניצלו מאימת הדין בזכות הגנתו של עורך הדין בות-ווטסון. לא רחוק משם, בבית המכירות כריסטי'ס, עומד ציור של רפאל למכירה. היצירה הייתה שייכת לאספן האמנות מיילס פוקנר, שהורשע בהונאה וגנבה ומת בנסיבות חשודות. למרות האפשרות שמדובר בזיוף, התמונה נמכרת בסכום עתק. את הקונה מייצג עורך הדין בות-ווטסון. ובינתיים אלמנתו של פוקנר עומדת להינשא למי שמציג את עצמו כקצין חיל הים בדימוס. היא מאיימת לחשוף את זהותו האמיתית אם לא תקבל את מיליון הדולרים שהבטיח לה בעבר, אך מושתקת באמצעות הבטחות לחיים נוחים לצד מסרים מאיימים מעורך דינו של בעלה, בות-ווטסון. בלב החקירות המסועפות האלה עומד החוקר המשטרתי ויליאם ווריק. הוא מבין שכדי לעצור את הרוצחים המסתובבים בחופשיות ולמגר את מעשי ההונאה הראוותניים עליו להפסיק לחשוב כמו בלש ולהתחיל לחשוב כמו פושע. אבל האם יש לו סיכוי, מול פושעים ותיקים וחסרי גבולות הזוכים להגנת עורך דין מבריק ותאב בצע? מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי, הוצאת מודן, 256 עמודים)

על גופתי המתה | מאת ג'פרי ארצ'ר

תכירו את יוליוס זברה הנפלא

אתם חושבים שאתם מבינים בזברות? טוב, אתם כנראה טועים. "יוליוס זברה והרומאים הנוראים" הוא ספר ראשון בסדרה הנפלאה לילדים, סיפור מלא אקשן, צחוק ועובדות משעשעות על רומא העתיקה, מאת צייר הקומיקס גרי נורתפילד. יוליוס זברה לא היה בדיוק כמו שאר הזברות. וכדי לעשות את המצב אפילו יותר מעניין, הוא חי בימי האימפריה הרומית. עבורו החיים במישורים האפריקאיים המאובקים והמכוסים שיחים לא היו רק כיף ושעשועים (כלומר, אכילת עשב כל היום). מדי יום רביעי, למרבה הגועל שלו, אמו גררה אותו ואת אחיו ברוטוס (המאוד מעצבן והטיפש לדעת יוליוס) אל האגם. יוליוס שנא את האגם. יום אחד הוא הלך לו בערבות אפריקה לשתות קצת מים במקווה הצחנה, כשאיש חצוף עם ציפור מתה על הראש חטף אותו היישר אל לב האימפריה הרומית וגם העז לקרוא לו סוס מפוספס! לצד חזיר יבלות נודניק, אריה מרופט ושאר חיות חסרות מזל, יוליוס עומד להפוך לגלדיאטור אמיתי בקולוסיאום האכזרי. הדרך היחידה שלו ושל חבריו לצאת לחופשי היא לזכות באהבת הקהל. איך יסתדרו יוליוס והחבורה בעולם שבו רק החזקים והרשעים שורדים? בסוף הספר הסבר על ספרות רומיות והאגרון של גרי לביטויים שבספר. (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת)

יוליוס זברה והרומאים הנוראים | מאת גקי נורתפילד

מלא הומור והרפתקה

"אמארי ואחוות הלילה" מאת ב"ב אלסטון הוא ראשון בסדרת פנטזיה מקסימה לבני נוער, עלילה שמתרחשת בעולם פלאי מלא הומור והרפתקה. אמארי פיטרס בטוחה שאחיה הנעדר קווינטון עדיין חי. אז מה אם המשטרה אומרת ההפך? כשהיא מגלה בארון שלו הזמנה בשבילה למבחני קבלה למחלקה לחקירות על-טבעיות, ברור לה שהארגון החשאי הוא המפתח למציאתו של אחיה. בעוד אמארי מתרגלת לרעיון שקוסמים, פיות ושאר יצורים הם אמיתיים, יתר המתמודדים מנסים להבין איך מישהי כמוה, שלא יודעת כלום על העולם העל-טבעי, זומנה בכלל לבחינות. החשדנות כלפיה רק מתגברת כשמתברר שהכישרון הקסום שלה הוא "לא חוקי". המצב מתדרדר באמת כשכוח מרושע מאיים על העולם העל-טבעי, וכולם משוכנעים שגם היא חלק מהאויב. אמארי מרגישה לבד מתמיד ומתחילה לתהות אם לא עדיף לעזוב הכול ולחזור לחייה הקודמים. אבל אם לא תישאר ותעבור את הבחינות, ייתכן שלעולם לא תגלה מה קרה לאחיה, וזה סיכון שהיא באמת לא יכולה לקחת. (מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כתר, 333 עמודים)

אמארי ואחוות הלילה | מאת ב.ב. אלסטון

להשתחרר מהעבר למען העתיד

"תחת עץ האלון" מאת סופיה לונדברג הוא סיפור מרגש על אובדן ואשמה, על חברות קרובה, ועל איך להשתחרר מן העבר למען העתיד.  כאשר אסתר, מורה לאמנות משטוקהולם, מחליטה להתגרש מבעלה שאותו אהבה פעם בלהט, היא נאלצת לחלוק איתו את המשמורת על בנם בן השש. כשהמשפחה שלה עוד הייתה שלמה, הם נהגו ללכת יחד כל שבת אל האחו הקרוב לביתם, ולשבת שם תחת עץ האלון. עכשיו בנה נמצא בכל סוף שבוע שני אצל אביו, ואסתר שבורה מגעגועים אליו ומההאשמות של אביו. היא מחפשת נחמה, וממשיכה לבדה במסורת ההליכה אל עץ האלון. באחת מהשבתות פוגשת אסתר את רות, אישה זקנה שמגיעה גם היא לבדה לאחו. תוך כדי השיחות שמתפתחות ביניהן, מתברר שגם לרות הייתה פעם אהבה גדולה, ואסתר מוקסמת מסיפוריה. כאשר רות מפסיקה להגיע לאחו, אסתר מחליטה לגלות מה עלה בגורלה. החיפוש מוביל אותה למקום יפהפה הרחק משוודיה. שם, בין הסודות שרות הסתירה, היא מגלה הפתעה שיכולה לטלטל את חייה מן היסוד ונאלצת לבחון מזווית חדשה את התנהלותה בחיים. (מאנגלית: ורד רוזן, הוצאת מודן, 360 עמודים)

תחת עץ האלון | מאת סופיה לונדברג

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות