fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל סיכום שבועי: אחרי 9 הפסדים רצופים, ניצחון בכורה העונה למכבי כרמיאל

כדורסל לאומית: ניצחון ליגה עשירי לעירוני גשם נהריה שחוזרת לפסגה, ארצית: מכבי עירוני כרמיאל השיגה ניצחון ראשון, ליגה א': ניצחון לנדב כרמיאל
בשעה טובה. מכבי עירוני כרמיאל עם ניצחון ליגה ראשון העונה צילום: עידן שוחט

עירוני גשם נהריה כדורסל (לאומית)

עירוני גשם נהריה התאוששה מהר מאוד מהפסד הבכורה במחזור הקודם בליגה וחזרה למסלול ולמקום הראשון אחרי ניצחון ביתי מוחץ על אליצור אשקלון 63:87.

בכך, גם רשמה נהריה נקמה ספורטיבית ביריבה שהדיחה אותה בחצי גמר גביע הליגה הלאומית.

נהריה פתחה מצוין את המשחק וכבר בסיום הרבע הראשון הוליכה 9:17, בתחילת הרבע השני האורחים מאשקלון עוד גילו סימני חזרה לעניינים והצליחו לצמק ל-23:19, אבל מרגע זה נהריה חסמה בהגנה, דייק בהתקפה וסיימה את המחצית ביתרון דו ספרתי משכנע, 23:39.

גם את המחצית השנייה נהריה פתחה היטב וככל שנקפו הדקות הגדילה את הפער מיריבתה.

הרבע האחרון לא הביא לשינוי במגמה ונהריה רשמה ניצחון מרשים 63:87 בדרך לכיבוש פסגת טבלת הליגה הלאומית.

לנהריה קלעו: דסטין תומאס – 16 נק', סטפן בראנץ' – 15 נק' (7 כדורים חוזרים), יוגב אוחיון – 14 נק' (6 כדורים חוזרים, 5 אסיסטים), אלכס צוברביץ' – 13 נק' (8 כדורים חוזרים, 5 חטיפות), אופק בן יעקב – 6 נק', תומר כהן, דולב דרפיץ' וקלארק רוזנברג – 5 נק' כ"א, ניב אוזן ונועם אקריש – 3 נק' כ"א, יונתן אטיאס – 2 נק'.

המאמן שי סגלוביץ': "אני מאוד מרוצה מהדרך ומהיכולת שלנו מאז פתיחת העונה. באנו למשחק הזה עם המון אנרגיות ולהוציא את המשחק במחזור הקודם בו הפסדנו לרמת גן, ידענו לשמור על יציבות. החזקנו את אשקלון על מספר נקודות נמוך בהתקפה, מה שאף קבוצה לא הצליחה לעשות נגדם העונה. אנחנו צריכים להתמיד באותה יכולת על מנת לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו".

בתום המחזור ה-12 מדורגת עירוני גשם נהריה במקום הראשון עם 21 נקודות ומאזן 1:10, עם משחק פחות מיריבותיה לצמרת הגבוהה.

במחזור הבא (מוצאי שבת, 1 בינואר 2022, שעה 19:30), תצא עירוני גשם נהריה למפגש חוץ נגד מכבי חיפה (מקום עשירי, 16 נקודות, מאזן 6:5).

כדורסל ארצית

הפועל עכו/מטה אשר כדורסל

אחרי ארבעה הפסדים רצופים (שלושה בליגה ואחד בגביע), התאוששה הפועל עכו/מטה אשר, כשגברה בביתה על בית"ר כפר יונה 72:83.

חניכיו של המאמן לירן שוורצוולד הגיעו למפגש כשהם יודעים שהפסד נוסף מרחיק אותם מהצמרת הגבוהה ומהתמודדות על כניסה לפלייאוף, בעוד שניצחון משאיר אותם חזק בתמונה.

המשחק עצמו היה ברובו שקול עם יתרון קל לעכו/מטה אשר.

להפועל עכו/מטה אשר קלעו: ניר נצר – 25 נק', יאיר קצוטי – 16 נק', אלון שושני, חואן קרלוס ברחל ואור קוטר – 8 נק' כ"א, אופק שוסטר – 6 נק', גל ויונטה – 5 נק', ים בן שבת – 4 נק', רז מור – 3 נק'.

המנהל המקצועי אילן פרומן: "ניצחון חשוב מאוד, שיחקנו נהדר וטוב נגד קבוצה חזקה ומאומנת. הקהל הפתיע אותנו כשהגיעו קרוב ל-300 אוהדים ומגיע להם צל"ש על התמיכה בשחקנים ובקבוצה. נקווה שנסיים את הסיבוב בעוד ניצחון ונמשיך קדימה".

הניצחון קידם את הפועל עכו/מטה אשר למקום החמישי בטבלה כשבמאזנה 16 נקודות, בדיוק כמו להפועל מגידו שבמקום הרביעי ובמרחק 2 נקודות בלבד משלוש הקבוצות הראשונות.

במחזור הבא (יום ראשון, 2 בינואר 2022) תתארח הפועל עכו/מטה אשר אצל האחרונה בטבלה, מכבי קריית מוצקין (10 נקודות ומאזן 10:0).  

מכבי עירוני כרמיאל

אחרי 9 הפסדי ליגה רצופים, רשמה מכבי עירוני כרמיאל, את ניצחון הבכורה שלה העונה כשגברה בביתה בתום קרב תחתית לוהט וצמוד על מכבי קריית מוצקין 69:72.

המשחק היה רווי מהפכים ומתח והוכרע רק בדקות הסיום, לאחר שהרבע הראשון הסתיים בשוויון 18:18, פתחה כרמיאל את הרבע השני בבליץ אדיר, שהוביל אותה ליתרון דו ספרתי 21:36.

התעוררות של שחקני הקבוצה האורחת צמצמה את הפער, אבל כרמיאל ירדה לשמור עליו עד לסיום המחצית הראשונה שהסתיימה ביתרון מקומי, 34:38.

כרמיאל פתחה גם את המחצית השנייה בצורה טובה, אבל קריית מוצקין נלחמה ורגע לפני סיום הרבע השלישי אף הצליחה להביא למהפך 56:54.

הרבע האחרון היה מותחן אמיתי, שתי הקבוצות הפגינו משחק לחימה והיתרון החל לעבור מקבוצה לקבוצה, בדקה ה-38 עלתה כרמיאל ליתרון 66:68 ובזכות הגנה חזקה השכילה לשמור על יתרונה עד לסיום שהקנה לה ניצחון ראשון העונה.

המאמן יואב הרשקוביץ' יכול היה להיות מרוצה מהניצחון שהעניק לקבוצתו קצת אוויר לנשימה לקראת המשך מאבקי התחתית ובעיקר הוא יכול להיות מעודד מרוח הלחימה ומהשיפור ביכולת הקבוצתית.

למכבי עירוני כרמיאל קלעו: קייס ברוטון – 22 נק', עדי רייפר – 20 נק', לידור בן דוד – 8 נק', רון קופר – 7 נק', עמית קמרי ועמית כהן – 5 נק' כ"א, שחר הלל – 3 נק', ירין תורג'מן – 2 נק'.

המאמן יואב הרשקוביץ': "עשינו הכנה אינטנסיבית מעולה לקראת המפגש הזה וידענו שלתוצאה תהיה השפעה גדולה על ההמשך. זיו תבור, שלא שיחק עקב פציעה, עזר לי להכין את הקבוצה כמו שצריך. אני מקווה שהניצחון הזה הוא סימן לבאות ושנדע לייצר עוד ניצחונות. נהיה חייבים לשמור על יציבות ועל אותה יכולת גם במשחקים הבאים כדי להיחלץ מהתחתית. מעכשיו, כשהדברים תלויים בנו, כל משחק עבורנו הוא כמו גמר".

יו"ר הקבוצה שרון זריהן: "ידענו עד כמה המשחק הזה חשוב ויכול להיות משמעותי מאוד לקראת ההמשך, הגענו נחושים וחזקים וביצענו התאמות נכונות מול הקבוצה היריבה. ההגנה שלנו הייתה מצוינת וגם ההתקפה פרחה, ברגעי הסיום הבאנו את הלב שלנו לפרקט וזה מה שניצח את המשחק. אני מאמין בצוות המקצועי שיש לנו ובסגל השחקנים הקיים. עד היום לא הלך לנו כל כך טוב ולא ידענו להביא את הלב למשחקים כמו שהבאנו אותו במשחק הזה. אנחנו מקווים שהניצחון הזה יוציא אותנו לדרך חדשה ושנדע להביא עוד ניצחונות".

בעקבות הניצחון עלתה כרמיאל למקום ה-11 בטבלה כשבמאזנה 11 נקודות, נקודה אחת מעל לאחרונה, מכבי קריית מוצקין.

במחזור הבא (יום ראשון, 2 בינואר 2022) תצא כרמיאל למפגש חוץ נגד הפועל כפר סבא (מקום שמיני, 14 נקודות, מאזן 6:4).

כדורסל ליגה א'

מכבי נדב כרמיאל הביסה בביתה את הפועל עראבה, 43:85 ועלתה למקום השלישי בטבלה.

חניכיו של המאמן מארק קליינר, פתחו חזק וכבר אחרי 3 דקות הובילו 1:10. גם בהמשך היו שחקני נדב כרמיאל עדיפים בהרבה על היריבה והוליכו לאורך המשחק כולו, מה שאפשר את שיתופם של כל שחקני הסגל.

למכבי נדב כרמיאל קלעו: ניצן מדר – 21 נק', אמיר שפיר ויבגני וקסלר – 12 נק' כ"א, אורן בימי – 11 נק', אלעד שוחט – 8 נק', אלון כהן – 7 נק', יובל מדם – 4 נק', כפיר אסייג, מיתר עזרא, פלג אמיר ואסף דמרי – 2 נק' כ"א.

מכבי נדב כרמיאל מדורגת כאמור במקום השלישי בטבלה עם 15 נקודות, בדיוק כמו לשנייה בטבלה, הפועל קריית טבעון כשהשתיים רחוקות 3 נקודות מהמקום הראשון, שם מדורגת הפועל נוף הגליל. נציין רק, שלכרמיאל משחק אחד פחות.

הפועל מעלות/כפר ורדים הייתה חופשיה.

משחקי המחזור הבא (יום שלישי, 4 בינואר): הפועל מעלות/כפר ורדים – הפועל קריית ים (שעה 20:30, אולם הספורט בכפר ורדים), הפועל יפיע – מכבי נדב כרמיאל.

 

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות