fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סתיו דקל מכפר ורדים מסיימת את קורס התכנות היוקרתי בצה"ל

כבוגרת בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר תיקח סתיו דקל חלק בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות לשם שדרוג האפקטיביות של צה"ל בשגרה ובחירום
סתיו דקל. צילום: דובר צה"ל

השוחרת סתיו דקל תושבת כפר ורדים, סיימה בשבוע שעבר את קורס התכנות היוקרתי של בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר. קורס התכניתנים הוא הקורס היוקרתי ביותר בתחום התוכנה בצה"ל המכשיר את חניכיו לפיתוח מערכות תוכנה. הקורס, המתקיים בבסמ"ח, בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, נמשך כ- 25 שבועות, במהלכם מקבלים החניכים את הכלים הנחוצים לעבוד בעולם ההיי- טק ופיתוח התוכנה. בקורס לומדים השוחרים תכנות בשפות המתקדמות ביותר במערכות ההפעלה השונות והמגוונות ובסופו משובצים באחד מגופי פיתוח התוכנה של צה"ל באגף התקשוב וההגנה בסייבר, זרוע היבשה, זרוע האוויר והחלל, זרוע הים או אגף המודיעין, וייקחו חלק בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות לשם שדרוג האפקטיביות של צה"ל בשגרה ובחירום.

סתיו הגיעה לעולם המחשבים די במקרה, כשהייתה בכיתה י בתיכון "אמירים" בו למדה, הגיעה קצינה מחיל המודיעין שמשרתת כתוכניתנית לבית הספר, כחלק מסקירה שהתקיימה לתלמידים על תפקידים שונים בצה"ל. סתיו, שהצטיינה בלימודיה במגמות ערבית ופיזיקה, הרגישה לאחר סקירתה של הקצינה, שמחשבים הוא שדה טכנולוגי אותו היא רוצה ללמוד, לכן היא התעקשה להוסיף מגמה שלישית מגמת מחשבים, למרות העומס. בכיתת המחשבים סתיו הייתה בת יחידה בין בנים והיא נאלצה להשלים את החומר בכוחות עצמה, אך לאט לאט עם המון כח רצון סיימה בהצלחה את הבגרות וכעבור חצי שנה, הגיעה לקורס התכנות של אגף התקשוב וההגנה בסייבר.

סתיו משתפת "פה בקורס, אני מרגישה שהצבא נתן לי להתעמק בעולם המחשוב ולהצליח הרבה יותר מאשר בתיכון, בטח כשהאנשים שסבבו אותי היו מקסימים" בנוגע לכפר ורדים מקום מגוריה היא מספרת: "אני מאוד אוהבת את "הכפר", ומשתדלת לבוא לכל מיני פגישות שמתקיימות במועצה. לבוא לקורס כתושבת הצפון לא היה קל, הגעתי לאזור המרכז במוצאי שבת במקום בראשון כדי להגיע בזמן בבקרים, ומעבר לכך, הרגשתי שהמנטליות שלי מהחבר'ה מהמרכז שונה… זה בא בעיקר לידי ביטוי באיך שאנחנו תופסים את המושג "מרחק" ובהזדמנות זו, אני רוצה לפנות לכל תושבי הצפון שעתידים להתגייס, אל תפחדו ואל תוותרו על מיונים בגלל המרחק ובטח לא על תפקידים, לראות עולם ומקומות אחרים זה שונה ומעניין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות