fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פוגעים לנו בביטחון של הילדים

משה קונינסקי: למרות הקיצוצים, עיריית כרמיאל תמשיך את פעילות "עיר ללא אלימות"

החלטת משרד האוצר לקצץ שני שליש מתקציב הרשות למאבק באלימות סמים ובאלכוהול היא גזרה חדשה וקשה שתפגע בביטחון ילדי המדינה, תשפיע על כל רשות ותגרום נזק משמעותי.

בדומה לתקציב בשנה קודמת, משרד הביטחון הגיש גם השנה למשרד הפנים בקשה לתקציב בסכום זהה של 196 מיליון שקלים על מנת להמשיך לאפשר פעילות של תוכניות המניעה, תוכנית טיפול ושיקום בתחומי סמים, אלכוהול ואלימות – התוכנית שמגבירה את הביטחון האישי, מצליחה לצמצם את הפשיעה ומונעת, ככל האפשר, שתיית אלכוהול, שימוש בסמים וגם תורמת למניעת אלימות.

העוסקים בחינוך מעידים כי, העבודה האינטנסיבית מול הנוער מוכיחה את עצמה, ישנם פחות אירועים חריגים.

וועדת החריגים במשרד האוצר לא אישרה את התקצוב לשנה זו וקבעה לתוכניות אלה רק 75 מיליון שקלים.

רוב התקציב מיועד עבור תוכניות סיוע לרשויות המקומיות וכן, עבור שכר מדריכים במוסדות חינוך, שיטור עירוני, פעילות נוער בסיכון ועוד. מה שאומר שבסכום זה יהיה צריך לצמצם או לסגור תוכניות והנזק יהיה עצום. קיים חשש רב כי הפגיעה בילדים תעלה, בתושבים ובעובדים ברשויות שמנהלים תוכנית בתחום מניעת אלימות סמים ואלכוהול בקרב בני נוער וגם באוכלוסיות מוחלשות יותר.

השר לביטחון פנים גלעד מנשה ארדן פנה במידית לשר האוצר ולכל מי שידו בעניין וביקש לשנות את הגזרה הקשה.

תגובת תושב העיר שעוסק בחינוך: (שמו שמור במערכת)

"הסברה, טיפול בנושא של סמים ואלכוהול, מעסיק מאות אנשים שתפקידם יצירת קשר עם בני הנוער ועוד, איך אפשר יהיה לעבוד עם תקציב של  70 מיליון שנתי? איפה ההיגיון?

משרד האוצר כשל בסדרי העדיפויות שהציב. עשרות רבות של קולגות שלי מכל הארץ, מנהלים ברשויות את היחידות של המשרד לביטחון קהילתי העוסק במניעת שימוש באלימות, סמים ואלכוהול, קיבלו מכתבים, הודעה הזויה שמקצצת בכ-70 אחוזים את תקציבם לשנת הפעילות הקרובה. המשמעות של הבשורה ההזויה היא שתוכניות שלמות שפועלות בארץ ואחראיות על תחום מניעת התנהגויות בסיכון יצטמצמו ובסיכוי להימחק. מדובר בסיירת הורים, מדריכי מוגנות, הרצאות, סדנאות, מצלמות אבטחה, טיפול ועוד, המשמעות הישירה היא חשיפה של בני נוער ללא שומרי הסף להיפגע יותר".

מעיריית כרמיאל נמסר: בהתאם להחלטת ראש העיר, משה קונינסקי, לא ייפגעו בשלב זה תוכניות פרויקט "עיר ללא אלימות" למרות ההודעה על הקיצוץ התקציבי.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות